• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    STRATILSOMSACORPORATE DESIGN ll mam logo co s nim


    ODBORNA zamerana na Corporate design, ako jednej zo sucasti Corporate identity. Hlavne, skusenosti pri tvorbe a navrhu...na co sme zabudli (,,ten odlesk, fakt v jednej farbe nevytlacime,,)... zdroje... skusenosti. Logom to nekonci.

    http://www.identityworks.com/default.htm
    http://www.logodesignlove.com/best-logo-design-resources
    http://www.logoorange.com/
    http://www.logolounge.com/default.asp
    http://www.wolda.org/
    http://logopond.com/
    http://www.underconsideration.com/brandnew/
    http://users.ncrvnet.nl/mstol/56.html
    http://38one.com/logolog
    http://logofaves.com
    http://identitydesigned.com
    rozbalit záhlaví
    ALOPEX_LAGOPUS
    ALOPEX_LAGOPUS --- ---
    CHARVYBURGER: .... a produkujou sračky jak na běžícím pásu
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    BINARY_PARANOIC: to bezesporu byly, ale ja bych tam uz zitra nebyl, protoze by me a) vyhodili, b) zabili kolegove, c) zabili kolegove a pak vyhodili... =)) Protoze jsem zvykly premyslet o grafice v radech minut, je ten prechod na hodiny a dny trochu kostrbatej. Pravidlo "hlavne aby to bylo - udelej to jakkoli" se na takovyhle veci neda pouzit.
    GEEK
    GEEK --- ---
    DANNIEL
    DANNIEL --- ---
    GEEK: nikdy nevis :-)
    http://www.krapac.cz/show/denicek/#
    kamarad co mel na vylete problem s fotakem si tak aspon vyresil dokumentaci
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    CHARVYBURGER: ale třeba by byly ty grafiky lepší... ;)
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    BINARY_PARANOIC: Diky za konkretni kritiku, to je neco od ceho se muzu odpichnout.

    Osobne bych kresbu nevidel jako nutnost. Na jednu stranu je to pozustatek z minulosti, protoze se to vzdy tak delalo. Je otazka jestli je to nutnost nebo ne. Nekoho napadaji nove moznosti na papire a nekoho proste na monitoru. Nazor ze bez kresby clovek nemuze byt grafikem mi prijde prehnany. Jsou graficke profese, kde to bez ni proste nejde - chtel bych videt jak nekdo maze na pocitaci storyboard. Ale take jsou takove, kde se to bez ni obejde. Kdybych si ja mel, kazdy den malovat kazdou grafiku, kterou udelam, tak bych to nestihl ani za tyden...
    GEEK
    GEEK --- ---
    ALOPEX_LAGOPUS: to kazdopadne;)
    ALOPEX_LAGOPUS
    ALOPEX_LAGOPUS --- ---
    GEEK: z biologickeho hlediska si aspon posílil hustotu neuronovych sítí,
    GEEK
    GEEK --- ---
    DANNIEL: vsak i na prijimacky na fotografii, ktery jsem delal, je figuralni kresba. a doted mi to bylo k nicemu.
    GEEK
    GEEK --- ---
    PAN_CAU: promin, ale neukazu ti ani jednoho, protoze predpokladam, ze pak tady vypukne dalsi diskuze o tom, kdo ma jakou predstavu o kvalitnim designerovi (pripadne jeste o tom, co znamena "umet kreslit"). a pak bych si mohl vynucovat tu flasku:)
    jeste bych to trosku upresnil. myslim si, ze graficky designer (nerikam grafik) by mel znat zakladni veci jako je prespektiva atp., nebo by melo byt aspon v jeho zajmu se o to zajimat, protoze mu to v leccem muze pomoct. casto jsou k videni nesmysly, ktery proste porusujou zakladani pravidla a je videt, ze ten clovek o tom nema vubec sajn. ale stale dodavam, ze nemusi umet kreslit a nemusi si kazdou ptakovinu skicovat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    PAN_CAU: Z mýho pohledu je to spíš o tom, že proč používat na vykopání bazénu lopatu (tužka + papír), když můžeš použít bagr. Samozřejmě záleží na typu loga, ale většinou je mnohem důležitější schopnost ty křivky vykonstruovat a k tomu neni nějakej kreslící skill úplně nutnej (jo, znám "KVALITNÍ" designéry, jejichž kreslící schopnosti jsou podprůměrný a dělaj loga, o kterejch já si můžu nechat snít, byť jsem prokreslil celou střední).
    DANNIEL
    DANNIEL --- ---
    bych to asi podepsal, s tim ze to plati pro vsechny kreativni obory, kde je potreba to "hodit na papir", navrharstvi, prumyslovej design, scenografie, typografie, i na architekture byl zaklad prijimacek kresba... matika byla jen takovej nutnej privesek
    PAN_CAU
    PAN_CAU --- ---
    GEEK: no tak ono pokud neumis skicovat, nemas co delat grafiku. sorry, mozna tro zni tvrde, ale je to tak. zaklad kazdeho vytvarneho vyjadreni je tuzka a papir. ukaz mi jedineho KVALITNIHO designera, ktery neumi kreslit a mas u me lahev ceho si reknes.
    kresba neni zakladem, nybrz predpokladem.
    a k tomu, ze je zde i vic moznosti, nez tuzka a papir: jiste, na vykopani bazenu lze take pouzit kavovou lzicku, ale proc, kdyz k tomu je urcen uplne jiny nastroj?
    GEEK
    GEEK --- ---
    BINARY_PARANOIC: ja netvrdim, ze ruka a papir je dinosauri, jen si nemyslim, ze je to jedina moznost. zakladem je samozrejme myslenka, bez niz je skicovani taky pouhym cmaranim (ze ktereho mozna neco vznikne). a taky netvrdim, ze neni od veci si skicovani vyzkouset. ale neprijde mi vhodny, nekomu tuhle metodu vnucovat jako jedinou moznou. protoze tohle muze bejt pro dotycnyho celkem odrazujici; zacne si skicovat, nic ze toho neleze, tak se na to vykasle. nebo jeste lepe, kdyz mu "papirnik" mezi radky rekne: vezmi si papir a tuzku... joo, ty neumis skicovat? tak to se rovnou na to vyprdni.

    tim jeste navazuju na tvoji posledni poznamku: kresba je urcite dobrym zakladem pro grafickeho designera a muzemu v leccem pomoct, ale nemyslim si, ze je to nutnost (pokud se nejedna zrovna o ilustratora:).
    je hodne dobrejch designeru, kteri neumeji kreslit. a taky znam lidi treba z hellichovky, kteri umej kreslit, ale grafickej design delaj na urovni nejaky vesnicky tiskarny. nebo kazdej urcite zna povedeny loga od vselijakejch akademickych maliru...
    proste nekdo umi, nekdo ne. je to kombinace talentu, zkusenosti a pile, ale nemyslim si, ze dodrzovani nejakejch dogmat.
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    CHARVYBURGER: musím ocenit, že přemýšlíš i o aplikovatelnosti loga na další „podznačky“. To je jistě dobré. Nicméně tím to asi končí :)
    Symbol jako takový je nečitelný – a nic víc tam, bohužel, není. Pokud to má symbolizovat (Kuřimskou) horu či šutr z ní, je to sice hezký nápad, ale z výsledného loga zcela nepoznatelný. Což by asi zas tak nevadilo, pokud by si symbol zachovával určitou estetickou kulturu a příjemnou významovou mnohoznačnost. Ty ho však zcela zabíjíš tím, že do něj narveš literu – tím ho degraduješ ze symbolu na pouhé podkladové pole, prvek tak často (nad)užívaný v grafickém designu (nejen) 90. let.

    Co se písma týče – je parádní, že přemýšlíš i o určitém morálním aspektu a používáš písma, na které máš – v tomto případě písma zdarma. Toho si cením mnohem více, než když někdo narve sice efektní a moderní písmo, které má ale kradené – to je jak vykrádat toho daného autora (typografa) a chlubit se tímto (kradeným) peřím. :)
    Nicméně – jak jsme si řekli výše, chudák symbol je zabitý a je z něj jen podkladová plocha. Podladová plocha pro písmo. V takovém případě je ale potřeba zvolit font, který bude schopen celou vizuální identitu utáhnout (tedy více akcidenční, něčím specifický). Zvolil jsi však poněkud bezpohlavní sansserif, který je sám o sobě mrtvolou a vizuální identitu tak bohužel neutáhne ani omylem.

    Celé je to pak dopněné poněkud lacinými quasiestetizujícími prvky, jako je vertikální nápis „Město / Kuřim“ a trendy barvičky s průhledností. V kontextu předchozích dvou odstavců to je ale spíše hřebíček do rakve :)

    A přitom stačilo málo – kdyby sis více pohrál se samotným symbolem („šutrem”), zkusil si třeba najít, kde všude se ve městě podobný tvar obevuje, zda třeba jen jeho drobná úprava nebude tím pravým ořehovým. Ale na to chce opravdu tou Kuřimí chodit, skicovat a skicovat, zjišťovat si veškeré dostupné informace, (graficky) je třídit a zase skicovat skicovat a pak z toho třeba něco vyleze :)

    I tak ale kdybys nechal ten tvar jak je a nezabil ho literou uvnitř (a trendy barvičkama v pozadí), posunulo by se to logo o několik levelů výš :)

    Ale ber to jen jako můj osobní názor, tvoř jak uznáš za vhodné...
    JOSLIACKY
    JOSLIACKY --- ---
    BINARY_PARANOIC: ...suhlas
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    GEEK: zcela jistě se dá logo dělat všemi možnými způsoby – močením do sněhu, čmáráním na papír, vystřihováním z papíru a stejně tak i skicováním v počítači.

    Nicméně nemá-li člověk příliš zkušeností, má tužka + papír (já tedy preferuji tlustý fix a papír :)) jednu zásadní výhodu – materiál do značné míry omezuje tvarovou složitost a naopak podněcuje volné grafické asociace, takovéto „jentak čmárání“ (ne že by to nešlo i na počítači, ale opravdu málokdo je schopen si „jentakčmárat“ v lllustratoru – většina lidí jak má v ruce myš, dycky přemýšlí že „musí vzniknout logo“).
    Počítač jakožto primární nástroj má svůj význam hlavně tehdy, jedná-li se o logo na budované např. na nějakém generativním principu, tedy obecně je-li jeho převažující hodnotou koncept, nilkoliv vlastní výtvarná podoba. Nicmémě jinak je počítač jen prodlouženou rukou s jednou výhodou, která se ale občas obrátí v nevýhodu – umí črtat dokonalé formy. A tak i logo, které by na papíře vypadalo dosti tragicky, může působit v počítači jako „dobré“, protože je jen jaksi čistě vyvedené. Ale to je jak když si na sebe Paroubek vezme svetřílk Lacoste :))
    Na druhou stranu je pravdou, že některá loga, která jaksi „geniálně“ vypadají na papíře pak po zvektorizování nejsou nic moc, protože se ztratí ta „ruční estetika“.

    Možná se ruka a papír zdá jako dinosauří, dávno překonaná technika. Ale tak nějak je na logu často poznat, že vzniká-li přímo v počítači, přičemž tvůrce nemá příliš zkušeností, chybí logu jakási řemeslná dotaženost, tvarová „finesa“. Což je i příklad Kuřimi níže. Proto se často doporučuje začínat rukou a tužkou/fixem. A doporučuji to i já. Nikoliv jako buzerační pedantství, ale jako dobře míněnou radu, která se mi zatím vdy osvědčila.

    A možná jsem v tomto příliš konzervativní, ale i tak jsem přesvědčen, že pro grafický design je schopnost kresby stále elementární a nezbytnou dovedností. :)
    GEEK
    GEEK --- ---
    ted se nechci vyjadrovat k tomu logu, ale vseobecne by me zajimalo, co furt mate kdo s tou tuzkou a papirem? jakoby to byl jedinej zpusob, jak by melo logo vznikat. nekomu vyhovuje skicovani a nekomu proste ne, neni to jedinej zpusob. stejne se dobre da delat logo rovnou na pocitaci a nemyslim si, ze je to nejaka vyjimka. samozrejme musi mit clovek uz neco v hlave, aby se s tim zbytecne nepatlal, ale takhle stejne patlat se muze i cmaranim po papire.
    nechci se do nekoho navazet, ale trosku me tohle rozohnuje:) protoze tuhle vychovnou radu jak od nejakyho oldschool zaseklyho pedanta z grafickyho ucnaku tady (a ve spriznenych diskuzich) vidam docela casto. je to ale podle me zcestny a nicemu to nepomaha.
    ALOPEX_LAGOPUS
    ALOPEX_LAGOPUS --- ---
    CHARVYBURGER: kdyz vzniká například karoserie osobní vozu /budovy, mobilu,.../, nejdříve jsou k vidění koncepty načrtnuté / třeba i tabletem / .... proč až pak sednou k 3Dčku a udělají počítačový model ?

    vyjimka potvrzuje pravidlo ...
    CHARVYBURGER
    CHARVYBURGER --- ---
    ALOPEX_LAGOPUS: Dobre a jak s tim seznamem souvisi to skicovani. Chces rict, ze kdo neumi skicovat nema sanci udelat logo? Ale diky za nasmerovani na spravnej board pro zacatecniky =)
    ALOPEX_LAGOPUS
    ALOPEX_LAGOPUS --- ---
    CHARVYBURGER:
    [ LOGOTYPE CORPORATE ||||| Beginners corner ] zde nejdes v zahlaví, jaka je idelani geneze loga, pokud pujdes bod po bodu, tak dojdes k jasnemu zaveru, ze tve logo se nachazi mimo mnozinu uspechu
    zasadni je nejdriv vzit do ruky tuzku, pokud s ni umis alespon trochu zachazet a dat si par skic
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam