PETER_PAN: Vyprodaností si nejsem jistej - u těch luxusních určitě, Porsche už muselo navyšovat objem výroby Taycanu, protože jich mají prodaných strašně moc a to ještě to auto oficiálně nepředstavili.
U těch "středních" to je o dost míň jistý, tam budou potřeba obrovský objemy a cílovka jsou lidi, který mnohem víc řeší peníze. Taycany prodáš lidem, co to mají jako jedno z X aut, ID3 nebo sériová Vision iV budou často pro lidi, co to budou mít jako jediný auto.
Seat bude mít sériovou verzi konceptu el-born, což vypadá takhle:
V podstatě to bude to samý jako VW ID3, jen ještě menší (4,1 m na dýlku), ale opět díky tomu, že to má MPV-like profil a nezavazí tam motor, tak to bude vnitřním prostorem třeba jako Octavia nebo tak něco. Dojezd klasicky jako všechno na MEB, začínat má na 300, top verze mezi 400 - 500 km.
A cena bude nejspíš podobná jako u toho Volkswagenu, takže třeba 700 tisíc s malou baterkou.
Jinak k těm "napálenejm" cenám - naopak, automobilky se snaží trh s EV rozhýbat, takže otevřeně přiznávají, že ty auta budou prodávat pod cenou.
BTW, tady je vidět, proč něco jako "elektrická Fabia" nedává smysl. Citigo iV, který bude o dvě třídy míň prostorný než tohle, bude stát odhadem tak o 200k míň, a kdo ví jestli vůbec. takže si drtivá většina zákazníků radši připlatí.