• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    Svět dětské fantazie tvoří zejména knihy pro děti.


    Přivítejme v knihovně nové potvůrky, skřety, příšerky, robůtky a jinou pohádkovou havěť.

    Jaké knihy kupujete svým dětem? Jaké dětské knížky jste měli rádi jako malí?

    ... Objevy ... Doporučení ... Recenze ... Obrázky ... Ilustrátoři ...

    "Preferujeme nové zajimavé dětské knihy, nic proti Krtečkovi, ale toho všichni známe :-)"


    Návod na vkládání obrázků najdete v . n . á . p . o . v . ě . d . ě .

    rozbalit záhlaví
    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    GIOMIKY: asi ano, ale ta historie, ta by se hodila i pro kluky.
    Syn radeji posloucha audio knizky, nez aby cetl. Jako opravdu ma doma z ceho vybirat a nic
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    LADY_MYSKA: Tak ono je to spise pro holky, ne? Obecne mam trosku potiz vybrat dceri nejakou knizku, ktera by ji bavila. Uplne jsem pohorel s Foglarovkama. Hosi od Bobri reky, na ktere jsem sazel byli moc strasidelne. Stejne tak dopadl potter. Od tretiho dilu to zatim neslo. Jak se tam objevili mozkomorove, tak to smerovalo k nocnim muram.
    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    GIOMIKY: jj, u nas je hodne cetla dcera a mame doma vsechny, jen syn na cteni moc neni
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    U nás teď frčí Bárovky...
    Bářin kouzelný atlas
    https://www.kouzelnyatlas.com/
    Myslím, že to jsou docela hezké knížky.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    MAR_TINA: Zatím není.moc zač...
    Ale zase je to legrace... :-D
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    NIENNA: ježíš, děkuji moc
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    MAR_TINA: Zítra se budou inkriminované čítanky prohlížet (na tajném místě). Pokud se najde, dám vědět... ;-)
    Poprosila jsem i o přefocení dané pasáže, tak uvidíme...
    třeba budeme mít štěstí

    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    NIENNA: myslím, že pátá nebo šestá.
    NIENNA
    NIENNA --- ---
    MAR_TINA: Čítanka pro kterou třídu to byla si nevzpomeneš?
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    TRISSIE: jeslti mi sejmeš roky tápání, máš u mě ... dětskou knihu :D
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    MAR_TINA: to víš, jsem mistr nežitečného gugl-fu :-)
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    TRISSIE: týjo, co ty vše nenajdeš. Zkusím pročíst, celé je to zajímavé.

    Ale ostatní tipy beru taky!
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TRISSIE: Obraz učitelky v ruské literatuře 20. století
    DIPLOMOVÁ PRÁCE
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    NIENNA: ano.
    Bylo to v čítance okolo roku 88. Tehdá byly učebnice na dvacet let, tak asi i dlouho před tím.
    Pravděpodobně nějaký sovětský autor. Literatura pro děti / dívky školního věku.

    Příběh se odehrával v Leningradu ke konci války nebo těsně po ní, už po ukončení blokády Leningradu.
    Hrdinka byla školní dívka, která neměla ráda učitelku. Měla nějaký problém ve třídě, učitelka ji kárala za něco. Říkala své kamarádce / spolužačce něco ve smyslu: "Ta (učitelka) je tak tlustá, ta určitě nezažila bokádu." Popis ošklivé tlusté zlé učitelky úryvku dominoval.

    A to je celé, prosím, můžete si lámat hlavy.
    LADY_MYSKA
    LADY_MYSKA --- ---
    JANISKA: neni to primo citanka, ale hodne myslim si, ze by ji mohla byt nahrazena
    ČESKÝ JAZYK A KOMUNIKACE 2. ročník – Nakladatelství Hanami
    https://www.hanami.cz/publikace/cesky-jazyk-a-komunikace-2-rocnik/
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    JANISKA: U nás druhačka má Čítanku Prodos - Modrá řada. Je k tomu i pracovní sešit.

    Moc se mi to líbí, cvičení jsou dost různorodá - někdy na strukturu textu (u básní sloky, různé rýmy. U prózy odstavce, různě dlouhé věty...), někdy na obsah. Občas se kreslí, počítají se slabiky, vyhledávají se odpovědi v textu, vymýšlí se novotvary...
    Je vidět, že to pro dceru je celkem těžký - opravdu v tom potřebuje spolupracovat s dospělým, sama to nedá. Ale má ji celkem ráda. Zatím sama nepřišla s tím, že by chtěla v nějaké knize pokračovat.
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    BEBERA: Díky! Ještě má Fraus "starou" a "novou" generaci čítanek, ta nová se mi zdá líp sestavená co do složení textů (je tam i nonfikce, reklamní texty..., takže to přispívá k jejich vizi předmětu jako "komunikační výchovy"), ale zas mi tam občas připadaj úplně mimo ty otázky k textu.
    CH_IN_A
    CH_IN_A --- ---
    Komisař Bambus a fantóm banky - Vladimír Přibský | Databáze knih
    https://www.databazeknih.cz/knihy/komisar-bambus-a-fantom-banky-53280
    Je pěkná kniha - bohužel už je asi jen k sehnání v domácích knihovnách nebo v antikvariatech

    Tak v 1-2 třídě jsme predcitali a teď - 5 třída - probíhá druhé kolo, tentokrat už bez predcitani :)
    RYBKA
    RYBKA --- ---

    JANISKA: Máme Novou školu, moje vlastní děti to nijak neodvádí od jejich vlastní četby, ale nejstarší párkrát přišla, že četli to a to, jestli bychom si to nemohli koupit/půjčit. V práci ji mám taky a spíš děti řeknou, že tuhle knížku četli, mají doma, takže ji třeba přinesou a pak si z ní čteme pokračování nebo jinou příhodu. Což mi přijde jako znak toho, že vybírali z knížek, které děti v současnosti opravdu čtou.
    Otázky k textu někdy využiju, někdy vymyslím svoje. Jsou většinou sestavené tak, aby jednak prověřily, jestli děti čtou s porozuměním, jednak aby se trochu zamyslely a propojily si čtené třeba s vlastními zážitky.
    Řekla bych, že málokteré dítě udrží myšlenku na přečtené, než dojde ze školy domů, takže je běžné, že si o knížky neřekne. Možná kdyby se člověk zeptal hned po přečtení... Nebo doma cíleně.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    JANISKA: děti 5. a 3. třída, čítanka Fraus (teda ani nevím, jestli páťák tu čítanku vůbec má, nikdy jsem ji neviděla). Nikdy se mnou na téma čítanka sami od sebe nemluvili, neprojevili zájem si něco půjčit/koupit, ani si o něčem promluvit. Na to, jestli je to aspoň trochu baví, se zeptám... Mě to v dětství nebavilo...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam