• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jo tak metodiku neznám. Možná část budou předváděcí vozy, to je fakt
    HENRICK
    HENRICK --- ---
    JIMIQ: Prodeju nebo registraci?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    http://ev-sales.blogspot.com/
    Superb 21 prodejů za říjen

    až bude Octavia PHEV tak to imho půjde do stovek. Celý příští rok bude asi dvojnásobek letoška
    PER2
    PER2 --- ---
    tak ze by elon konecne zmenil nazor na solary na aute
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    K trakcnim akumulatorum a jejich vývoji. Podívejte se, jaké na světě nejvíc vydělávají... Většina je jich z ropného průmyslu..
    Seznam největších světových firem podle tržeb – Wikipedie
    https://cs.m.wikipedia.org/...m_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%ADch_sv%C4%9Btov%C3%BDch_firem_podle_tr%C5%BEeb
    PER2
    PER2 --- ---
    SEJDA: nebyly tyhle stary velky kondenzatory mnohem odolnejsi na podobny ucinky nez dnesni mikroelektronika?
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Tak nemuzeme to vedit jiste, ale zatimco mohl byt dopad EMG utoku nekdy v 50. letech nicivy na svitkove kondenzatory a tranzistory velikosti knofliku, jsme uz dale a jeho dosah by byl nutne jiny.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    PER2: když se něco podobného rozsahu semele dneska, tak bude v principu jedno, čím bude ten stroj poiháněný.
    JANOS
    JANOS --- ---
    WOW
    Kdybych potreboval truck, tak uz maji muj preorder :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Krasnej design. Back to the future
    Tesla Cybertruck: Elon Musk's Pickup Truck Has Arrived | WIRED
    https://www.wired.com/story/electric-tesla-pickup-truck-announcement-specs-cost-photos/
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Nikola truck možná nebude vaporware
    Anheuser-Busch completes first zero-emission beer delivery; BYD and Nikola - Green Car Congress
    https://www.greencarcongress.com/2019/11/20191122-busch.html

    začínali jako náklaďák s CNG turbínou, dneska je to vodíko-baterkáč
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CNG sa oplaca pre MHD, rychle dotankovanie, maly dojazd nevadi
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    to menší možnosti tankování a vyšší pořizovací cena je bráno proti benzín/nafta
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    s autama na CNG je podobný problém jako s elektromobily - skoro nikdo to nekupuje. Zatímco elektromobily mají perspektivu že zlevní a mají proti spalovákům výhody, CNG skoro žádné výhody nemá.

    Dojezd podobný jako lepší elektro, menší možnosti tankování, vyšší pořizovací cena
    výhoda je jedině levnější provoz a nejsou to žádné radikální úspory, navíc od nového roku se zvyšuje spotřební daň

    proti tomu elektro můžeš dobít doma, je svižnější, nemá žádné lokální emise, provoz je ještě levnější než CNG...
    PER2
    PER2 --- ---
    VACA: s metanem se docela pocita v raketovejch motorech do budoucna ;)
    jinak jak by sis predstavoval, ze se bude zachytavat ten metan, co se uvolnuje z permafrostu?

    SHEFIK:
    no kdyz si tam rozkliknes geomagnetic storm nebo solar radiation storm, tak mi to zas tak neskodny neprijde ;)
    taky nevim, jestli se nepletu, ale nez se to ze slunce dostane az na zem, tak to chvili trva a cekal bych, ze navedou vetsinu letadel na pristani v nejakym extremnim pripade
    PER2
    PER2 --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: no hele rict, ze to nehrozi bych, si asi uplne netroufnul ;)
    + poslednich x let slabne elektromagneticky pole kolem zeme

    taky nejaka posledni velka legrace
    Solar storm of 1859 - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solar_storm_of_1859
    stat se neco podobnyho dnes, tak to bude velka legrace
    "Telegraph systems all over Europe and North America failed, in some cases giving telegraph operators electric shocks.[20] Telegraph pylons threw sparks.[21] Some telegraph operators could continue to send and receive messages despite having disconnected their power supplies"
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Mimochodem ty soucasna auta na CNG, zejmena od koncernu VW, maji opravdu nepouzitelne akceleracni vlastnosti. Jsou i pripady lidi co sekli s dobrou praci, protoze jako sluzebaka dostali CNG auto a meli s tim denne objezdit x schuzek a bylo to napalici.

    V perspektive elektromobilu je CNG i LPG slepa vetev, jeste bude ale dlouho prezivat. Hodi se na male stroje jako jesterky trebas.

    IMHO. Pokud se bude respektovat vhodnost technologii a ne jen politicke tlaky, tak budoucnost ma pro osobni a mala nakladni auta elektrika. A pro kamiony a letadla vodik. Lode uz se ted zacinaji delat elektricke. Mensi letadla elektricka az od 400+Wh/kg (ted jsem na 300).
    VACA
    VACA --- ---
    Ted si nejsem jistej jestli si to nepletu. Ale LPG je snad ropnej produkt kdezto CNG je zemni plyn. LPG ma nizsi emose nez benzin, CNG ma jeste nizsi emise nez LPG.

    Nicmene to co je ted za stav, ze nektery sutomobilky obcas vysvihnou u nejakyho modelu CNG verzi, to kolik je toho mezi lidma, to jsou v podstate mizivy procenta.

    Ja jsem to myslel spis tak jit za tim cilem dat benzinu a nafte sbohem, proste produkovat Auta na metan jako beznou vec, distribuovat metan jako bezny palivo, a zaroven proste to spojit s tou tezbou teh lozisek ktery v tom stavu jakym jsou, jsou celkem nebezpecna vec pro atmosferu. Casovana bomba..

    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Pardon, na LPG jsem zapomnel. Ale to jsou vetsinou predelavky, ne? Maloktera automobilka dela LPG od vyroby (tedka Dacia). A myslim ze je na ustupu
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    JIMIQ: Jako že rozšířenější než lpg (propan+butan)? To se mi úplně nezdá, i podle toho že CNG pump je míň než LPG a na CNG stojanech vidíš stát auto mnohem méně často než u LPG.
    Ale rozhodně je CNG nejrychleji rostoucí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam