COMODOR_FALKON: Naopak, já mám soukromě nájezd poměrně malej. A i když je málo řidičů, kteří DENNĚ najedou víc než třeba 50 kilometrů, je obrovská spousta řidičů, dokonce bych řekl že drtivá většina, kteří najedou ty větší porce kilometrů čas od času - dost často, aby pro ně byl malej dojezd problém.
Spousta lidí naopak nejezdí autem do práce a třeba ho vůbec nepoužívá každej den, ale když někam jedou, tak je to typicky na výlet, na dovolenou, nebo něco takovýho.
A když budeš chtít jet z Prahy na výlet na Ještěd, tak jsi s Ioniqem už trochu v hajzlu, protože musíš cestou hledat nabíječku.
Když budeš chtít jet na výlet do Krkonoš (nedejbože v zimě lyžovat), tak jsi úplně v prdeli.
Ten režim, kterej popisuješ, je pro typickou rodinu to druhý auto, na to je potom použitelnej i ten Fiat 500e nebo takovej nějakej krám.
Ale primární auto prostě potřebuje dojezd 400-500 kilometrů, protože reálně můžeš počítat třeba s 2/3 dojezdu, potřebuješ počítat s tím, že "akční rádius" je navíc jen půlka z toho (nemůžeš sázet na to, že v cílový destinaci nabiješ), musíš počítat s mrazem a tak, a s elektrikou nemůžeš jít tak na krev s dojezdem, protože když ti dojde elektrika, tak to není na procházku s kanystrem, ale na poměrně drahej odtah.
Fakt si nějaký elektrický auto vyzkoušej. Věci jako Ioniq nebo i3 jsou dobrý jako vozítka do Prahy, ale na jakýkoliv normální fungování prostě nefungujou.
Viz příklad co už jsem zmiňoval - jeli jsme s i3 z Prahy na Ještěd, a prostě to nešlo bez toho, abychom předem hledali nabíječku, řešili jak se k ní dostat, naplánovali to tak, aby nám na to nabíjení vyšel oběd apod.