• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAMMmBank
    mBank: http://www.mbank.cz/ - Internetové bankovnictví: https://online.mbank.cz/

    Pokud máte konkrétní problémy, které potřebujete řešit, můžete se obrátit na správce klubu (nyx pošta; id: ADAMM), který byl zaměstnancem a nějaký ten kontakt tam ještě má.

    Co je mBank: česká organizační složka polské banky mBank vlastněné ze 70% německou Commerzbank (2. největší banka v Německu). mBank vznikla v Polsku v roce 2001, v ČR od listopadu 2007.

    rozbalit záhlaví
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM: Mimochodem v Dánsku mají zajímavou a užívanou bankovní službu - mají spojený variabilní symbol s číslem účtu do jednoho kódu - prostě při platbě v IB zadáš jeden nedlouhý kód a je to. Docela s tím bojujeme, protože dodavatelé jsou na to natolik zvyklý, že ani čísla účtů neposkytují (což je hezká bezpečnost, ale pro naše zahraniční platby na pikaču).
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    VANEK: nepříliš časté, ale setkáš se s tím třeba u KB... (mBank samotnou ani nepočítám, protože to není nutné zadávat.)
    ATAN
    ATAN --- ---
    predcisli
    VANEK
    VANEK --- ---
    NELDE: Číslo účtu, kód banky, co je třetí?
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    NELDE: můžu se zeptat, ale imho bez šance.
    NELDE
    NELDE --- ---
    ADAMM - až budeš na radě, tak jeden nápad - nešlo by do IB dát možnost posílat peníze po Česku zadáním IBANu (kopírování jednoho čísla místo třech)?
    KAREN
    KAREN --- ---
    BUNDA: nevim. jim se ta platba prave vratila a ja nechapu proc./ klient dostal od banky hlasku, ze platba neprobehla a vraci se to a k tomu info "xxxxx [= IBAN] xxxx/ACC/BRE BANK S.A., ORGANIZACNI SLO1, JUGOSLAVSKA PRAGUE /ACC/uta-need ibk-". jak tomu mam rozumet, to fakt nevim)
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    jestli to chápu dobře tak si některé banky neaktualizovaly informace a tím pádem přepokládají, že to nelze jinak než přes korespondeční banku?
    KAREN
    KAREN --- ---
    jak to funguje s tema zahranicnima platbama? zadala jsem klientovi standardne IBAN, SWIFT, adresu banky a jemu prevod odmitli, ze pry mu chybi snad udaj o korespondencni bance. klient je v USA, CITIBANK CALIFORNIA, FSB. nasla jsem si na strankach mBank seznam korespondencnich bank, ale moc nevim, k cemu to presne slouzi - na mLince mi potvrdili, ze staci IBAN a SWIFT...
    MALKE
    MALKE --- ---
    VANEK: Člověče, ty to vždycky dokážeš otočit tak, že už to pak není jasné ani mně. Já se du podívat do občanky, jak se jmenuju...:c)))
    VANEK
    VANEK --- ---
    Ech, příliš rychlé kliknutí: zkusil jsem googlit, jestli sám Kolařík nemá nějaký blog nebo tak, kde by se o tom rozepisoval, ale našel jsem jen http://jihlavsky.denik.cz/autor/michal-kolarik_1868.html (a starší články z iDNESu). Tak co, kdo má moc volného času a napíše mu?
    VANEK
    VANEK --- ---
    MALKE: Nemyslíš spíš to "přímo"? Tohle se dá se klidně brát i tak, že kdyby zálohu neměl zaplacenou, tak by se hypotéka zdržela a byl by ohrožen (Hádám, že není moc pravděpodobné, že by měl drakonickou rezervační smlouvu, kde při zdržení hypotéky záloha propadne, ale co kdyby mu ji vrátili, ale on přišel o výhodnou investici, protože po nemovitosti skočí někdo jiný? ;-) ale takhle se to nestalo.
    MALKE
    MALKE --- ---
    VANEK: A jo ještě takhle:) Marjá, jeden článek a takových nejasností.:c)) Já z toho chápu, že ano: "bere jako štěstí to, že měl už zaplacenou zálohu na byt, a zdržení při vyřizování hypotéky tak přímo neohrožovalo jeho investici."
    - "Tak" mi říká, že ke zdržení došlo, ale investice nebyla ohrožena. Jinak mi ten důsledek (tak - proto) nedává smysl.
    VANEK
    VANEK --- ---
    MALKE: Mně z toho právě není jasné, jestli opravdu měl problém, nebo hovoří hypoteticky.
    MALKE
    MALKE --- ---
    VANEK: Pevně doufám, že kdyby kdyby problém s hypotékou měl kvůli něčemu jinému, článek by byl o něčem jiném. Že je to blbě postavené jsem už řekla, v tom nejsme ve při:)
    KAREN
    KAREN --- ---
    NELDE: vsechny ostatni dokumenty chtej v anglictine, tak nevim. i tak je to ovsem 300 Kc, ktery do toho nejsem ochotna investovat)
    NELDE
    NELDE --- ---
    KAREN: A musí to být v cizím jazyce? Ona EU by měla akceptovat národní jazyky, ne?
    KAREN
    KAREN --- ---
    VANEK: .))) jasne. 300 za ceskej papir, dalsich min. 300 za orazitkovani prekladu, to uz se ale propasne termin... na tender, kterej s nejvyssi pravdepodobnosti nevyhrajou) a to se vyplati!.)))

    to me taky napadlo, ale u nich mam jen bocni ucet... coz by asi vlastne nevadilo, kdyz je to vicemene formalni a nikdo do toho rejpat nebude (?!) - kdo vi, co s tema stohama dokumentace ovsem v tom Bruselu ci Lucemburku ci kde delaj ;)
    VANEK
    VANEK --- ---
    KAREN: Si to necháš přeložit s razítkem, ne? ;-)
    Ve Fiu myslím dávají i anglické a snad o něco levněji, ale ne zásadně rychleji.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    KAREN: standardně to tak opravdu je. ale když je dobrá vůle, dá se to řešit. chápu, že to spěchá, že? napiš mi do pošty detaily a já to zařídím.
    KAREN
    KAREN --- ---
    klient po mne pozaduje pro ucely jakyhosi bruselskyho (jak jinak) tendru potvrzeni od banky, ze jsem spolehlivy klient, nedluzim jim nebo tam proste nejsou nejaky nesrovnalosti tohoto razu (k cemu to bude pohlavarum v EU, kdyz mam dodavat prekladatelsky sluzby, je lepsi neresit).
    volala jsem na mLinku a rekli mi, ze potvrzeni/referenci muzou vydat, ale trva to 10 dnu (vcetne doruceni), v anglictine to nedelaj a stoji to 300,-. prej nic jednodussiho (tohle oficialni prej zahrnuje i zminku o bilanci uctu apod., pry je mozny to "zahvezdickovat") nevydavaj - pripadne muzou na specifickou pisemnou zadost vydat v podstate cokoli, ale bude to tim padem trvat dyl, opet to bude pouze v cestine a opet za 300,-.

    opravdu neni jina moznost? je to tak, jak mi ten ostravskej (?) hoch na mLince rekl? jestli to chapu dobre, staci mi strucny prohlaseni, ze teda u nich mam ucet a nemaj vuci mne zadny pohledavky...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam