• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BEBERA: praveze to skor budu citat samotne, odporucil som to synovcovi od kolegy, tak mi vravel ze mu potom segra vypravala ako cestovali vlakom do prahy asi 2 hodiny, maly sa do toho zacital, celu cestu neodtrhol oci a v prahe sa potom strasne divil ze "to uz sme tu?" :)
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    DZODZO: kdybych měla dítěti číst Kapitána Bombarďáka nebo Dogmana, exploduje mi hlava ..
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    VOY: Walliams - téměř cokoli, Landsman - Kapitán Adorabl, Nesbo - Doktor Proktor a prdicí prášek
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Dogman, Kapitan Bombardak
    VOY
    VOY --- ---
    Nejaky dobry doporuceni pro sestiletyho predskolniho kluka? Casto cteme veci spis aby se nenudil jeho starsi bracha a chtel bych tentokrat vzit neco co bude bavit hlavne mladsiho. Dahlovky mame celkem projety, tak bych rad neco trochu jineho a aby to nebylo zbytecne prekomplikovane.
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ANNNA: Já to nečetla, takže nevím... 😇
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    RYBKA: jak to vidíš s kvalitou v průběhu dílů? Koukám že v němčině bude vycházet osmý, to už je o strach ;)
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    ANNNA: Oblíbené i u našich holek 🙂
    ANNNA
    ANNNA --- ---
    Úlovek z knihovny v žánru dívčí fantasy - Alea, dívka moře.
    Volání z hlubin (Tanya Stewner) | ČBDB.cz
    https://www.cbdb.cz/kniha-162888-volani-z-hlubin-alea-aquarius--der-ruf-des-wassers

    Čteme společně s holkama 7 a 9 let, je to tak akorát, řekla bych. Přebal praví od deseti let, pravděpodobně kvůli tématům jako rozvod a nemoc v rodině. Mírné napětí, kamarádství, dobrodružství, první nesmělé zamilování... źádná vysoká literatura to není, ale neurazí.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    TINA: naše děti (6 a 10) to mají rády, četli jsme to už podruhý. Poprvý teda asi, když jim bylo pět až devět. Shodou okolností jsme byli na křtu té knihy a prohlídce starého města s Bohdanem Trojakem, takže jim je to blízký i díky tomu. Napsaný je to fakt dobře.

    SEVERINE: jeho syn na tom křtu z knihy citoval zpaměti, ačkoli zrovna on mi na to přišel ještě malej.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ja si obcas s deckami citam anglictinu pre najmensich co mam este z domu

    https://aukro.cz/anglictina-pre-najmensich-stefan-urbanek-1990-6984351563

    ked som bol prvak, tak sme to pouzivali na lekciach anglictiny v centre volneho casu, myslim ze julci to pomohlo sa "nastartovat" do anglictiny, vcera sa mi chvalila ze robila "prekladatelku" dvom spoluziakom z 2. triedy, kde jeden hovori primarne anglicky a cesky iba trochu
    DASIK
    DASIK --- ---
    YMLADRIS: Díky, zkusím :)
    Omlouvám se za OT
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    DASIK: těžko říct. měl hru Teach Your Monster to Read, což je hra pro anglicky mluvící děti, kde se trénuje to jejich phonics, nebo jak se tomu říká .. prostě že jánevím ee = "í". Můžeš kdyžtak zkusit. ale připadá mi, že to prostě nějak odkoukal na obrazovkách, dávala jsem k videjím titulky a tak. Ony ty malý děti sajou jak houby, a "neřeší" (že výslovnost moc nedává smysl)

    pardon za OT, jen odpovídám
    DASIK
    DASIK --- ---
    YMLADRIS: Aha, to je fajn :) a to anglicky cteni jsi ho teda naucila sama? Me prave prijde cesky jednodussi, kdyz staci precist pismena a spojit, u anglickych slov jsem moc nevedela, jak to dceri vysvetlit (CAT - to je “ket”), takze to nechavam na odbornicich na pozdeji :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    DASIK: je domškolák se vztahem k IT. od malinka jsem mu neprozradila, že existují média v češtině (videa atd), naučil se anglicky a dál kouká na věci v AJ, plus jeho hlavní zájem - videohry - mají subkulturu (texty, ...) v AJ.

    .. českých knížek jsme společně četli tunu a číst česky umí. ale nechce.
    DASIK
    DASIK --- ---
    YMLADRIS: Muzu se zeptat, jak se to stane, ze cte lip v anglictine? Chodi do anglicke skoly/zijete v zahranici?
    RYBKA
    RYBKA --- ---
    YMLADRIS: U nás motivují knížky, kde je méně textu a hodně obrázků - komiksy, knihy typu Poseroutka, knížky z edic první a druhé čtení (druhák). A hodně motivuje i to, že starší ségry (10 a 12 docela čtou, zvlášť nejstarší je knihomolka). A stejně dobře funguje doporučování knížek od kamarádů. Teď má rozečtenou asi první víc textovou knížku a hrozně ji chce dočíst, protože "Vašík ji už celou přečet!"
    LADAVAZA
    LADAVAZA --- ---
    YMLADRIS: Já se snažím najít knížky, co mají hodně obrázků a ten text se jimi prolíná. Dcera by teoreticky četla všechno, v praxi jí ale okamžitě odradí, že je text dlouhý/hutný/nepřerušovaný (2.třída). Takhle si vybrala jednu knihu, kterou fakt chce přečíst, ale už k ní 4 měsíce sbírá odvahu. Tak se snažím vybírat já a podsouvat něco, co tuším, že jí bude bavit. Plus ve škole mají každý týden na přečtení jeden příběh Čtyřtyřlístku a mají nepsanou normu 1 kniha měsíc. Ta nepsaná norma nemá sankci, ale pro ni je to motivační, protože pak může knížku ukázat a něco o ní říct a dostávají za to ještě diplom, co si lepí do sešitu. Tenhle rituál jí na tom baví, takže i o něco víc ochotně k té knížce přistoupí.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    trochu se bojim to sem napsat, ze budu moc mimo, ale tak co uz, treba nekomu pomuze. Syn (8) cte mnohem lip v AJ nez v CJ. Anglicka slova jsou kratka, takze je vesmes "vidi". Ceska slova je potreba lustit, coz ho frustruje a nechce moc cist. Rozhodla jsem se to podporit. Jednak jsem koukali na Déčku na Karaoke čtení (Mikulka), to bylo dobrý, ale má to jen pár dílů. Vypravěč čte text, který se výrazně objevuje na obrazovce. Už z tohoto mi říkal např. "mámo, hele začal jsem psát JSME místo SME". Zkoušela jsem pak najít něco podobného, ale bez úspěchu. Existuje titulkovací program, tj. člověk do toho mluví/čte a ono to v reálném čase zobrazuje text (celkem zábava): https://webcaptioner.com/ (tj. já jsem četla, on na to koukal). Ale furt to nebylo ono. Teď to dělám tak, že vezmu kus textu z nějaké anglicky psané wikipedie o nějaké jeho oblíbené videohře, hodím do deepL překladače a pak do tohoto softwaru na speedreading https://www.spreeder.com/app.php?intro=1

    Je potřeba tam nastavit vhodnou rychlost zobrazování slov. Mezi významové celky (každých pár vět) si dávám tečky . . . . . . a jak vidím při čtení tečku, stopnu to, a zeptám se na něco z přečteného = čtení s porozuměním. Celkem je ochotnej to dělat, protože občas se tak i dozví něco o nějaké té oblíbené hře (nevěděl jsem, že lama v minecraftu jde ozdobit kobercem), plus matka získává více info o jeho hrách, plus je to takové hravé (jakou rychlostí zvládáme číst??) atd. Slibuju si od toho, že se rozečte a bude vnímat pravopis a bude ochotnej číst česky

    Řešil někdo něco podobného (dítě moc nechce číst), a jak?
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ANDREJKA: souhlasim s janiskou tj cetli jsme v predskolnim veku, ale dalo by se cist i v mladsim skolnim veku
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam