TOXICMAN: +
BOBASH:
Co se tyka toho dojezdu tak to rozvedu. S nastupem smart grid koncepce pujde vyuzivat (nakupovat) elektrinu v ruznych rezimech. Uz ted treba v Nemecku muze byt velkoobchodni cena elektriny zaporna (hodne fouka a je nadbytek energie v siti) a postupne se bude, vyrazne rozdilna cena elektriny podle aktualni situaci v siti, dostavat i do maloobchodniho modelu.
Takze si treba pripojis auto (system hlasi ze uz mas stavu jen 200km) na domaci nabijeni s tim ze potrebujes mit rano mininalne 400km dojezd (teoreticke maximum je dejmetomu 1000km u meho teoretickeho vozu). System vi ze driv nez ve 1 rano elektrina levna nebude a i pak bude kalkulovat a prednostne dobije jen na 400km a ceka jestli nebude cena elektriny pod nejakou stanovenou mez, kdy se vyplati dobijet i vice.
Jindy budes planovat delsi cestu takze natvrdo zadas plne dobiti, nebo zadas ze s prumernym najezdem 100km/den a kazdovecernim pripojenim k nabijecce chces mit nabito na 1000km nejpozdeji do konce tydne.
Musime se podivat na cenu elektriny. Dneska je normalni cena cca 5.5 CZK/kWh, s nizkym tarifem bezne pak cast dne treba 3.5 CZK/kWh. Znam par lidi co maji velkou spotrebu a velke tarify a jsou cast dne i na cca 2.5 CZK/kWh, dokonce znam cloveka co to pri spotrebe za cca 100kCZK/rok dotlacil na cca 2.1 CZK/kWh. Tohle ale neni pro bezne smrtelnika dostupne.
S nastupem smart gridu a vysokemu podilu obnovitelne energie bude rozdil v cenach bezne treba 10x (!). A v tehle chvili je potreba mit nejakou retenci v kapacite autobaterie.
Tech 1000+km bude uplne v pohode dosazitelne behem jednotek let. Laboratorni baterie by tohle umoznovali i dneska a jejich implementace do vyroby je draha, neco trva (postavit novou halu, provoz) a pro obmenu ve stavajicich provozech se stejne pocka na konec zivotniho cyklu linky stare. BTW - to plati u rady elektro vyrob. Zadne zasadni zmeny se nezahrnuji, linka vyrabi a kdyz je na konci planovane zivotnosti tak se vyhodi a vystavi se nova linka, typicky o technologickou generaci novejsi.