• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    BOBASH: Dyt jo ne! :)....kde teda udelali inzenyri chybu?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAJCHE: Tak pochopitelně. Kdybychom všichni jezdili Wranglerama, Defenderama a G-klassama, který jsou primitivní, relativně jednoduchý na výrobu a přitom vydržej věčnost, tak si je můžem nechávat 25 let místo 5 let a ušetříme obrovský ekonomický i environmentální náklady na výrobu aut...
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    RAJCHE: Takze ono by sice bylo pekny, kdyby vsude jezdili auta s nulovyma emisema a meli jsme vyvoneny ulice. Dalo by se v nich krasne jezdit na kole, bez respiratoru pres oblicej.......problem je v tom, ze 'emisni' stopa se podepise jinde, kde neni na prvni pohled tolik videt. Otazkou je, kde je ten optimalni balanc?
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    STAROJDA: no starodavny nevim :) nedavno jsem videl tabulku, kde bylo srovnano hodne siroky spektrum aut (vcetne elektromobily, hybridu, vodikovych, atp.). Poradi se zaviselo na aspektech o kterych se v beznych testech, magazinech a hodnocenich moc nemluvi. Zjednodusene receno byl v tom zhohledneny cely 'Product Lifecycle Management' a jeho udrzitelnost, resp. Dust to Dust process: od nakladu na vyvoj, cena pouzitych materialu, cena manufactury/produkce (pressing, welding, moulding, casting, lasercutting, assembly lines, etc.), naklady na provoz (spotreba), emise, spolehlivost a zivotnost, udrzba vozu, ceny nahradnich dilu, naklady na recycklaci vyslouzilyho materialu danyho modelu .......
    (Urcite jsem na neco zapomnel. Ale myslim, ze je jasny kam mirim).

    Suma sumarum....elektromobily nemeli sanci.
    A z ceho mi spadla celist? Vitezem je:
    JEEP WRANGLER! :)
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    RAJCHE: nebyla. Vypada to hodne zajimave - akorat mi dost vadi ze to nema dvere, protoze jakmile bys vyjel do provozu, tak budes cuchat starodavny benzinovy/naftovy auta. Ze stejneho duvodu nemam rad motorky / skutry...

    Kazdopadne preju projektu uspech, tohle je asi jedina cesta aby se k necemu rychle a levne dospelo.
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    Tahle pecka byla nebo ne?

    Prcek | Hybrid.cz
    http://www.hybrid.cz/tagy/prcek
    prcek
    http://www.prcek-ev.cz/#!tab-contacts
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DANCHEZ: Nenazval bych to úplně konspirací - IMHO je to spíš "korporátní pud sebezáchovy" - automobilky léta vydělávají na určitém modelu, přechod na elektromobilitu pro ně znamená velké investice do technologií výroby, do výzkumu a vývoje, do výcviku zaměstnanců - a to za situace, kdy fnanční situace v oboru není nijak růžová.

    Myslím si, že velké automobilky hrají o čas - o čas vyvinout konkurenceschopné EV a dostat ho na trh alespoň v 10 mírně odlišných modelech - toho můžou dosáhnout jen snížením odbytu již existujících EV a tím snížit návratnost prostředků vynaložených na výzkum, vývoj a postavení konstrukční linky. (Např. Tesla je aktuálně cca 800 milionů dolarů v minusu)
    Jakmile by se jim jednou povedlo přejít na výrobu elektromobilů, jsou (kapitálově) schopni jich chrlit tisíce za den (a tím snížit rozpočtenou složku R&D nákladů) a třeba je i chvíli držet na skladě...

    Kdyby za tou studií stála ropná lobby, byla by víc "zdrcující"...
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    COMODOR_FALKON: diky ze sis dal tu praci
    nemam rad konspiracni teorie, ale jako by porad platilo to co padlo ve Who killed the electric car, a to to, ze jsou tu jiste skupiny, ktere si velmi nepreji nejaky posun a rozvoj v tomhle smeru

    nevim jestli v nasi zemi tyhle tlaky jsou , spis jde o klasickou ukazku soucasne ceske zurnalistiky, kdy se proste prelozi nejaky anglicky clanek z tabloidu, uvede se jako zdroj internet a hotovo, jdu si pro vyplatu

    nejsmutnejsi na tom je, a to jde velmi dobre videt z diskuse pod clankem, ze lidi to proste vemou jako fakt, aniz by si overili jestli je na tom aspon trochu pravdy
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MESK: Pominu-li, že článek je tendenčním výblitkem vhodným tak maximálně k proložení debaty o nesmrtelnosti chrousta po x-tém pivu, tak mi tam chybí jedna docela zásadní věc - JMÉNA !!
    Chybí jak identifikace zpracovatelů studie, tak jméno studie samotné. Když se mi nakonec povedlo se k té studii dostat.
    Mno a když už jsem se k ní dostal, tak se potvrdilo, že v té studii (která sama o sobě není příliš korektní) je napsáno něco jiného...
    Pěkný výtah naleznete ZDE

    Co se týče samotných tvrzení ve fiktivním článku od "norských vědců" z "vědecké redakce" Auto.cz:
    1) Výroba v elektrárnách je efektivnější. A krom toho, jedním z kriticky důležitých aspektů je i šetrnost k životnímu prostředí - v elektrárnách jsou instalované filtry na všechno možné, v autech tak maximálně katalyzátor, který třeba vysoce toxické nano-částice z dieselů vůbec neřeší...

    2) "Autoři analýzy spočítali, že automobil s dieselovým motorem s životností 200.000 kilometrů je proti elektromobilu, u kterého je nutné v době jeho životního cyklu vyměnit baterie, k životnímu prostředí šetrnější."
    Pominu-li přímou toxicitu spalin, není uvedeno co je myšleno nutností vyměnit baterie - soudobé baterie mají životnost okolo 2000 cyklů a dojezd je otázkou pouze velikosti instalovaného batterypacku a kvality BMS...
    Takový "normální" batterypack pro dojezd 150 km na nabití tak má životnost okolo 300.000 km - a je nutné si ještě uvědomit, že pojem "životnost" v případě baterií znamená "dobu, po které kapacita poklesne na 80% nebo méně"

    3) "Naše výsledky jasně ukazují, že je kontraproduktivní podporovat elektromobily v oblastech, kde se elektrická energie vyrábí pomocí uhlí nebo spalováním těžkého oleje. ......škodlivé látky budou emitovány u elektráren a ne v ulicích měst. Globálně ale emise nesnižují."
    Jak už jsem uvedl u bodu 1), i uhelná elektrárna je efektivnější než dieselová pohonná soustava jak energeticky, tak co do externalit - u elektráren díky filtraci nejsou emitovány téměř žádné škodlivé látky.
    DANCHEZ
    DANCHEZ --- ---
    MESK: to se vi dlouho, zakon zachovani energie:) smysl elektromobilu spis spatruju v tom dostat spaliny z mest, jinak je ten clanek dost povrnchni, vubec se treba nezaobira typy baterii
    MESK
    MESK --- ---
    Studie: Elektromobily škodí víc než auta se spalovacím motorem | auto.cz
    http://www.auto.cz/studie-elektromobily-skod-vic-nez-klasicka-auta-70336
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FURAN: Je fajn vidět, že ta firma má ve svém regionu velkou podporu a je schopna pokračovat a i nadále si udržovat vedoucí roli na poli R&D - a zároveň že lidi kolem ní jsou pořád jen obyčejní lidé...

    Tesla Model X official reveal - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=u0I7dByeTt4
    RAJCHE
    RAJCHE --- ---
    trochu retra:
    Sinclair C5

    Sinclair C5 - Wikipedia, the free encyclopedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_C5
    FURAN
    FURAN --- ---
    Driving the 2012 Tesla Model S - Wide Open Throttle Episode 22 - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=VUg-BZAR5ro
    FURAN
    FURAN --- ---
    RYNO Motors Full Story - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=Z1YoCfm7nxU
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TYCZKA: Panebože jen to ne!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam