• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MATTlow-end audio hardware aneb hifi pro normalni smrtelniky - zesiky, monitory, receivery, ...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Charakteristika se v optimálním bodu měnit bude amplituda, obávám se (vyjma drobných změn zavlečených změnou charakteristiky), nikoli. Ale jinak jsme se asi naladili na stejnou vlnu. Teoreticky by asi měly být dvě optima: a) nahrávka snímaná směrovým mikrofonem, ale vyzařovaná reprodoktorem s kulovou charakteristikou, nebo naopak b) nahrávka snímaná kulovým mikrofonem, ale vyzařovaná směrovým reproduktorem. To mi ovšem přijde jak ono pověstné hifi dilema "you are there" vs. "they are here". V každým případě, když někdo bude hrát na kytaru u tebe v pokoji, tak všesměrový vyzařování té kytary (byť s rozdílnou barvou tónu) zajistí, že se k tobě vrátí odrazy odevšud z místnosti, dokreslující vjem, případně že můžeš pochodovat kolem kytaristy a pořád ho perfektně uslyšíš a rozeznáš nástroj jako kytaru - odtud jednoznačná výhoda beden s kulovou chárou (MBL). Rozhodně se ti nestane, že ukročíš vedle nebo za kytaristu a najednou ticho nebo natolik pozměněný zvuk, že budeš mít potíž identifikovat kytaru. Proto říkám, že nástroje jsou všesměrové. Ostatně i kdyby sis na louce stoupnul za hrajícího pozónistu, tak ho uslyšíš, byť má technicky v hubě hornu. O to mi šlo.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    Ale nešť. Jak říkám finálně záleží na směrový charakteristice a umístění mikrofonu. Teoreticky by nejvěrnější rekonstrukce prostoru v tomto případě byla nahrávka nasnímaná dvěma mikrofony s kulovou ch.- reprodukovaná dvěma reproduktory s kulovou ch. Tím bys ovšem přišel právě o čitelnost a přesnou definici tónů danou změnou charakteristiky/ amplitudy jinde než v optimálním akustickém spotu toho/ kterého nástroje.
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: A z kilometru už je to úplně jedno :)))
    Rady muzikantům
    http://www.spiritmusic.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=11&Itemid=11
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Jenomže řeč byla o směrových vs. nesměrových zdrojích, zejména ve smyslu reprodukce, o kulových vs. válcových vlnách, chceš-li, a z toho pohledu jsou všechny nástroje vyjma dechů zcela jednoznačně nesměrové. Jinak samo bude kytara hrát jinak u díry, jinak u krku a jinak u hlavy, když dáš ucho/mikrák dost blízko. Z metru dvou už to bude jedno = všesměrový vyzařování.

    Mimochodem co se týče klavíru, tak posluchači téměř vždy sedí buď lehce pod nebo právě vedle = zboku klavíru. Nechtěl bych se zde ve finále dočíst, že tam mají velmi neoptimální poslech, protože by správně měli sedět nad ním :)
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Mluvil jsem o "charakteru" žejo :) To jsou právě ty harmonický + dynamický finesy, tzn. tak rozlišíš dobrýho muziknta s dobrým nástrojem od ostatních. Číli např. trubku ani klavír ani bubny ani kontrabas ani nic nesnímáš z boku/ šikomo/ zespoda/ zezadu, páč ten nejlepší témbr a dynamiku získáš jen v poměrně úzkým spotu daným konstrukcí nástroje.
    AKA_THE_A
    AKA_THE_A --- ---
    RUM: ano i ne... Xonar DX má lepší převodníky a decentní oddělení (a vlastní DSP), ale rozdíl sluchem nepoznáš...
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Nemáš pravdu ty. U strunnejch nástrojů se s pozicí posluchače/mikrofonu (ty tam vůbec netřeba tahat) mění témbr = alikvoty = harmonickej rozvoj, ale akustickej tlak vydávají plus mínus stejnej. Rozhodně kytara nehraje víc "zepředu" než "zezadu" = je všesměrová = je to "pulsující koule". Nehraje tou dírou :) Že se snímají zepředu je jasný, páč za nima sedí muzikant. Klavír je taky všesměrovej - dle tvé logiky by však měl hrát hlavně směrem nahoru, zejména když je otevřenej (křídlo). Charakter zvuku, kterej se samo mění, nesouvisí se směrovostí (akustickým tlakem) vyzařování nástroje. Většina nástrojů je skutečně všesměrových, a proto všesměrové bedny fungují, chovají se velmi reálně (a vedle toho mají spoustu charakterických problémů a zkreslení, které klasické nemají).
    BIGJOINT
    BIGJOINT --- ---
    MATT: jak jako, prave sem to objednal:)))
    MATT
    MATT --- ---
    GL_ST0RM: hele, ale to nemá žádný sinče ;))
    GL_ST0RM
    GL_ST0RM --- ---
    BIGJOINT: solution, pokud tam mas scart:
    scart - 3x cinch + S-video, přepínatelné IN/OUT | Alza.cz
    http://www.alza.cz/redukce-scart-3x-cinch-d44986.htm
    BIGJOINT
    BIGJOINT --- ---
    SPOTS: hehe sou to since IN, takze proto:(( ja mel za to, ze kdyby byli IN neslo by to tam strcit:) diky za odpoved!
    SPOTS
    SPOTS --- ---
    BIGJOINT: 1) ujisti se, že to máš v tv zapojené do line out (nikoliv IN)
    2) podívej se do nastavení televize - zvuk - výstup nebo tak něco. Bývá tam přepínač (interní repro vs externí zařízení).
    RUM
    RUM --- ---
    ahoj lidi, hledám nějakou externí alternativu zvukové karty xonar DX. moc tomu nerozumím, ale všiml jsem si, že moje základní deska má S/PDIF výstup. lze pak takovou zvukovou kartu nahradit něčím takovým? http://www.alza.cz/fiio-d03k-taishan-d419215.htm bude zvuk stejně kvalitní? za tímto převodníkem mám DIY zesík, takže mě stačí převodník jako takový. Pokud existuje něco kvalitnějšího tak sem s tím :-) díky
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    VOZKA: Já jsem s tím spokojenej. Elektrostaty (Martin Logan, Quad...) a magnetostaty (Magnepan, Apogee) se zadním odrazem nutně počítají jako s přirozenou součástí designu (dipól), všesměrový bedny jakbysmet (MBL, German Physiks, Bella Luna/Duevel) a spousta konvenčních top beden (Infinity IRS/Beta/Gamma, již zmíněnej Von Schweikert, Verity Lohengrin, Wilson Grand Slamm i Alexandria (ta má dokonce výškáč dovrchu)...) má hromadu repráků zářících dozadu namontovanejch navíc (bipól). Za mě to funguje skvěle, je to princip uplatňovanej v tom nejvyšším high endu, nebál bych se toho. Navíc to jsou většinou výškáče a supervýškáče dělený třeba na 10k, takže to dodává jenom "prostor", a to včetně nahrávek z koncertní haly.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Canton LE109 za 8,5 litru, kdyby to nekoho zajimalo

    Prodám : Sloupová reprosoustava 100 % stav - Canton LE 109 (Stránka 1) - Bazar / inzerce - Audioweb.cz
    http://www.audioweb.cz/viewtopic.php?pid=310035#p310035
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    MACHALIK: A jak to ovlivňuje dozvuk, ozvěny, celkovou ambienci z původní nahrávky? Když se ti defakto sčítá nahranej prostor s prostorem kde jsou bedny. Určitě to funguje perfektně na mrdací jazz kterej používá na výstavách většina vystavovatelů, protože to je všechno nahraný mikrofony zblízka aby to produkovalo "intimní zvuk" kdy máš pocit že jsou hudebníci před tebou, ale co na nahrávku z koncertní haly?
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Nemáš pravdu. Kdybys na něco hrál, věděl bys, jak se mění charakter zvuku, před / za ozvučnicí., etc. Jde spíš o to, jak je nasnímaná nahrávka. " Směrová charakteristika" v kontextu tvého příkladu je daná spíše mikrofony, ale ty se s čistě kulovou ch. využívají minimálně.
    Ale při reprodukci je prostě nejvýhodnější simulovat všesměrový / př. bodový zdroj.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    TEDDYBEDDY: Pendrek, vokály jsou dechy, ergo směrový, a navíc to není nástroj, ale strunný nástroje vyzařujou ozvučnicí a ta je všesměrová, maximálně ji z jedné strany tlumí masa lidskýho těla, kterou vlny neproniknou. Ale nástroj jako takovej je zase jen aproximace pulsující koule. Kytara, housle, klavír, buben, triangl, všechno kromě žesťů/dechů, dud a dalších horn.
    DEIKSAC
    DEIKSAC --- ---
    TEDDYBEDDY: přesně, třeba kontrabas, či viola
    TEDDYBEDDY
    TEDDYBEDDY --- ---
    MACHALIK: Ale prdlajs. Např. všechny strunný nástroje vyzařují směrově, vokály taktéž.
    MACHALIK
    MACHALIK --- ---
    DEIKSAC: PS: Pravda je, že tyhle dozaduvyzařující vejškáče a středovejšky dodávají prostorovýmu podání takto konstruovanejch beden cosi navíc, co podle mě nelze dosáhnout "kontrolovanou směrovostí". Extrémním příkladem jsou MBL, pulsující koule, který mají za mě ten nejlepší prostor ze všeho, co jsem kdy slyšel, a je to zkrátka proto, že se chovají jako ta koule, čiže jako většina hudebních nástrojů (směrový jsou snad jen dechy).



    Ale jsem teda hrubě ot.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam