• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: To asi mam. Opravdu si neumim predstavit k cemu je dobre co popisujes a proc se to neda domluvit dopredu, nebo vyresit jinak nez ze vezmes auto a fyzicky tam dojedes. Nikdy jsem o nicem podobnem neslysel a zaroven znam hodne firem a soukromniku, jejiz zamestnanci nebo oni osobne letaji po Evrope.

    Ja to mam na letiste 75minut, tzn skoro stejne jako ty, ale v tom Splitu budu vyrezne drive nez Ty i s cestou na letiste, takze ve vzdalenosti na letiste bych problem nevidel, jen v te nenadalosti a zaroven urgentnosti, jestli Ti rozumim spravne.

    Zaroven se domnivam, ze nad tim moc dumat nemusim, je suma burt kolik lidi to ma jako Ty, elektroautomobily limituje nedostatek baterii a vyrobnich linek, nikoliv nedostatek lidi co by to chteli, viz cekacky na Tesla 3. Proste Ty zustanes u ICE a ja si koupim elektriku, protoze me bavi zrychleni a tichost, spokojeni budeme oba.
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    LAUNCHER: To máš asi dost malou představivost. Důvodů, proč to takhle dělat, se dá vymyslet mnoho. Můj případ je obvykle ten, že je to pro mě rychlejší. Jednak to mám na letiště hodinu a půl. Dál obvykle nejde o dopředu plánované cesty; obvykle jde o okamžitou dohodu s termínem během pár hodin. V neposlední řadě je obvykle plus být na místě okamžitě mobilní.

    V obecné rovině najdeš mnoho dalších důvodů. Ať už je to potřeba přepravit něco, co není vhodné přepravovat letadlem, může to být levnější, rozumný spoj vůbec nemusí existovat, můžeš potřebovat vyřídit něco cestou, může ti jít o soukromí... atd
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    COMODOR_FALKON: LAUNCHER: Aktualne prace v Praze a stale ziju v Pisku. Potrebuji aby auto umelo ~300km, rekneme v pondeli nejakych 115km tam a patek nebo ctvrtek totez zpet, nejaka rezerva k tomu. Nevsiml jsem si, ze by na mem parkingu (Narodni technicka knihovna) byly zasuvky, az budou tak by mi stacila vlastne i polovina. Kdybych potreboval zase nekam mimo CR, tak urcite opet letecky. Nejake vylety o vikendu obcas podnikam, ale to je vse mensi vzdalenost nez viz vyse.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PHAILO: Ted jsem se vratil kvuli deckum do CR, ale pred tim jsem 3 roky pracoval vsude mozne po Evrope - zejmena Napoli a Brussels. Vikendy jsem byl doma v CR, tyden nekde v praci (jeste pred tim svet, ale to jsem letal mene casto). Zajimal by me Tvuj use-case, k cemu je dobre osobakem jezdit tisice km po Evrope. Vsude jsem lital - neni to dneska moc drahe, clovek se muze hodinku nebo dve prospat a neriskuje nemocnici / kriminal / hrbitov. Jezdit bych to nechtel ani za nic, letecky je to docela discomfort a ridit to autem musi byt peklo.

    Proc Ty Tve vzdalenosti nemuzes nebo nechces litat? Nic Ti nepodsouvam, zajima me to. Ani jsem nevedel, ze lidi jako Ty existuji :-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LINKOS: Kdysi to někdo počítal, možná to ještě najdu, ale ta návratnost je rychlejší...
    Akumulátory vydrží leccos, udávaná životnost se počítá na pokles k 80% kapacity...
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: to urcite ne,ale pokud uvazuju jestli budu jezdit na benzin,plyn,cng,naftu, nebo na elektrinu vyrobenou predevsim z uhli a jadra,tak pro me hraje cena jiste dulezity faktor.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: ty osobne auto beries ako nejaku investiciu, ktora sa ti ma vratit?
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    COMODOR_FALKON: problem je v tom,ze je draha porizovaci cena,tudis se to vrati jen kdyz toho hodne najezdis. U klasickeho auta(ne tesla) je to nekde okolo 400k. Takze zhruba kdybys jezdil 200km denne 365 dni v roce,tak navratnost je asi 5 let,otazka v jakem stavu pak budou akumulatory.
    Takze na nejakych beznych 10-30 km do prace to je nesmysl.

    Samozrejme pokud stat nezacne dotovat jejich vyrobu a nepojede to na verejny dluh.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Souhlasím s těmi 99%. Chvíli jsem dělal obchoďáka pro celé Čechy západně od Prahy...
    Denní nájezdy jsem měl 400-650 km, ale to byl trochu extrém...
    Na denní přesuny o 1000 km (~cca 8 hodin na dálnici) je už asi lepší letadlo...

    V běžném životě mám ale nájezd asi 250 km měsíčně (cca 4 cesty á 62 km - 2 víkendy na chalupě)
    Pro mne osobně je tedy zcela postačující dojezd okolo 150 km...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: Pisem tam na kazdodenne pouzitie, nie zrovna na tyden s 5000 km, taku pracu teda nezavidim :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Aha, takže když mám zrovna týden, kdy musím najet tři čtyři pět tisíc km, mám zastaralé myšlení. Ok, příště to vezmu do úvahy.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: problem je so zastaralym myslenim ludi, ktori sa ustavicne niekam nahlia a myslia si, ze potrebuju vozidlo s dojazdom 1000 km na kazdodenne pouzivanie, lebo su zvyknuti iba raz za 2 tyzdne dotankovat plnu

    viem ze mladi ludia sa zvyknu nahanat za kseftami, lebo musia svojim nadriadenym alebo zakaznikom dokazovat, ze su hodnotni clenovia spolocnosti, ale pre nas starsich co to mam uz tak trochu v pici postaci rozdelit si vylet aj na 2 dni :)

    Oslo to London for €5 | Fully Charged
    https://www.youtube.com/watch?v=pdNjSZWe21U
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: On u elektromobilů je, na rozdíl od smartphonů, akutní problém s fyz. limity. A to se blbě okecává.
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    DZODZO: dobíjení za jízdy na dálnici jsem myslel.. a byl to spíš joke, koho zajímá co bude za 200 let :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    UNCLE_JIMBO: az 200 rokov? no to snad ne, s tym ako ide vyvoj technologii rychlo dopredu

    ked si vezmem ze internet zacal cca pred 20 rokmi a ako je bezny dnes pripadne smartphony iba pred cca 10 rokmi a ako su bezne dnes, tak by som povedal, ze EV budu za 10 rokov bezne jak dnes tie smartphony

    alebo 200 rokov myslis na to dobijanie za jazdy?
    UNCLE_JIMBO
    UNCLE_JIMBO --- ---
    PHAILO: stačí indukční dálnice nebo něco na ten způsob = dobíjení za jízdy.. podle mě to do 200 let bude všude, do té doby jezdi radši dieselem, elektrický auta se zatím hodí spíš do města, kde jsou prostě ve všem lepší..
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Batrky v dnešním slova smyslu určitě ne, tam se blížíme k limitům. Superkondenzátory uvidíme. Spíš to vidím na nějakou úplně novou a jinou technologii.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak pre vas budu zatial dizle a pak jak sa vytechuju baterky alebo superkondenzatory, tak mozete tiez prejst na novsiu technologiu :)
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Ne, to nejsem. Ale dost často se pohybuji na delší trasy po Evropě. A protáhnout si celodenní cestu o (min.!) 2 hod. opravdu nechceš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PHAILO: tak to si potom nejaky kamionista alebo kurier, verim ze pre 99% ludi je dojazd 300-400 km dostatocny na kazdodenne pouzivanie, no a pri tej dovolenke v chorvatsku si holt 2x zastavis na hodku na odpocivadle
    PHAILO
    PHAILO --- ---
    DZODZO: Nad 1000 km celkem bezne.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam