• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak i3 je sice designova hracka, ale spouste lidi z Prahy a Stredoceskeho kraje by jako primarni auto stacil...

    Akorat hacek tkvi v tom, ze je to zrovna ta skupina ridicu, co si s trochou stesti poridi leda tak Skodu Fobii za tretinu... A nebo nejake ojete kei car...

    P.S.: Teslu Performance, s najezdem 200km, ted za 3,3M nabizi AAA auto...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STAROJDA: Jedinej elektromobil k něčemu je Tesla. Ostatní jsou jen hračky.

    BMW i3 je pro někoho, kdo potřebuje auto do města a je mu jedno kolik stojí, hlavně aby byl cool. Praktickej smysl to nemá.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STAROJDA: No moc ne, podle toho ty prodeje taky vypadají :)
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Test elektromobilů. I ten nejmodernější je jen doplněk
    http://zpravy.aktualne.cz/...mobilu-nejmodernejsi-je-jen-doplnek/r~7d3bfb941d7211e4a8700025900fea04/

    To by mě zajímalo, kolik lidí si koupí elektromobil jako doplněk ke spalovacímu autu...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HYENA: Mno a tam je pěkně popsáno, v čem je problém a jsou tam uvedeny i dosud známé utopické varianty řešení...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DAN_F: Co jsem pochopil, tak dobíjecí stanice pro FCX Clarity ten vodík vyrábí s využitím solárních panelů přímo na místě - což je v širším měřítku taktéž komplikované...

    HYENA: Nejde ani tak o skupenství, jako o tlak a strukturní pevnost materiálu, který má vydržet tlak nezbytný k udržení stejného objemu (a je jedno, jestli jde o kapalný vodík, nebo - po překročení kritické teploty - "přehřátou vodíkovou páru".
    Aneb potřebují převézt co největší množství vodíku (alespoň takové, aby jeho prodej pokryl náklady), při co nejmenší potřebě chlazení, přičemž cisterna se nesmí vzniklým tlakem roztrhnout...
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    COMODOR_FALKON: Tak nějak ty FCX Clarity fungují (včetně čerpacích stanic), asi to lze řešit.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HYENA: Prave... A cim vyssi teplota, tim vyssi tlak potrebujes...

    Takze pro udrzeni LPG pri "pokojove" teplote 24 °C potrebujes zhruba stejny tlak, jako pro vodik pri rekneme -230 °C, coz realne znamena podchladit na -250 °C a rychle prevezt, nez selze chlazeni - a v tlakove nadobe, co to udrzi aspon do -200 °C.
    HYENA
    HYENA --- ---
    COMODOR_FALKON: Navíc LPG do tohohle klubu nepatří, dokud z něj za jízdy nebudeš vyrábět elektřinu...
    HYENA
    HYENA --- ---
    Ale to LPG se neochlazuje na -13 - když ho stlačíš, zkapalní i při mnohem vyšší telotě.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    HYENA: No prave... "Kdyz to dostatecne natlakujes", tak Ti staci jen tech -250 °C :)

    je rozdil tlakem kompenzovat cast z cca 276 °C a prumerne 37 °C.. (LPG vari prumerne pri -13 °C)
    HYENA
    HYENA --- ---
    COMODOR_FALKON: Když to dostatečně natlakuješ, nemusíš to ochlazovat. Prostá termodynamika.

    Nádrž s LPG taky v autě nechladíš pod 0,5°, abys to udržel kapalný...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Ok, ale i na tu "vodíkárnu" k natankování ten vodík dost špatně (a o dost hůř než LPG) dostaneš...

    Počínaje tím, že vodík musíš buď extrémně natlakovat, nebo extrémně podchladit - přičemž si vážně moc nedovedu představit vysokotlakou cisternu s chlazením na -250 °C (navíc provádějící transport v běžném provozu)
    Oproti LPG, které začíná kapalnět někde mezi -0,5 a -40 °C, je to dost nepoměr...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Já mluvil jen o tankování. Že vodík není zdroj energie, ale způsob jejího uchování/přepravy, je snad každýmu, kdo vychodil základku, jasný.
    HYENA
    HYENA --- ---
    DAN_F: Benzín se získává z ropy. Vodík můžeme uvolnit z metanu, který ale nemusíme získávat jenom z ropy. Průmyslově se vodík vyrábí elektrolýzou vody.

    Dále z wiki : Do budoucna se počítá s výrobou vodíku pomocí jaderné energie a to buď termochemicky (vysokými teplotami) nebo prostřednictvím elektrického proudu (jaderné elektrárny by tak mohly být využívány v době, kdy pro vyráběný proud není odběr).

    To jde ale mimo jádro problému. Jednoduše nelze srovnávat zdroje energie jako je LPG nebo benzín s vodíkem nebo uchováváním el. v bateriích. Možná na ekonomické úrovni, ale o tom tenhle klub přece není.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HYENA: Benzín se vyrábí z ropy. Stejně jako v současné době vodík, jestli se nepletu.
    HYENA
    HYENA --- ---
    COMODOR_FALKON: Ano - zejména kvůli faktu, že LPG se nevyrábí, ale těží. To je jako s benzínem. Nikde se nepočítá s jeho výrobou, protože ta je pro nás "zadarmo", stačí ho jenom vytáhnout a odfiltrovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: LPG je přeci jen podstatně méně náročné na výrobu i skladování...
    Snazší (energeticky méně náročné=levnější) získávání, snazší transport ve větším množství...
    To je skoro jako srovnávat transport uhlí a transport zlatých cihel z pohledu bezpečnosti... :-D
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    STAROJDA: Ve chvíli, kdy se nějaká technologie prokáže jako lepší než ta stávající, vybudovat infrastrukturu není problém.

    SYSLICEK: To taky, ale myslím že pořád je větší problém první část.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam