• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ADAMMmBank
    NELDE
    NELDE --- ---
    PISTA1: Možná lépe kontokorent. Furt ho teď nabízí.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    PISTA1: přesně úrok na kreditce při sekeře v řádech desítek tisíc nic moc. Pokud by neklapla mPůjčka zkus klidně jinou banku. Aktuálně neví komu by půjčili :-)
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    AOTEAROA: nebylo by lepsi skusit pozadat o mpujcku. Tou zatahnout tu kartu (tu pak nekam schovat aby nesvadela zase ji vycucnout). A platit relativne normalni urok.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    E2E4: v historii vpravo je "zmenit zobrazeni". tam nejdriv das zakladni filtr a jak ti vyjede tabulka, tak v zahlavi jsou policka, kde muzes filtrovat podle toho, co je nad tim napsane, tzn
    Typ transakce
    Název účtu
    Číslo účtu
    Popis, Konstantní symbol, Variabilní symbol, Specifický symbol

    a ten druhy je na castku
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TANTRAMAN: Hm.. Tak pro o4statní - jak se kua dá vyhledávat v historii plateb podle variabilního symbolu nebo čísla üčtu ?
    TANTRAMAN
    TANTRAMAN --- ---
    E2E4: nové nepoužívám a ani to neplánuji.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    TANTRAMAN: čoveče a kde je to v tom novým ?! Nějak to tam nemůžu najít..
    NELDE
    NELDE --- ---
    PATRIKCHRZ: Hmm, to ještě jde - byl jsem u toho, když tohle záměnou šly ven 2 miliardy! Naštěstí jsme měli process, že každá platba nad milion vyžadovala dodatečné schválení - jinak by to fakt odešlo.
    JUANITA
    JUANITA --- ---
    PATRIKCHRZ: hehe, z podobneho soudku kolega rodicu takhle nechal disko v radu tisicu $ v restauraci v USA pri platbe kartou v domneni, ze zadava PIN.
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    Kolegyni z práce se kdysi podařilo zaměnit částku a variabilní symbol. A tak místo nějakých 50 tisíc, odešlo přes dva miliony. Naštěstí firma byla poctivá a rozdíl vrátila, dokonce se sami ozvali, že "něco nesouhlasí" :D
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ADAMM:
    na to je paragraf
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    NELDE: tam šlo o to, že jsem to odeslala, hned za tím chtěla poslat další platbu a v tu chvíli mi došlo, že jsem zadala údaj z řádku níž, takže fakt obratem, nebyly to řádově ani minuty
    ale je prostě pitomé, že tam nenaběhne ten údaj, že platbu nelze stornovat - klikáš a nic, stále ti to nabízí stejný postup

    ADAMM: s tím člověkem to je v pohodě, prostě to bude záloha na další měsíc - naštěstí se jedná o rozumnou osobu

    MRTVY_KENNY: no právě, že asi znamenalo, ale ksicht stránky zůstal pořád stejný
    NELDE
    NELDE --- ---
    ILLUZE: Pokud se uklikneš, tak se to nedojde, protože číslo účtu má kontrolní číslici. Pokud zadáš číslo účtu někoho jiného, tak je to tvoje chyba a banka s tím nic neudělá. Ono kdybys zadal platbu do cizí banky minutu před clearingem, tak to asi také neodstornuješ.
    Jinak i ta možnost stornovat budoucí platbu není úplně samozřejmá funkce.
    A třeba equa to nemá okamžité, ale v řádu několika minut. Furt ale lepší, než když převody v rámci banky jsou jednou denně - mimochodem to znamená, že bank slízne nějaké úroky.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ILLUZE: a pokud někdo zadržuje peníze, které mu byly zaslány omylem, tak si koleduje o pořádný malér.
    MRTVY_KENNY
    MRTVY_KENNY --- ---
    ILLUZE: no.. pro priste stornuje se teda z planovanych plateb. ale pokud presunujes v ramci banky, tak tipuju, ze pokud nedas jine datum realizace, tak se to v planovanych vubec neobjevi. navic storno se potvrzuje vzdy SMS.

    v te historii to tve "upravit" a "zrusit" znamenalo neco jako "zpet", nebo "zavrit okno", ne storno transakce..
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ILLUZE: ne, standard jinde to není. to jen možná v české spořitelně nejedou ještě ani mezi vlastními účty v reálném čase. normální je, že převod v rámci jedné banky se realizuje ihned. nejen u mBank, ale u všech normálních bank.
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    ADAMM: Promiň, ale řešila jsem pro mamku něco podobného u jiné banky a storno i v rámci účtů v jedné bance realizovatelné bylo. Jak si to řeší, je jejich věc.

    A když už to realizovatelné není - nebylo by od věci to v rámci inet bankovnictví, když už jim za to klient nestojí osobně, nastavit, aby na uživatele baflo upozornění, že to realizovatelné není. A ne že se to proklikává pořád dokola a nic.
    A navíc, když to následně zmizne ze seznamu operací ILLUZE: , tak prostě nevíš, na čem jsi.

    Já oceňuji rychlost převodu peněz, ale do prčic by tam měla být záchranná brzda - uklikneš se o číslo a jsi víš kde... Člověk není stroj, aby vše prováděl perfektně.
    A pakliže je standard tohle v pohodě řešit v jiných bankách, pak to již bereš jako standardní službu k účtu.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    ILLUZE: a že o tom nikde nejsou informace... když si kliknu na úvodní stránku o produktu mKONTO (není to nikde schované):

    mKonto - běžný účet bez poplatků
    http://www.mbank.cz/osobni/ucty/mkonto/index.html

    tak tam vidím hned v první části stránky odrážku:

  • Okamžitá realizace plateb zasílaných mezi účty v mBank

    kde jinde by to mělo ještě být napsaný, aby to bylo jasný?
  • ADAMM
    ADAMM --- ---
    ILLUZE: boha jeho, jako sorry, ale platby v rámci banky opravdu odchází okamžitě - odjakživa a stornovat je nejde, prostě klikneš, odešleš. to je - aspoň pro mě - sakra jeden z hlavních benefitů, že se to nikde nefláká. potvrzuješ to smskou, pokud to pošleš někam do háje, tak se prostě nedá nic dělat. ale pardon, to není chyba banky!!
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    PISTA1: Jeden je tam úžasný, je dokonce ze stejného města, toho by měli vyvažovat zlatem - pomůže, poradí, vysvětlí (a že bylo co s nasazením nového inet bankovnictví). Ale ten dnešní :-((
    PISTA1
    PISTA1 --- ---
    ILLUZE: buď jich tam je víc nebo jsme narazili na stejnýho :)
    ILLUZE
    ILLUZE --- ---
    ILLUZE: MRTVY_KENNY: Dnes jsem si prošla historii odeslaných plateb - ty peníze odešly.
    Na dotaz na mLince mi velmi asertivní týpek sdělil, že platby v rámci účtů mBank nelze stornovat. Prostě proběhnou okamžitě a tím to hasne.

    Lze dodatečně reklamovat platbu a dožadovat se příjemce, aby peníze poslal zpět. Celá operace je na několik týdnů.

    Ten chlap byl na přesdržku :-((( Do háje, to nejsou o podobných "vychytávkách" schopní klienty informovat?
    Prý si to můžeme dohledat v nějakých materiálech - kterých, to nedokázal definovat.
    POPEY
    POPEY --- ---
    PATRIKCHRZ: super. diky moc.
    NELDE
    NELDE --- ---
    BEBERA: Tak to je megafail. Proč nemůžou nabídnout volbu Poslat později skrze SEPA vs. Poslat hned skrze SWIFT?
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    BUNDA: tak kecal...
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    BEBERA: hm někdo mne tuším přesvědčoval, že tohle časové omezení u SEPA už neplatí...
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    PATRIKCHRZ: tak už vím, čím to bylo. Volala jsem na mlinku a paní mi řekla, že SEPA platba je dostupná od 8h ráno do 19h večer. Jenže to v e-bankovnictví není nikde napsáno, volba SEPA je během zadávání pořád zaškrtnutá, až když jsou zadané všechny údaje, přeskočí automaticky sama na SWIFT za 220... Zkusila jsem to teď a voila, funguje to...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Třeba my nyní začíná vyloženě chybět fulltext v šablonách AIRBANKY... v mBance jsem to použil asi 3x ale je to (za mně) silně návykové...
    PATRIKCHRZ
    PATRIKCHRZ --- ---
    ADAMM: Zkoušel jsem všechno, nahlásil jsem to na mRadě, zapsal do Mantisu, nahlásil na mLince, prostě nulová reakce.
    ADAMM
    ADAMM --- ---
    PATRIKCHRZ: tak zrovna u tebe bych čekal, že pokud máš tenhle druh problému (že se chybně provedla SWIFT nikoli SEPA platba), tak to můžeš řešit přes jiný kanál než mLinku (Vítek, Aleš nebo nakonec Roman). nezkoušel jsi to?

    a já nehájím nové IB za každou cenu ;) jen za sebe říkám, že s ním v zásadě nemám problém a výhody (pro mě!) převažují nad nevýhodami. očividně samotný fakt, že takoví lidí existují, je pro některé jedince něco jako provokace / osobní útok na jejich integritu ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam