• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAMMmBank
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    Asi jsem úplně blbej, ale jak zobrazit těch 148 komentářů k blogpostu "Stále si držíme lesk nízkonákladové banky"? Nejde mi to ani ve FF, ani v Google Chrome.
    FIN
    FIN --- ---
    ADAMM: já ti to věřím. to jsou vážně tak... ehm... nechápaví? myslel bych, že je přece očividné, že své uživatele, tedy ty progresivnější a víc situaci sledující lidi, co se k nim nahrnuli, tenkrát, tedy tu mobilnější a pozornější část zákazníků na českém trhu, nemohou krmit tak blbě a takovými nesmysly jako to dřív dělaly jiné banky, pročež nám pak internetem kolují ty vtípky na tu sebepropragaci, výmluvy a tak.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    ADAMM: A už je ten blogpost veřejný?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    BUNDA:
    FIN: říkal jsem to různým lidem hodněkrát, Honzu Horáka jsem zostudil před jeho vlastními kolegy, citoval jsem z nyxu, z odborné literatury, dával za vzor polsko (v dobrém i zlém, přeci jen ty zkušenosti s podobnými situacemi mají), nakonec napsal sám příspěvěk na mBlog, se kterým si teď lámou hlavu. štve mě to, ale na druhou stranu jsem hlavně hrozně rád, že už to není můj job :)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    FIN: souhlas. Viz některé citace co sem postoval níže.
    FIN
    FIN --- ---
    WITTGENSTEIN:
    BUNDA: já z toho všeho mám zkrátka pocit, že mbanka implementací ne zcela do důsledku domyšlené služby - a od toho tam snad mají odborníky, aby domýšleli, ne? - udělala, nazvěme to tak, "chybu" a tu řeší blbě - nebo "nepříliš šťastně", abychom byli manažersky korektní (namísto "zrušení hromadné autorizace" anebo zpoplatnění příkazů nad rozumný počet anebo níže zmiňované vyhození/rozlúčka/úprava megalomanů s miliony příkazů atd.)

    a co mě sere ještě víc* než poplatek 3 kč, mnohem víc, to jsou ty debilní PR, hovadská vyjádření, reklamy uživatelem mbank sama na sebe atd. - takže vymýšleče PR strategie a komunikace s veřejností bych kopnul do zadku víc než vymýšleče strategií. protože fakt nemám rád, když ze mě někdo dělá blbce. viz "chovají se už jak paroubek k voličům" - prostě jako k volům.

    *samozřejmě, postupná ztráta té "jedinečnosti" a původních slibů taky nepotěší
    NELDE
    NELDE --- ---
    WITTGENSTEIN: Jenže mBank byla a stále ještě je u řady lidí lovemark. Pokud to nechápe jejich marketing, tak je tam zbytečný.
    Já sice stoprocentně účet nezruším (mHypo ještě nezkazili), ale nic mi nebrání mít účtů více. Spořitelní jsem zrušil před 5 měsíci po té, co jel naprázdno. Založit Fio nebo nějakou z nových nabídek (ale RFB nebo GE už z principu nikoli) jako druhý účet - pro kreditku a provádění transakcí by neměl být problém.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    ADAMM: proto ten hromadný košík mBank nikdy nevysvětlila? Přitom na fóru se na to několik lidí ptalo a dokonce s tím mělo tuším i nějaký problém. A oni to přitom ve velkém zneužívali obchodníci :-D

    btw. fakt se moc líbí jak se teď na mFóru někteří staví za mBank a dotyčné zneužívače by nejraději ukamenovali. Já si přečetl, že zkrátka nejsem standardní klient a budu jen čekat, kdy mne v dalším kole mBank označí za příčinu zavedení poplatku za vedení karty, když s ní nebudu vybírat ani platit :-)
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    Tady jde spíš o to, že z lovemark se stává něco celkem obyčejného. Produkt, který nevzbuzuje žádnou větší loajalitu. První snížení úroků na spořicích kontech jsem překousl, druhé už ne, nenechám ze sebe dělat blbce. Pokud se podmínky na běžném účtu mBanky ještě zhorší, přejdu k FIU. Já naprosto chápu, že oni mají svůj byznys, ale já taky.
    NELDE
    NELDE --- ---
    WITTGENSTEIN: Já vím, že je to pro mě lepší varianta, proto tam zůstávám (a také kvůli tomu, že z mého hypotéčního poradce v mBank se stal můj de facto finanční poradce v mBank (-;). Jenže jako v každém jiném businessu, ne vždy je to o ekonomických důvodech. Nespokojený zákazník má totiž také pravdu (-;
    Mně je líto toho, jaké chyby mBank dělá, protože jsou zbytečné. Lidé vesměs nejsou tak hloupí, za jaké je chce mít marketing, zejména ti, co mají účet u mBank.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    NELDE: Ale oni nejsou hloupí. Nízkonákladových alternativ je málo: účet u Poštovní spořitelny bude nejspíš zdražovat, takže ti zbývá FIO. A u FIA máš výběr z bankomaty za 6 korun, pokud se ti zrovna podaří najít bankomat čobky, jinak za 30. Jejich základní karta neumožňuje platit na netu, lepší pak stojí tři kila ročně. Takže i po všech těch "vylepšeních" je mBank marginálně lepší, co se nízkých poplatků týče.
    NELDE
    NELDE --- ---
    WITTGENSTEIN: Já té větě rozumím a dokážu přemýšlet jako banka. Jenže pokud chce banka být úspěšná, tak naopak musí umět myslet jako klient. Naopak já ve svém výběru banky nemusím myslet jako ona.
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    NELDE: Čemu prosím tě nerozumíš na větě "banka vyhlásila, že do dvou let zečtyřnásobí návratnost vloženého kapitálu"? Pořád přemýšlíš jako klient, podívej se na z pohledu banky.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: 20 nebo 25 nebo 30 (logika jedna denně se dobře kontroluje) už je celkem fajn. Spíše mě ale děsí, že tahle logika - lidi to používají a nás to něco stojí, se dá užít na více věcí. Nezapomínej, že i když nemuseli vložit SMS kód, stejně museli vložit tu platbu. A pokud nepoužili šablonu, tak to znamená všechno zadat ručně. Ergo to není jen zavedením hromadného potvrzení, ale tím, že to někteří začli používat.
    BTW - proč nemohla mBank přijít s tím, že za každou platbu přes ČNB platí poplatek a proto zpoplatňuje velké množství transakcí. O tom placení za každou transakci by v tom vysvětlení mělo být. A nechápu, pokud je to do 0,15 proč vyžaduje 3,- Trochu nepoměr, pokud to má být jen zpoplatnění toho, co mBank dotuje. Proč to není třeba 0,5. Resp. přičíst cenu za SMS, která přijde a která je dražší a která se týká i plateb v rámci mBank. Přijde mi, že selhává hlavně spolupráce sales a marketing oddělení při definování produktu a jeho marketingu.
    Mimochodem bude součástí IB hlídač, říkající tahle transakce už bude za poplatek?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: jak už jsem říkal, na setkání mRady jsme přesvědčili vedení, aby se to z těch 10 zvedlo - nevím na kolik, ale na 90% to bude aspoň 20, já navrhuju 25. a ještě k tomu, "že to nikoho nenapadlo" - podle mě je to důsledek toho, že se zavedlo hromadné potvrzení plateb SMS. dokud nebylo, tak by ti, co mají řekněme stovky odchozích plateb, museli přepisovat sms kódy jak šílení. teď jim to odpadlo a tak se tahle skupina "najednou" objevila, i když na začátku nebyla.
    RAGUN
    RAGUN --- ---
    NELDE: poplatky cnb pausalni nejsou
    MUNIN
    MUNIN --- ---
    NELDE: Nejsou paušální. Poplatek je od patnácti do tří haléřů za položku (podle měsíčního počtu transakcí) plus případný příplatek za časové pásmo.
    NELDE
    NELDE --- ---
    RAGUN: Ano, ČNB si účtuje poplatky, ale nejsou náhodou paušální? Tedy nedotčené množstvím transakcí. Pokud by mBank opravdu chtěla, aby lidé užívali Business konta pro podnikání, mohla ten limit nastavit na vyšší číslo a nikdo by neřekl ani popel. Těch 10 je občas dosažitelných. Jako příklad uvedu konec roku a platby do různých stavebních spořitelen, penzijních fondů, atd.
    Celá řada lidí rovněž užívala mBank pro obchodování na aukru (což není podnikání). Pak typicky jde počet plateb nahoru. Tak nějak zapomínají, že účet pro mladé a aktivní by měl počítat s větší aktivitou. Tímhle omezením z toho dělají účet pro důchodce, jenže to není jejich cílová skupina.
    S těmi kartami je to fakt chaos - zavést 4 pásma, lišící se o 1000,- to musel dělat génius. Je to něco na úrovni použití arctg ve výpočtu, kolik z regulačního poplatku zůstane lékárně.
    RAGUN
    RAGUN --- ---
    PIZI: ale nejspise vedela, moje spekulace vede ke commerzbank...
    PIZI
    PIZI --- ---
    RAGUN: Takze to, co popisujes tehdy mbanka nevedela a nemohla vedet? Nikdo jim nerekl ze za odchozi platby se plati a je prekvapilo, ze je lide vyuzivaji? Takove myslenkove velikany ta banka zamestnava, ze jim tohle nedoslo?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam