• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JOHNY115MBTI - osobnostní test navržený pro identifikaci osobnosti
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    HITOMI: a pokud mas jeste to T hypertrofovany, mas problem :D
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    HITOMI: Jinak ja nejaky ten ideal ve vztahu dost i hledam, ne ideal ve smyslu nejakych objektivnich kvalit (extremne chytra, extremne hezka atp.), ale ideal ve smyslu harmonickeho souziti. To je pro me velmi dulezity v osobnich vztazich.

    Jestli si rozumim se sefem nebo kolegou v praci mi muze byt ukradene, ale abych mel i doma nekoho, s kym se budu muset hadat a neustale ostrazite predvidat jeho chovani a konkurovat mu, no to proste odmitam.
    HITOMI
    HITOMI --- ---
    ENKIE: ja si nepripadam, ze bych to mela nejaky tezky :) dokud mam dostatek vlastniho prostoru a klidu, jsem spokojena. Zatim se mi to uspesne dari.
    S tim blaznivym zamilovanim to muze byt pravda, nastesti se i tyhle hormonalni boure daj hlavou ovladat, to mam vyzkouseny. Ackoliv si pro vlastni "dobrej pocit" drzim neco jako "platonickou lasku". Clovek si pak mozna diky tomu muze pripadat o neco normalneji.

    _BENNY: my intp zeny asi taky budem mit problem nekoho najit, ja mela proste jen v zivote v tomhle sakra kliku. A kdyz k tomu jeste pridam svuj vkus (co se vzhledu protejsku tyce), jsem vubec nahrana :))
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    _BENNY: vychazim ciste ze statistiky - INxJ mnoho neni
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    ENKIE: on to ma INTJ vubec tezky co se tyce vyberu z ruznych typu, pripadne mi ze je ve svem vyberu vyrazneji omezen narozdil od jinych. jak jsi sam napsal, v uvahu nepripadaji extroverti, protoze jim nevyhovuje tvoje tempo a zpusob ziti. ja bych k tomu jeste dodal ze v uvahu moc nepripada S, protoze se orientuje spise na prakticke a konkretni stranky zivota, zatimco N ma spise tendence fantazirovat a brodit se svymi predstavami. oboustrane to muze byt vztah prakticky vyhodny, ale rekl bych ze tak nejak ne zcela naplneny.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    HITOMI: Moje zkusenost s INTP zenou je, ze ma tu svoji Fi takovou nevychytanou a nezvladnutou, nepredvidatelnou. Dokaze se rychle a dost blaznive zamilovat, treba i intenzivneji nez jiny zeny, ale je to takovy impulzivni a brzo to odezni. Casto najdes u te zeny dlouhe useky casove, kdy jakoby zadny emoce nemela, je hrozne logicka a neustale neco kalkulujici. INTP zeny to maji asi dost tezke v tyhle extrovertni spolecnosti, podobne jako INFJ muzi.
    HITOMI
    HITOMI --- ---
    ENKIE: vsak nikdo nikoho nemeni. A tohle idealni parovani je imo nesmysl. On by s cimkoliv, co se chova jako zenska, nevydrzel :) sam to rika. tedka lehce vysiluje, ale jinak jsme nastaveni vicemene stejne a vyhovuje nam to. Jsem s nim taky uz skoro 7 let, takze vim, ze tohle je zas nejakej vyjimecnejsi stav, kterej rychle prejde :)
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    HITOMI: Ja si myslim, ze snazit se kvuli vztahu nejak vyrazne menit dospeleho cloveka je nesmyslna aktivita.

    Pro INTJ je asi nejlepsi partner INFJ, alespon ja bych to tak videl, INFJ ma totiz extrovertni Fe, coz skvele sedne k introvertnimu Fi u INTJ.

    Ruzne stranky sice tvrdi, ze pro me by byl idealni typ ENFP (opet Fe), ale ja si nedovedu predstavit, ze bych dlouhodobe zil s extrovertem, extrovert ma mnohem vetsi potrebu spolecenskyho vyziti a venkovnich aktivit atp.
    HITOMI
    HITOMI --- ---
    ENKIE: docela pekne forum :) to si projdu

    Jinac ja jsem INTP a chlap uz si obcas taky zacina stezovat na to, ze jsem vuci nemu citove dost chladna + tu existuje i ona nezavislost v docela vysoke (a mne naprosto vyhovujici) mire. Ale nekdy me posledni dobou trochu irituje, jak se kolikrat snazi ziskavat mou pozornost a narokovat si me. A pak mi argumentuje tim, ze sobeckost k lasce preci staci a ze je to tim, jak me miluje...no wtf. Sam je INTJ. Vzdycky byl on ten chladnej, co na me porad "sral" a ted by to najednou menil :)
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    ELIZHANNAH: A tohle je o tvem (a castecne i o mem, casto mi to vychazi na pul) typu:

    [INFJ] The Many Faces of INFJ - PersonalityCafe
    http://personalitycafe.com/infj-articles/19817-many-faces-infj.html

    Skvely clanek. Na tom foru je takovych plno, a zrovna INFJ tam ve sve sekci pisi spoustu zajimavych psychologickych a filosofickych komentaru, rad to obcas procitam. INFJ evidentne maji obrovskou zalibu v sepisovani dlouhych introvertnich uvah na ruzna subjektivni temata, rozebiraji sve pocity a myslenky.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    ELIZHANNAH: Ja si ale myslim, ze nezavislost a blizkost se nevylucuje, naopak. Kdyz jsou oba jednotlivci na sobe nezavisli, autonomni, je to preci idealni vztah - nijak to nebrani sebevetsi vzajemne blizkosti, jen maji oba svobodnou volbu ohledne te blizkosti. Jenom v tomhle pripade muze podle me existovat skutecna laska.

    Nebo bys chtela, aby na tobe partner byl zavisly? Nebo ty na nem? To slovo ma kriticky vyznam, zavislost je vzdycky spatna. Ze vztahu, ve kterem jsou na sobe partneri navzajem zavisli vznika po case jen zlo, zarlivost, hadky, nenavist, pripadne i ruzny dusevni poruchy jako http://en.wikipedia.org/wiki/Codependency atp.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    ELIZHANNAH: Ve wikipedii je to celkem dobre popsane:

    http://en.wikipedia.org/wiki/INFJ

    V podstate tohle poradi urcuje, kterou funkci clovek uprednostnuje. Idealem je samozrejme, aby clovek dosahl vyrovnanosti a naucil se vyuzivat adekvatne vsechny z nich. V prubehu zivota se to clovek postupne uci, u te posledni funkce je to ale hodne slozite, a nekdy se to nepodari ani za cely zivot. Cele je to trochu slozitejsi, doporucuji prostudovat:

    http://personalitycafe.com/cognitive-functions/9813-mbti-functions-explained.html
    http://greenlightwiki.com/lenore-exegesis/Function_Attitude
    ELIZHANNAH
    ELIZHANNAH --- ---
    ENKIE: taky mám vztah s INTP, sama jsem INFJ. Kupodivu pocit nedostatku citu v tomhle vztahu z jeho strany nemám... spíš občas pocit přílišné nezávislosti, kterou by chtěl dopřát i mně, ale já o ni až tak nestojím, protože já zase vysoce cením blízkost :) Ale i ta nezávislost se hodí, jde o to, aby to bylo v rozumných mezích, aby tam byla i ta blízkost i ta svoboda, prostě něco mezi. Mnohem lepší než vztah, co škrtí.

    Musím říct, že těm primárním, sekundárním, terciárním a inferiorním funkcím pořád příliš nerozumím. Nemohl by to zde někdo trochu blíže vysvětlit?

    ENKIE
    ENKIE --- ---
    Znovu se mi v praxi potvrdilo, jak genialni je tento system. Ja jsem INTJ (Ni, Te, Fi, Se), mam tedy podle toho systemu Fi jako Tertiary funkci, a celkem to i odpovida mym emocnim potrebam.

    Mel jsem urcity vztah s zenou, ktera byla INTP (Ti, Ne, Si, Fe), mela tedy Fe jako Inferior funkci. Vysledkem byla situace, ktera asi ve vztahu mezi muzem a zenou nebyva moc obykla - ja jsem mel neustale pocit, ze v tom vztahu je z jeji strany nedostatek citu, a ze to bohuzel emocne nikdy fungovat nebude, protoze moje potreby v tyhle oblasti jsou proste vetsi. Urcite to takhle nemusi byt vzdy, ale zarazilo me, jak dobre ten test ten vysledek predpovedel.
    FRAKTALEK
    FRAKTALEK --- ---
    ENKIE: Kdyz to podas takhle, tak souhlasim. Ty ten problem pripisujes neexistenci historicko-evolucniho procesu tech pojmu v zapadni kulture, ja to vidim daleko vic jako omezenost a povrchnost jednotlivych lidi, ktera se mozna projevuje tim vic, cim vic chybi ty koreny.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    FRAKTALEK: Ja si myslim, ze v dostatecne dlouhem casovem horizontu a s dostatecnou snahou lze prevadet kulturni procesy v ramci celeho sveta temer bez omezeni - protoze lide z ruznych oblasti maji sice uz nejspis diky evoluci ruzne fungujici mozek, ale ty rozdily by nemely byt velke, navic si nemyslim, ze by tohle bylo determinovano materialisticky ve smyslu biologie.

    Myslim si, ze vsechno k nejake synteze nutne smeruje, jen doufam, ze to bude synteza ve smyslu posunu na vyssi uroven, rozvinuti toho nejlepsiho co muze ktera kultura nabidnout, ne primitivni nivelizace na uroven nejvyssich spolecnych jmenovatelu. Podle me je na zapade strasne moc sarlatanu podnikajicich prave v oblasti toho vychodniho mysticismu, prave proto, ze zde neni v tyhle oblasti zadna konkurence a tradice, nema to tu proste zadny koreny.

    Z toho vyplyva i ta neprelozitelnost mnoha terminu, jazyk je totiz taky evolucni proces, ktera ma nejake historicke koreny a nejake prirozene smerovani, neni to jen nejaka soustava symbolu, kterou lze pojimat redukcionisticky a manipulovat s ni.

    Sebevzdelanejsi prekladatel nikdy nebude schopen svym prekladem nahradit ten historicky proces, kterym jednotlivy pojmy v jazyce ziskavaji svuj vyznam - cely ten vyvijejici se kontext, ktery zahrnuje ten jazyk jako celek, historicky udalosti, vyvijejici se duchovni sferu. Ten historicko-evolucni proces dokaze do pojmu syntetizovat mnohem vic informaci z celeho prostredi, holisticky, v univerzalnim kontextu - neco, co nikdy zadny jednotlivec nedokaze - je zde pri prekladu vzdy ztrata informaci a komplexity.

    Temer vsichni zapadni vyznavaci buddhismu, ktere jsem potkal, na me pusobili osobne znacne nepresvedcive, pusobilo to na me jako divadlo, kterymu snad ani ti lide sami neveri. Z ruznych autentickych indickych atp. osobnosti tomuto se venujicim mam ale uplne jiny pocit a respektuji je hluboce.

    Mel jsem moznost se blizeji seznamit s ucenim jednoho z techto zapadnich buddhistu - Ole Nydahl, a prislo mi to hrozne, i mne jako teologovi-amaterovi se to zdalo strasne simplisticke, zjednodusene, mozna jakasi verze buddhismu naredena pro zapadni konzumenty, kteri si zaplati a odnesou si nejaky povrchni pocit - takova feel-good medication, cviceni v povrchnim pozitivismu, bez vsech tech skutecne narocnych, roky trvajicich treninku z oblasti kontroly vlastnich pudu a tela, pestovani moralku a sexualni askeze atd. Primitivnost nejhorsiho zrna, zacilena na stresovane zamestnance, kteri ve skutecnosti nemaji vubec cas a motivaci venovat se tomu do hloubky a ani se s tim nepocita.
    FRAKTALEK
    FRAKTALEK --- ---
    ENKIE: proc si myslis, ze budhismus nejde prenest na zapad? Nesouhlasi s tebou napriklad Philip Kapleau Roshi (Three Pillars of Zen). Nekdo by dokonce nejspis rekl, ze lidem ze zapadu jsou nektere smery budhismu pristupnejsi nez lidem z vychodu. Konkretne napriklad diamantova cesta, protoze (kratce a nepresne) abstraktnejsi a zapad je abstrakci navykly.

    Taky mi neni jasny, odkud beres presvedceni, ze ten tvuj princip "rozsekani -> neuspech" plati "o vsem". Tohle je klasicky priklad chybneho uvazovani - vezmes dva (tri, ctyri, pet, ...) priklady a zobecnis je na "vse". Konkretne to, ze rozsekavani reality vedou na symboly nemuze poskytnout holisticky pohled, bych oznacil dokonce za ciry nesmysl a nepochopeni toho, co veda je a jak funguje. A jen tak na okraj, i veda, i ta nejformalnejsi a nejrigoroznejsi veda, pouziva intuici. Pouziva ji ale opatrne a kriticky.
    _BENNY
    _BENNY --- ---
    ENKIE: ja to s tou externi moci myslel spis tak, ze od doby kdy je lidi vic nez jen jedna jeskynni tlupa existuje nekdo kdo nasilim vymaha nejaky spolecensky rad (protoze lide se na vsem rozhodne neshodnou, pricemz nekoho je pocetne vic, jineho je lepe slyset a tretiho ani nenapadne prosazovat svoje zajmy). nemyslim si, ze v dobe kdy lidem stacil selsky rozum a intuice, se meli vsichni navzajem radi, vsichni vsechno chapali a splyvali se vsim. je mozne ze si to mysleli, ale to je zas otazkou pochopeni sloziteho sveta - cim mene informaci mam, tim jednodussi zavery z nich mohu tvorit. a naopak, cim vic vim, tim vice vim ze nic nevim :)
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    _BENNY: A jinak externi moc tu nebyla vzdycky, takova ta permanentni, systemova (ekonomicka?) moc (neplest s prirozenou autoritou) vznikla az se vznikem civilizace, tedy v podstate trvaleho zemedelstvi. V te dobe vznika take masova kultura, pismo - rozsekani existence do symbolickych reprezentaci, vnimanych myslenim. Do te doby si clovek vystacil prevazne s intuici, z velky casti vrozenou, do urcity miry naucenou.

    Je to treba jako s chuzi - kdybys mel myslet na kazdy krok, kazdy pohyb kazdeho svalu, daleko nedojdes. Nebo v te naucene podobe jako s psanim na klavesnici - kdyz na to musis myslet a delat to vedome, jde to dost spatne.

    No a tohle plati o vsem - jakmile veda rozseka realitu na tolik symbolu, ze komplexita presahne urcitou mez, je uz nemozne vnimat ji holisticky intuici a potrebujes systemovou, trvalou externi moc i pro bezny fungovani do tehle pasti chycene socialni skupiny (coz je ted cely svet). Nabozenstvi (a jeste prednim samanstvi) castecne tenhle rozklad dokazalo brzdit, tim ze vytvorilo jakousi mezivrstvu mezi intuici a myslenim. Ale jen na cas.
    ENKIE
    ENKIE --- ---
    _BENNY: Ja si ale myslim, ze na tomto neni nic postmoderniho. Postmodernismus je v podstate filosoficka obdoba nihilismu, naprosta ztrata hodnot, smyslu a tazani se po puvodu a podstate veci a jevu. Typicke pro postmodernismus je prave to, ze pracuje predevsim s jazykem, ruznymi lingvistickymi konstrukcemi atp, zustava na povrchu. Postmodernismus je v podstate povyseni rozumarstvi na uroven jedine existujici ci poznatelne reality. Je take vyjadrenim liberalismu dovedeneho ad absurdum.

    Muj pristup k tomuto je naopak spis konzervativni, vychazim spis treba z Kanta nebo zapadnich teologu, jako je treba Teilhard de Chardin, nez z nejakych postmodernistu. Osobne si myslim svoje o lidech, kteri sem na zapad prenasi pro nas kontext naprosto cizorody (a neprelozitelny) budhismus atp.

    Ten termin "zapadni veda" je take asi nevhodny, ona totiz ani zadna jina veda neni. Veda je typicky zapadni fenomen, na vychode nic takoveho neexistovalo. Budhismus a jine vychodni smery zkoumani existence rozhodne nejsou veda, ale nejsou ani nabozenstvim, je to neco, pro co v zapadni tradici nejsou kategorie.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam