• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: tak si dáme opacko z historie.

    Píše se rok 2008 a automobilky brečí u EU a svých národních vlád, že krizi neustojí, že mají velké problémy.

    Národní vlády i EU jim tedy daly peníze, ale pod podmínkou, že za ty prachy vyvinou čistá auta (definice bzemisniho auta neznamená elektrické auto)..

    Tak typicky německé automobilky jakože něco vymýšlely (kupodivu francouzské do vývoje opravdu slaply a například Renault/Nissan je v technologii blízko za Teslou a daleko před Nemci).

    Následně díky provaleni podvádění při měření emisí následně koncern zavaril vsem(diesel gate) .
    EU i národní vlády se začaly ptát - co jste udělaly s naší pomocí v krizi, kde máte ty bezemisni auta? Takze vy ještě navic podvadite?

    Následně v nasrani EU revidovala své požadavky emisních norem a přidala k nim navíc od roku 2020 limit průměrných emisi CO2 na všechny dodané vozy dané značky. Nyní je ten limit CO2 kolem 95g/km (hodně záleží na značce, ta která má hodně EV, má ten limit vyšší).

    Jediná možnost, jak se v tuto chvíli vyhnout likvidačním pokutam je masivně zavádět hybridy, nebo EV.

    Proto se VW a Škoda probudila a začaly hodně opožděně shánět technologie, které do teď neměly a nebo je neuměly pořádně udelat.

    Co se týká Číňanů, samozřejmě tam je největší trh v EV s mraky no name výrobců. S tím se váže jedna důležitá věc - do nedávná neměly žádné pořádné bezpečnosti a možna i homologační předpisy pro EV. Díky nízké kvalitě jim ty no name auta dost casto hoří. Teď vypracovavaji nové předpisy a s tím se asi bude pojit značně zdražení. Jen tak mimochodem EV musí v Evropě odpovidat predpisu OSN EN 100 - https://op.europa.eu/...cation-detail/-/publication/fd8e6b47-d767-11e4-9de8-01aa75ed71a1/language-cs


    SEJDA: mají mít dva dodavatele článku. Někde jsem minulý tyden četl, že jeden z dodavatelů nově vznikl díky útěku mozku of LG chem a začala soudní bitva o patenty, která ohrožuje výrobu baterek pro všechny automobilky.

    SEJDA: školení po hasiče zrovna budu připravovat

    SEJDA: 20KW spotřeba domácnosti? To musí být už monster barák, když má spotřebu skoro 3x32A
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    SEJDA: To bude tím, že Elon už loni sliboval novou generaci baterek s 0% a zatím jsou furt na 3%
    (Ale zbytek trhu je AFAIK stále na 12-15%)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    DZODZO: tak o kobaltu radeji marketing ani jedne firmy nemluvi. Mozna az fakt dosahnou tech 0 %.
    Baterie pro ID.3 se vyrabi v Braunschweigu, bohuzel ale nevim jestli je tam jenom montuji z clanku nebo baterii, nebo jestli si i ty clanky vyrabi uz sami. Otevreli letos, tak se hadam jeste budou parametry menit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Lithium produced for Tesla's batteries is less polluting than 31 cups of coffee: researcher
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-batteries-less-polluting-than-30-cups-coffee-researcher/
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    Toyota chystá čtyři miniaturní elektrická vozítka | Auta a motorky z Japonska
    https://www.japan-cars.cz/2019/12/03/toyota-chysta-ctyri-miniaturni-elektricka-vozitka/
    PNXNTDD
    PNXNTDD --- ---
    Tesla-Swapping a BMW E30 Means You'll Never Miss a Yellow Light Again
    https://www.youtube.com/watch?v=zcZvJIx1wQo
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    JIMIQ:
    "The ENO-146 features the world’s lowest coefficient of drag for a passenger car of 0.146, (hence the name) roughly half a typical modern car, with the slippery shape a key ingredient to its tested range of 1,000 kilometers in steady-state driving at 60km/h. Under real-world Chinese driving conditions, GAC has tested the car to cover 600 kilometers in a single charge."
    Ale i tak docela nadějný.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    troška futurizmu
    GAC's advanced electric ENO-146 concept | Motioncars
    https://motioncars.inquirer.net/63883/eno-146
    Cd=0,146
    1000km dojezd při konstatních 60km/h
    600km běžný dojezd
    až 6 osob
    další info chybí :-)
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: Poláci jsou pro mě lehce řečeno crazy. Když vidím, co dokážou sehnat a prodat, a když se ale nebojí proudu až 100A při napětí 400 V.. Každopádně, kdybych bydlel blíž Polským hranicím, určitě bych tam jezdil nakupovat ;)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SMRGL: mas muj obdiv, ze jako jeden z mala cechu dokazes brat vazne polsky trh. A tak si predstav, ze lidi jako ty je v takovem Rakousku jeste mene, resp. jeste v te dire, kde k nehode doslo, nesehnali polskeho servisaka, protoze "narod".
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: to jsou ale komedianti - odpojit baterii a poslat ji na recyklaci v nějakém obalu snad není takoveý problém.. Pokud ale nemají proškolený personál a servisní síť, nedivím se tomu strachu...

    Stačilo by to auto hodit do prvního garážového servisu do Polska a za pár hodin by byly použitelné zbytky na allegru včetně jednotlivých článků baterie :D..

    RENAULT ZOE BATERIA/AKUMULATOR 8645155458 - Allegro.pl
    https://allegro.pl/oferta/renault-zoe-bateria-akumulator-8645155458
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    SEJDA: nemate nahodou někdo kontakt na lidi, co mají u hasičů na starosti zásahy na elektrických vozech? Měl bych je proškolit a informovat o jedné EV u jedné velké značky ;)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    SEJDA: tak doplnijici informace k tomu konkretnimu pozaru Tesly, ktery Martin Pribyl zminuje:
    [ JIMIQ @ Elon Musk (SpaceX, Tesla Motors, Solarcity, Hyperloop, Neuralink, Starlink atd.) ]

    https://t3n.de/...esla-1225910/?fbclid=IwAR0PVlhvajDxVHwaTqrFCWJg23Bbira_A7h1ll3rgg2Vt3n40I3IudnRk8E

    Stale neni jasne co pozar zpusobilo, ale baterie to nebyla, dokonce byla pozarem poskozena jenom na povrchu.
    V Nemecku (podle Statistickeho uradu) hori denne 110 aut z ruznych duvodu. Normal je 90 pozaru auta na 1 mld. ujetych kilometru. Americky statisticky urad ukazuje, ze Tesly hori o hodne mene casto: 2 pozary na 1 mld. ujetych kilometru.

    Zminuji, ze i nedostatecna informovanost lidi v miste zpusobila to, ze se vrak likvidoval tak dlouho. Tedy problem nebyl to, ze by nebyly sluzby v dostatecne blizkosti, nebo ze by nebyl zajem o vraky. Mam tuseni, ze se hasici v miste obratili primo na Teslu a ta jim doporucila nejake firmy ze Dolniho Saska (Nemecko), tedy "jenom" nejakych 700 km daleko. Rakusaci jeli v reportazi ORF hlavne na narodni notu "proc jim nedoporucili firmu z Rakouska?" Nicmene v clanku zminuji, ze se mohli obratit na kteroukoli firmu, ktera ma potrebne certifikace a skoleni. Nakonec se podarilo najit firmu Tiroler Spezialunternehmen Seda Umwelttechnik, ktera certifikace ma a ktera baterii z vraku pouzije na "vyzkum a rozvoj".
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    Celkem povedeny clanek postaveny v podstane na rozhovoru s Rudolfem Kramářem, vedoucim z Generalniho velitestvi hasicskeho sboru - ministerstva vnitra

    https://zpravy.aktualne.cz/...-a-odpovedi-o-elektroautech-v-plam/r~f03fa1340b6c11ea926e0cc47ab5f122/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HENRICK: Registrace to bejt nemůžou, protože Superb iV se začíná prodávat až 01/2020. Tohle budou předobjednávky.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    když se bude zase někdo ptát jak rychle se baterka vybije při stání venku
    [ TOXICMAN @ Elon Musk (SpaceX, Tesla Motors, Solarcity, Hyperloop, Neuralink, Starlink atd.) ]
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    jo tak metodiku neznám. Možná část budou předváděcí vozy, to je fakt
    HENRICK
    HENRICK --- ---
    JIMIQ: Prodeju nebo registraci?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    http://ev-sales.blogspot.com/
    Superb 21 prodejů za říjen

    až bude Octavia PHEV tak to imho půjde do stovek. Celý příští rok bude asi dvojnásobek letoška
    PER2
    PER2 --- ---
    tak ze by elon konecne zmenil nazor na solary na aute
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    K trakcnim akumulatorum a jejich vývoji. Podívejte se, jaké na světě nejvíc vydělávají... Většina je jich z ropného průmyslu..
    Seznam největších světových firem podle tržeb – Wikipedie
    https://cs.m.wikipedia.org/...m_nejv%C4%9Bt%C5%A1%C3%ADch_sv%C4%9Btov%C3%BDch_firem_podle_tr%C5%BEeb
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam