• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LUCCHADětská kniha
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pro zajimavost, zrovna slo kolem me na FB. nejaka brnenska skola

    mozna, kdyby ten sedmy rocnik byla septima? ale v ZŠ ...

    ALONSIA
    ALONSIA --- ---
    MOUNTBATTEN: můžu mluvit jen za sebe, ale myslím že netřeba se držet nějakého věkového doporučení. Možná naopak, bude mít pocit, že je velká a ty jí nevidíš jako "děcko nebo mimino" na rozdíl od ostatních. Pokud má ráda třeba Egypt vybrala bych nějakou kreslenou encyklopedii nebo bohatě doplněnou fotografiemi. Nebo katastrofy, dinosaury, vesmír, zvířata, šperky, šaty nebo umění. Jen vědět na čem ulítává. Dneska je těch encyklopedií tolik a krasnejch. Encyklopedii mají navíc dobrou vlastnost, že se z nich jen tak nevyroste a pokud se teď netrefíš úplně do jejího gusta může být k užitku později.
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    JANISKA: A já furt, co mi ty ilustrace připomínají!
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    kdybych byla učitelkou, tak koncem prvního stupně bych s dětmi četla Prašinu nebo Hraničářův učeň. Babička = značný risk, že si děti, které nečtou, spojí, že čtení knih = totální nuda.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    pro neteř co jde do druhé třídy mě napadají obrázkové knihy, obzvlášť pokud moc nečte

    Artur a zlaté lano - Joe Todd-Stanton | Databáze knih
    https://www.databazeknih.cz/knihy/bajna-pokladnice-profesora-brownstona-artur-a-zlate-lano-artur-a-zlate-lano-370759
    hrdina kluk

    Tajemství černé skály - Joe Todd-Stanton | Databáze knih
    https://www.databazeknih.cz/knihy/tajemstvi-cerne-skaly-393499
    hrdinka

    Morgavsa a Morgana série | Databáze knih
    https://www.databazeknih.cz/serie/morgavsa-a-morgana-10139
    hrdinka
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    Jinak abych trochu rozbila intošskou aureolu, kterou jsem tu teď sobě a svým dětem vytvořila (a zároveň dala nějaké doporučení k četbě), moje čerstvá druhačka teď ze všeho nejraději čte Básně z dásně od J. Plachého. Je to taková "trapná poezie" pro děti, doplněná o kongeniální ilustrace, bez kterejch ty verše vlastně nefungujou, ale jen pro představu, jak vypadají některé texty:

    Použil tapír toaletní papír?/ Použil, ale moc si to neužil.

    Dcera miluje i Tetovanou tetu, kterou taky Plachý ilustroval, ale tam už jsou ty verše od D. Fischerové poněkud sofistikovanější :) Mimochodem jeden z důvodů, proč je dcera z obou knížek nadšená, je, že Plachý dělal mj. grafický návrh její oblíbené hry Chuchel, kterou teda taky doporučujem (aneb jak občas mobil motivuje děti k četbě ;)).
    MOUNTBATTEN
    MOUNTBATTEN --- ---
    ad: ALONSIA - obrázkové encyklopedie, které jsou ale určeny třeba věkově starším, budou bavit i výrazně mladší (když to bude na téma, které +- dotyčného zajímá) ?
    Moc se mi líbí knihy, které nabízí naše fuckulta, jen dycky přemýšlím, jestli je to věkově ok (jestli je nutné se držet doporučeného věku) https://www.prirodovedci.cz/eshop/kategorie/knihy-a-casopisy/knihy/
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    TAPINA: Co nonfikce, klidně obrázková (třeba A jako Antarktida) a komiksy (Nikkarin)?
    JANISKA
    JANISKA --- ---
    MOUNTBATTEN: Skutečná současná osmiletá děcka čtou všechno od detektivek po nonfikci a záleží hrozně moc na individuálním nastavení :) Nemusíš se řídit jen tím, co čte sama neteř, ale vyjít třeba i z toho, co ji baví při předčítání.
    Já dávám "obecné" tipy vlastně hrozně nerada, ale třeba ty Safírové ledňáčky, o nichž se tu psalo, víc než schvaluju ;)
    GORMIE
    GORMIE --- ---
    TAPINA: Já teda neříkám, že to máš rovnou vzdát, ale je potřeba se smířit s tím, že někteří lidi prostě nikdy číst nebudou. A není jich málo. Pro rodiče - knihomola je to sice bolestivé, ale je to holt tak.
    ALONSIA
    ALONSIA --- ---
    MOUNTBATTEN: nebo na to můžeš jít jinak. Já jsem taky z rodiny knihomola, ale maminka mi nikdy knížky v dětství necpala. Takže jsem se naučila číst až standardně ve škole a až ve druhé třídě jsme našly, co by mě bavilo číst (tehdá to byly Akta X). Ale ještě než jsem začala chodit do školy, tak jsem milovala encyklopedie a pamatuju si hodiny strávené listováním v Dějinách umění od Pijoana. Milovala jsem to. Můžeš zkusit nějakou encyklopedii o něčem co neteř baví. Obrázky táhnou k tomu přečíst si o nich něco.
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Mě teda docela bavil jak Malý Bobeš tak Babička, mě uspokojoval ten poklidný popis starých časů. I jsem ráda koukala na F.L.Věka a doma jsem dokonce začala číst Jirkáskovo U nás, ale to jsem teda už nedala :D
    ANABEL_LEE
    ANABEL_LEE --- ---
    FIFI: tohle jsem mela od zacatku skoly, ceetla jsem od peti, takze slabikar jsem precetla prvni den a pak uz to se mnou bylo jen horsi :D nastesti souska ucitelka byla osvicena a dovolila mi cist si normalni knizky, zatimco ostatni slabikovali.... ale to utrpeni kdyz se pak cetly knihy hromadne si pamatuju, navic se cetly veci jako Honzikova cesta a Deti z B., ktere uz jsem v te treti tride mela davno prectene :D
    GORMIE
    GORMIE --- ---
    Super diskuse. :)
    My četli taky Malého Bobše (na prvním stupni, v 80. letech) a vybavuju si, že mi to připadalo docela zajímavé. Ovšem tehdy jsem nevnímal tu komunistickou propagandu, která v tom je fakt výrazná. Zlí bohatí, hodní chudí, atd.
    Pak si vybavuju, že jsme četli dokonce Jiráska, konkrétně "Na Chlumku".
    FIFI
    FIFI --- ---
    TILIO: tohle: jak je pri tomhle hromadnym cteni prisun informace tak pomalej měl při četbě Babičky v páté můj syn.

    Děti četly taaaaaak pomalu, že chtěl vědět, jak nějaká pasáž dopadla a vzal si knihu pak domů, aby si to dočetl. Myslím, že to byla ta pasáž, jak u mlynářů museli z nouze jíst veverky.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    TAPINA: u nás zabralo "čtení z donucení" - aka každý den kapitola z knížky podle vlastní volby jako "vstupenka k nadstandardním výhodám" (čti: k času na elektronických zařízeních).
    Motivace byla pozitivní (nemusíš, ale chceš-li výhodu, nejdřív bude čtení), časem se vytvořil zvyk a ze zvyku obliba. Jako stoprocentní to není, furt jim to musím připomínat, ale nečtou s odporem. A sami si o knížky říkají, třeba u sérií o další díly, nebo o cesty do knihovny...
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    JANISKA: proto jsem volila formulaci "nějakým způsobem vztahují k situaci/zájmům" - což zahrnuje jak "kryjí se s mými" tak "je to exkurs do něčeho úplně odlišného" .-)
    TAPINA
    TAPINA --- ---
    Já mám nějak problém přesvědčit syna číst vůbec cokoli. Jakoukoli knihu čte z povinnosti a přijde mi, že ji čte jako nákupní seznam, vůbec ty příběhy neprožívá, ať jsou to dobrodružné, zábavné, cokoliv. Je nějaký způsob, jak přivést ke čtení takové dítě?
    HANELA
    HANELA --- ---
    TILIO: myslíš, že ty desetileté děti uvažují nad tím...jak přežít zimu? A rozumí Viktorce?
    Neříkám, kdy by to četly v 15!
    ANABEL_LEE
    ANABEL_LEE --- ---
    TILIO: no presne, to vubec neni knizka pro deti, spis je to takova casova kapsle
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam