• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, neznám. Malý benzínový auta si kupujou většinou lidi, co je maj na ježdění jen po městě nebo občas po okolí, a na delší cesty mají větší auto.

    Dává to smysl, protože malý benzínový auto stojí čtvrtinu toho co velký benzínový.

    U elektrickýho stojí tři čtvrtiny a tak to smysl nedává. Easy.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Aby ten taycan nedopadl jak etron :-)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: to jsou primery, je pravda, ze sem tam da potkak nejaky Smartik nebo Go na dalnici, ale vazne znas nekoho kdo v tom jel do Spanelska? :D
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    TOXICMAN: no tak ...
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    PETER_PAN: jaká nekompatibilita?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JANOS: + BOBASH: To je dobra otazka do pranice. Ta nekompatibilita tech jednotlivych nabijecek se bude resit do budoucna jak? Bude z toho magorinec, nebo se se planuje nejaka standartizace? Nebo to bude jakos USB, staci pockat 20 let a pak s vetsi USB-C na to konecne prejdou vsichni? :-D
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: jojo to jsem prodal jak jsem nakoupil, vskutku 40kW neni Tesla Supercharger. Nimene, mezi Superchargem 145 kW / 135kW / 90 kW a domacim nabijenim 7 kW / 4 kW jsou v CR bezne 40 kW nabijeci stanice asi tak "na pul cesty", presto si myslim, ze v porovnani s domacim nabijenim, je to "super". ;)
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    BOBASH: zatím to s tím rozhýbáváním není moc slavné vw e-up,takže zmrdík velikosti Citigo za půle mega (ale už zlevňujou, nedávno jsem na něj koukal a byl přes 600tis)
    Koupit nový vůz: Ihned dostupné modely VW | Volkswagen
    https://skladovevozy.volkswagen.cz/sl-cz/cs_CZ_VW/V/search?mgb=e-up!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Já neříkám, že někomu nemůže UI v Tesle vyhovovat, ale moje osobní preference je jiná a počkal bych si na elektromobil od klasický automobilky. Nicméně tím jsem nijak nechtěl zpochybnit, že Model 3 je patrně skvělý auto.

    A majitelé Taycanů budou plakat jen ze začátku, než se rozšíří síť FastCharge. Vedle toho budou naopak Superchargery trapně pomalý. FastCharge má výkon 350 kW, takže nabije Taycana na 80% (asi 400 km dojezdu) za 15 minut.

    Upřímně, mít na to prachy, tak už mám asi jednoho objednanýho :)
    JANOS
    JANOS --- ---
    25.2.2019 jsem vymenil Mazdu CX-5 s 140.000km za Model 3 LR AWD. Uz jsme udelali 16.000km a vubec nelituju. UI je skvele, to mi vubec nevadi. Jezdim v tom s rodinou (2 deti) a po Evrope. Sit superchargeru je nejvetsi deviza Tesly, majitele Taycanu budou horce plakat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jinak já bych si klidně koupil elektromobil jako první auto do rodiny, kdyby to mělo rozumný parametry. S dojezdem 400+ km už dokážu pokrýt většinu svýho ježdění, vlastně skoro všechno. A na občasnou delší cestu mám furt Jaguara.

    Akorát bych si asi nekoupil zrovna Model 3 - Tesly uznávám jako naprostou špičku na poli elektromobility a obdivuju jejich kvality coby aut, ale zvlášť s trojkou mám pár zásadních problémů, především pokud jde o jejich praštěnou futuristickou snahu udělat všechno minimalistický, jen na dotykový displeje atd.

    Dotykovej displej podle mě do auta nepatří pokud možno vůbec (mnohem lepší je normální displej plus ovladač ve stylu iDrive u BMW) a v každým případě je potřeba, aby základní funkce byly na fyzických tlačítkách.

    Plus bych si nekoupil Model 3 z prvních tak třech let výroby. Až budu mít jistotu, že už se to naučili dělat pořádně, tak možná.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Vyprodaností si nejsem jistej - u těch luxusních určitě, Porsche už muselo navyšovat objem výroby Taycanu, protože jich mají prodaných strašně moc a to ještě to auto oficiálně nepředstavili.

    U těch "středních" to je o dost míň jistý, tam budou potřeba obrovský objemy a cílovka jsou lidi, který mnohem víc řeší peníze. Taycany prodáš lidem, co to mají jako jedno z X aut, ID3 nebo sériová Vision iV budou často pro lidi, co to budou mít jako jediný auto.

    Seat bude mít sériovou verzi konceptu el-born, což vypadá takhle:



    V podstatě to bude to samý jako VW ID3, jen ještě menší (4,1 m na dýlku), ale opět díky tomu, že to má MPV-like profil a nezavazí tam motor, tak to bude vnitřním prostorem třeba jako Octavia nebo tak něco. Dojezd klasicky jako všechno na MEB, začínat má na 300, top verze mezi 400 - 500 km.

    A cena bude nejspíš podobná jako u toho Volkswagenu, takže třeba 700 tisíc s malou baterkou.

    Jinak k těm "napálenejm" cenám - naopak, automobilky se snaží trh s EV rozhýbat, takže otevřeně přiznávají, že ty auta budou prodávat pod cenou.

    BTW, tady je vidět, proč něco jako "elektrická Fabia" nedává smysl. Citigo iV, který bude o dvě třídy míň prostorný než tohle, bude stát odhadem tak o 200k míň, a kdo ví jestli vůbec. takže si drtivá většina zákazníků radši připlatí.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: Souhlasim. Tady jde take o to ze ty prvni roky to bude beznadejne napalene a beznadejne vyprodane. Ten Seat MPV by me zajimal. Co to ma byt zac? Napriklad pro mne je cilovka paleta aut od kombi-stredni+ stridy az po MPV. Ale proste cokoliv jako sedan, hatchback, SUV je mimo muj primarni zajem.

    Teslu 3 bych si koupil klidne i ted (libi se mi, je prakticka a dospela), ale bylo by to stejne 2. auto do rodiny.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Přesně tak, já bych jen opravil ty 2-3 roky - ve 2020 přijde na trh Porsche Taycan, který bude nejspíš lepší než jakákoliv Tesla, bude mít obří dojezd, bude podporovat nabíjení FastCharge a tak.

    Zároveň přijde VW, Škoda a Seat s prvníma autama na MEB (ID3, Vision iV a Seatnevímjak, takový MPV to má bejt), přičemž další budou následovat.

    Zároveň tuším že 2020 nebo 2021 představí Ford novej crossover Mach E, taky na nový platformě, taky s dojezdem 600+, a elektrickou F-150.

    Atd. atd.

    Věci jako Renault Zoe jsou technologický demonstrátory pro nadšence a firmy/úřady, který si na tom dělají PR, ne použitelný dopravní prostředky.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SEJDA: Vubec neni. Ani ja ani on. Ja jsme zasadni fanda a propagator elektromobilu. Teslu bych si koupil hned :-) Ja jen tvrdim ze ta technologie je celosvetove v plenkach a kromne tesly se s tim vyrobci zatim perou a vysledek ani nahodou nestoji za tu cenu. Domnivam se ze behem 2-3 let to bude uplne jinak a pak uz ty argumenty co davam nebudou platit. ...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOXICMAN: Taky Tesla Model 3 je už "dospělej" elektromobil a věc, která je schopná plnohodnotně nahradit normální auto.

    Ale moc, opravdu moc rád bych viděl, jak někdo pojede roadtrip po Evropě v Citigo EV nebo nějakým takovým krámu.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BOBASH: jj, Teslabjorn dělal roadtrip po Evropě... v Modelu 3 bez problému
    Europe road trip 2019 summary
    https://www.youtube.com/watch?v=_UzkoMW9oSQ
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SUMAC: Dá, ale zatímco s autem na benzín dojedeš do Španělska za dva dny, s nějakým krámem jako je Citigo EV ti to bude trvat tak tejden.

    S Teslou už to půjde jen o málo pomalejc než s ICE. S Porsche Taycan nejspíš za stejnej čas jako ICE.

    Nezapomínej, že ty malý a "levný" elektromobily obvykle neumí využívat žádný rychlonabíječky, nebo v nejlepším případě ChaDeMo.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Drobná poznámka, v Ostravě není supercharger žádnej, pleteš si Superchargery s normálníma non-Tesla nabíječkama.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, naopak. Ty tady zarputile obhajuješ smysluplnost překonaný techniky (stávající malý a pomalý elektromobily). Já jsem pro elektromobily nadšenej, ale pro ty, který dávaj smysl. Tedy od základu postavený jako elektromobil (ne předělaný ICE) a s baterkama umožňujícíma dojezd alespoň 300 kilometrů v reálným světě.

    A taková věc je prostě zatím relativně drahá a bude trvat, než bude mít smysl dělat elektromobily v ceně dejme tomu Fabie.

    Ostatně stejnej názor na malý a levný elektromobily má i třeba Elon Musk, kterej o tématu asi něco ví - ten taky prohlásil, že právě kvůli tomu, že menší elektromobil se nevyplatí (nebyl by nijak významně levnější, pokud by neměl ztratit použitelnost) nebude Tesla nabízet nic menšího než Model 3.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam