• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    STETKA: neprijde ti,ze jsi tak trochu ot? Pokud chces probirat jak mam vyreseno hospodareni s vodou a co jeste chystam,muzem tak ucinit na vhodnejsim miste.

    STETKA
    STETKA --- ---
    DZODZO: na fve ano, já jsem ale myslel dešťovku...


    LINKOS: to je pěkné, že tě to stálo jen 10k včetně vodárny, ale pokud máš koupit nádrž vhodné velikosti a kvalitní čerpadlo, které je schopné držet rozumný tlak, aby se to dalo používat na zalévání a splachování záchodů, tak je 10k rozhodně nesmysl i svépomocně. Takže vlastně vůbec nechápu co je tak vtipného na tom, že tě to stálo 10k...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: stabilitu nevycaruje zo dna na den tak ako sa zo dna na den nezjavi na cestach milion automobilov ako radi argumentuju odporcovia elektromobility, ale uz sa na to pripravuju a do buducnosti s tym pocitaju

    E.ON oficiálně spustil provoz největší akumulační baterie v ČR, která nám ukazuje směr energetické budoucnosti | ecoFuture
    https://www.ecofuture.cz/...i-akumulacni-baterie-v-cr-ktera-nam-ukazuje-smer-energeticke-budoucnosti

    cielom je aby tie mikrogridy boli nezavisle na distribucnej sieti a operovali si tak nejako na vlastnom piesocku v ramci komunity cim znizia naroky na celkovu zataz siete

    https://www.smh.com.au/...iness/the-economy/australian-towns-going-off-the-grid-20171219-p4yxvv.html
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    STETKA: Když to hodně zjednodušíš, na dešťovku Ti v mnoha případech stačí barel pod okapem.
    My máme na chalupě 400-litrovou nádrž, co se v nich vozí chemie...

    A co se týče DZODZO, tam je dost problém s tím, že ani ta distribuční společnost si tu stabilitu nevyčaruje. Takže nevyhnutelně to vede k tomu, že to bude muset nějak rozsáhle jistit (v současnosti stačí mít zálohu o ekvivalentu největšího zdroje) - Tj. například mít někde roztopenou uhelku, která pojede na prázdno, ale když zajde sluníčko, tak se do 30 vteřin připojí.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    STETKA: vtipne me to nestalo vic jak 10k i vcetne vodarny...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    STETKA: u fve su to v zavislosti na vykone a hlavne kapacite baterii aj statisice, panely ako take uz su relativne lacne ale baterie su stale draha technologia... teda samozrejme mozes si nechat instalovat aj nejake gelove ale proti lifepo budu mat nizsiu zivotnost a budu aj objemnejsie
    STETKA
    STETKA --- ---
    LINKOS: to si nesmíš vybírat předražené firmy - celá realizace je v řádech desítek tisíc, tak si nejsem úplně jist, jak chceš desítky tisíc ušetřit...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: v zavislosti na podoblasti podpory su rozdiely aj stotisicove, ale vies si dohladat konkretne osoby :) https://www.novazelenausporam.cz/file/972/31032018_nzu_rd3_prehled_prijemcu_podpory-pdf/
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    STETKA: ne,rozdil je v radech desitek tisic...
    STETKA
    STETKA --- ---
    LINKOS: Hele argument s dešťovkou, resp. svépomocným řešením je naprosto lichý. Jasně pokud jsi kutil a nepočítáš vlastní práci, tak to můžeš udělat o něco levněji, ale rozhodně né tak, že by tě to vyšlo levněji než s dotací


    COMODOR_FALKON: Ano zatím to není ideální, ale myslím, že to DZODZO popsal o příspěvek dřív....když se to nebude dělat, tak se to nebude zdokonalovat.

    Zneužívání dotací výrazně zdiskreditovali soláry, ale ta technologie za to nemůže.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ved pisem ze o stabilitu sa stara distribucna spolocnost a necha si za to platit ako za sluzbu, elektrarne na poliach je vysledok predoslej dotacnej vlny, aktualne su podmienky NZU jasnejsie specifikovane - to je tiez vyvoj, nieco skusis, zistis ze to nefunguje, tak to skusis inak, po bitke je kazdy general a vravi ze "no ale ved predsa to bolo jasne..."
    ja mam naprojektovanu FVE s domacou spotrebou a zvysok sa uklada do bojleru na ohrev teplej vody a co sa neulozi ani tam, tak ide do baterie... a co sa neulozi ani tam, to regulator nepusti do siete, takze ziadne pretoky nenastanu
    vykon systemu je navrhnuty na zaklade aktualnej spotreby, podla toho spada aj do konkretnej podoblasti na dotaciu, uvidime po roku ake su realne data, ked budem chciet v buducnosti nabijat este elektromobil, tak budem mat akurat dalsie ulozisko energie
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Tam je trošku problém s tím, že tyhle "mikrogrids" neoplývají zrovna moc velkou stabilitou a jejich výstavba i provoz jsou náročné na zdroje.

    Navíc dosavadní zkušenosti např se solárem, kdy místo střech vyrostl na polích, nedávají moc důvodů k optimismu ohledně efektivního využívání dotací...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    je to zaciatok, elektricka siet ako mame dnes tiez nebola vybudovana cez noc, dotacie su taky startovaci bod, kedy peniazmi vlady presvedcia par ludi, aby do toho isli ako early adopters a potom ked viac a viac ludi uvidi vyhody, tak sa to zacne viac predavat, pri vacsich objemoch dojde k dalsiemu znizeniu ceny atd. atd.
    o stabilitu siete sa nadalej staraju distribucne spolocnosti, preco si myslis ze eon buduje bateriove uloziska? uz teraz ti ponuka virtualnu bateriu, kde si mozes nespotrebovanu energiu u nich ulozit a v noci cerpat, samozrejme je to ako sluzba za poplatok a toto je zrovna ten typ sluzby, ktory sa v buducnosti prenesie na mikrozdroje
    vsetko sa musi nejako rozbehnut, ale keby sme sa iba sparali v nose a lamentovali jak to nejde, tak si tu dnes nedopisujeme cez internet ale stale lovime zvierata a snazime sa udrzovat ohen v jaskyni :D
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    DZODZO: jenze opet tydle male zdroje jsou závislé na dotacich. Vsechny ty bioplynky, spalovani slamy,solary atd. to vsechno je dotovane. Zatim to je okrajova cast,ale aby z toho byl hlavni zdroj energie. O nestabilite takove site nemluve, to nevyresi ani tech par dotovanych aut...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LINKOS: ide to ruka v ruke s postupnou transformaciou energetiky, fosilna doba konci, je iba otazka casu kedy, buducnost energetiky bude zalozena na renewable microgridoch, kde si budes ukladat a vypoziciavat elektrinu od ostatnych, baterky v autach budu sluzit nielen ako samotne "palivo" ale aj ako surplus kapacita a stabilizacny prvok elektrickej siete, ty si na aute nastavis napr. ze jazdis iba 50km denne do mesta a naspat a nepotrebujes v tyzdni ukladat do auta viac ako 20kWh a ak mas povedzme 40kWh baterku tak zvysnych 20 poskytnes ako volnu kapacitu na trhu za nejaky poplatok, takze si auto bude na seba zarabat, ked ti bude iba stat v garazi
    sucasne elektromobily tymto zatial nedisponuju, ale tam by som videl jedno z moznych uplatneni a ako lakadlo pre spotrebitelov, kedze masu ludi nenalakas na nieco co je "zelene" ale vzdy iba na peniaze, viz. aj zminovane dotacie :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Volkswagen I.D. R Pikes Peak – Test USA
    http://www.youtube.com/watch?v=CkdepmXzbKc
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    JANOS: minimalne jeden duvod bude,ze se to nevyplati. Dotaci vycerpa nekdo kdo by si to stejne koupil,jen usetri. Je to podobne jako s "destovkou",cena za svepomocny zachytavani vody je otolik nizsi,ze i s dotaci se ti nevyplati zvat na to firmu,aby si splnil podminky. Ale pokud pozves firmu,tak ona ti to vybeha jako urcitou slevu.
    Otazka ale zustava jestli jsou elektomobili tak spasne,aby bylo potreba jejich prodej dotovat z verejnych penez.
    JANOS
    JANOS --- ---
    LINKOS: No dotace jsou, ale jen pro podnikatele... A temer nikdo je necerpa.
    LINKOS
    LINKOS --- ---
    JANOS: asi mame vic rozumu. Nebo min bohaty stat
    JANOS
    JANOS --- ---
    Ja jsem zrovna dnes dostal odpoved od mestskyho uradu, ze opravdu na koupi EV dostanu dotaci 3000 CHF (66800 Kc), takze mam velikou radost :)

    Staci mit stare auto ve veku 5+ let a prodat ho do 3 mesicu od porizeni EV. Svycarsko samozrejme, jsem az prekvapen ze v CR zadne dotace pro soukrome osoby nejsou...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam