• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    Svět dětské fantazie tvoří zejména knihy pro děti.


    Přivítejme v knihovně nové potvůrky, skřety, příšerky, robůtky a jinou pohádkovou havěť.

    Jaké knihy kupujete svým dětem? Jaké dětské knížky jste měli rádi jako malí?

    ... Objevy ... Doporučení ... Recenze ... Obrázky ... Ilustrátoři ...

    "Preferujeme nové zajimavé dětské knihy, nic proti Krtečkovi, ale toho všichni známe :-)"


    Návod na vkládání obrázků najdete v . n . á . p . o . v . ě . d . ě .

    rozbalit záhlaví
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    LADY_MYSKA:
    BEBERA: my ji taky před časem dostali, jako ok, B to celkem baví, ale za ty peníze bych to asi nekoupila. Když už ji ale máme, chci dokoupit nějaké knížky.
    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    BEBERA: ja se porad tak nejak nemohu rozhodnout, jestli se mi kouzelne pero libi ci nikoliv. Porad vaham, jestli domu koupit, prijde mi, ze zatim neni tolik knizek k nemu. Jako dodelavaji je, ale pomerne pomalu.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MAGGIE: U nás se příbuzní z obou stran navzdory našemu doporučení nadchli kouzelnými tužkami od Albi, takže nakoupili dvě tužky a nějaké knihy k tomu. Knihy stojí opuštěné a děti si na kouzelné tužky nahrávají svoje skřeky a sprosté písničky. Doufám, že to je jen okouzlení technikou, a až je to přejde, budou si taky trochu číst ty knížky...
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    U nás přibyly hlavně knížky od Evy Horákové, aby si prvňačka mohla číst sama http://obchod.portal.cz/pohadky-pro-vsedni-den/ a ještě dva podobné tituly.
    Pak nějaká Lidl encyklopedie o těle, ještě jsem ji nestihla prohlídnout, ale děti v ní listují se zájmem. Pak Jaro, které naopak proti mému očekávání moc v kurzu není, a dvouleťák dostal 2 kousky o autech a traktorech
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    U nás například http://www.design-knizka.cz/cz z té mám radost, .oc se mi líbila už předchozí http://www.domek-knizka.cz/cz.
    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    LADY_MYSKA: pod stromem byl i tenhle poklad


    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    Jsem moc rada, ze se mi podarilo detem nepozorovane, kazdy adventni tyden darovat dve knizky. A je mi lito, ze nebyl cas je za ten tyden precist.
    Ale dite je poctive nosilo do skoly a co vim, tak jednu tam i cetli.
    Jednalo se o tyhle knihy
    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    a knizky pod stromem

    Detskou kucharku, jak jsem tu jiz predstavovala.

    Pod stromem byl i Dedecku, jeste vypravej, coz je literatura na hrane, nastesti nemusim precitat ja, ale dite cte samo muzi

    no a dalsi knizka z edice "Pribehy se stastnym koncem", ktery se k nam dostal tak, ze si prvni knizku samo vybralo dite v ramci prvniho cteni a od te doby je stale po knizkach poptavka. Nelibi se mi, hned v te prvni naslo se kotatko bylo hromada chyb, cely pribeh divnej a tak, byla bych radeji, kdyby cetla jine knizky.
    Uz takhle doma mame kocku, sovu a ted psa.
    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    RYBKA: ja takhle donesla do cekarny k doktorce stare cisla slunicka.

    Ted tridim knihovny a uz jsem hromadu zviratkovych knizek a la levne knihy taky vynosila z domu.

    Moc se mi libi tenhle projekt
    OBRAZEM: Jiřinka a Mahenka. Čtenářské lavičky přináší knihy na náměstí - Brněnský deník
    http://brnensky.denik.cz/...rinka-a-mahenka-ctenarske-lavicky-prinasi-knihy-na-namesti-20151009.html
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    a jéje, pardon za tu velikost :(
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    a vůbec - pochlubte se, čím vás Ježíšek obdaroval? my jsme vedle zmiňovaných dvou "pecek" dostali:

    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MAGGIE: Mě takhle lezla na nervy knížka Pepánkova dobrodružství, příšerné příběhy, příšerné vyprávění. A co ti malí nevkusové? Těm se líbila! Musela jsem ji celou dočíst! :(
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    MAGGIE: Já tyhle knížky nosím do čekárny k doktorce, tam je člověk vděčnej za cokoli, nebo do knihovny na polici "čtenáři čtenářům" :-)
    Z letošních dárků ale zatím žádná pryč nepůjde.
    MAGGIE
    MAGGIE --- ---
    Nejraději bych zavedla nějaký nový zákon týkající se podomních prodavačů pochybných tiskovin - bohužel jsme k Vánocům (vedle mnou vybraných knih, o kterých si myslím, že jsou kvalitní - např. nově vydaný první díl Harryho Pottera od Albatrosu) dostali i něco tak šíleného jako paperbacková Žabulka a žabík (příběh o žabí rodině, který by vyplodil člověk s nulovou fantazií během jednoho odpoledne) či Pohádky a bajky k povídání (prvotní nápad asi OK - příběhy, na základě kterých se vždy dále procvičuje slovní zásoba dětí v rámci různých navazujících cvičení, ale nejen ty ilustrace k tomu!!!!!). Omlouvám se, ale muselo to ven. Snad jste měli větší štěstí. Vyhazovat knihy neumím, ale v tomto případě se asi postupně dané od nás z domova nenápadně vytratí.. HOWGH.
    MARKYSHA
    MARKYSHA --- ---
    Jak jste se tu nedávno bavili o těch Disneyovkách, tak u nás teď jedna vede na celé čáře https://www.bux.cz/knihy/194015-pohadky-do-postylky-pro-male-nezbedniky.html
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    JINDRICH: aby jim cílovka mezitím neodrostla. ti, kdo ujížděli na Kašpárcích před lety, už od toho jsou - aspoň v našem fanouškovském okolí - dávno pryč, protože už je z toho moc mainstream
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    GORMIE: nejde prave o prime utraceni penez, ale (jejich slovy) o komunikaci "klienta" s cilovkou, na kterou bezna reklama nezabira, nebo se ji primo umyslne vyhyba. Ty veci co se daji primo koupit s tematikou či logem kašpárku, to je bezny merch, dost podobny tem co ma kazda kapela. Sam sem jeste zadnou "komunikaci" nepostrehl a vlastne by tak nebyl duvod k nejakemu podezreni. Vsechno co jsem sem o kasparkovi psal vsak zaznelo par let zpet v nekolika ruznych rozhovorech s lidmi z te zminovane agentury pro marketingove magaziny. Mozna se jim jen dosud nezdarilo tento prostor prodat, ci vyckavaji.... kdo vi.
    GORMIE
    GORMIE --- ---
    JINDRICH: Rozumím a souhlasím, já jsem na začátku špatně vyhodnotil pointu toho tvého příspěvku a nevěnoval jsem tomu moc pozornost, takže jsem na to reagoval jen jako na výkřik, že komerce je zlo. Tohle je rozhodně zajímavá věc a je dobré o tom vědět.
    Na druhou stranu, ta koncepce Kašpárka je fakt originální a nezdá se, že by to bylo určeno jen ke ždímání peněz z lidí, protože těch věci, za které v souvislosti s kašpárkem můžeš utratit peníze, vlastně není moc.
    JINDRICH
    JINDRICH --- ---
    GORMIE: Tak na té nerozpoznatelnosti je to právě postavené. ten tzv "artvertising" spočívá ve vytváření "uměleckých" produktů sloužících pro navázání komunikace s cílovkou. Tak to nastavené komunikační kanály (oblíbenost kašpárka mezi dětma) jsou pak prodávány "klientům", tedy nějakým obchodním značkám.

    Ta kniha, stejně jak ta hudba.. je jiz od počátku vytvořená a od umělců reklamkou yinachi koupená za tímto účelem (to nic nerika o kvalitach techto produktu. Verim ze kniha i jihočeské loutkové divadlo obstojí samo o sobě. Stejně tak hudba na které se podílejí hudebníci takových jmen jako L. Dusilová, T. Graves, J. Svoboda z Traband či R. Banga z Gypsy těžko bude nekvalitní).

    Coz je zasadne rozdilne od jinych pohadek - astrid lindgrenove, eduarda petisky.. ajinych... jejich motivy mohou/hly byt taktez komercni, ale spise ve smyslu prodejnosti jednotlivych titulu, nezli v te strategii yinachi.

    "Myslím, že ještě mám svůj vlastní rozum a jogurty s kašpárkovou příchutí kupovat nemusím..." o tom nepochybuju, kazdy dospělý je snad dostatečně kritický, aby podlehl reklamě takto jednoduše.

    Vzhledem k tomu, ze jde o detskou knihu tak prijemcem je ale prave dite. Prani deti je pak v mnoha rodinach velice vyrazny duvod, proc se koupi ten ktery produkt - a rozhodne se nejedna jen o jogurty... Role deti ve spotrebitelskem chovani domacnosti je vdecne tema mnoha vyzkumu, na zaklade kterych je v nekterych statech reklama zamerena na deti prisne regulovana.

    V České republice promyslenejsi pravni úprava reklamy zacílené na děti chybi, kdyz uz je nejaka, tak se tyka reklamy televizni. Nove formy marketingu, ktere predstavuje prave yinači příkladně prave svym kasparkem v rohliku (nebo treba projektem kmeny, zamerenym na společenský subkulutury), tak nijak regulovany nejsou, takze i vytvoreni kasparka v rohliku neni v nesouladu s neexistujicim pravidly.

    Podle me je potrebne o tom alespon mluvit.. proto jsme to zde vzpomenul. koncim OT.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam