• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SMRGL: Právě existence WLTP je důkazem, že politici buďto vědí hovno, nebo se nechali ukecat automobilkama.

    WLTP je sice o hodně lepší než NEDC, ale pořád je jeho metodika dostatečně stupidní na to, aby se na jeho základě dalo 2,5 tuny vážící plug-in hybridní SUV považovat za ekologičtější než malý auto na čistej benzín, přestože v reálným světě bude to SUV spotřebovávat tak 2x víc paliva a vypouštět 2x víc emisí.
    SMRGL
    SMRGL --- ---
    JANOS: politici kupodivu o nízkoemisních autech ví víc než ty ;).. stačí se podívat na volně dostupné dokumenty EU + WLTP atd. pro elektrická a nízkoemisní auta atd. Bohužel většina lidí si informace nedokáže najít a pak plácá hlouposti, protože vidí jen zlomek problému. Případně lidé reagují dost impulzivně na základě emocí, což je taky problém..
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Sad story ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Myslím, že se Ti snaží sdělit, že IBM mělo zákaz tu klimatizaci zapnout, ne že ji tam neměli postavenou...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Hele, to ze ty kancly neudelali klimatizovany proste neznamena ze se to nesmi. Jsou na to predpisy, ale dela se to prakticky vsude. Mimochodem, prave to planuju i do myho baraku, asi tak ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    nikto mi nic nemusel kukat, potil som sa tam v tych ibm kancloch 5 tyzdnov, takze to mam z prvej ruky ;)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Ja nevim co ti kdo nakukal, ale my delame klimatizace bezne ;)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: ako keby to bolo nejake aktualne iba teraz, ja som sa v baselu potil uz leta pane 2006, lebo kvoli nedostatku elektriny neboli povolene klimatizacie v kancloch, schladit som sa mohol iba v datacentru ibm, ktore malo vynimku, svajciari sa do ziadneho pruseru nerutia, oni tam uz par rokov su :D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DYNK: u pumpy v sousedni vesnici kde vzdycky tankuju jsem vetsinou uplne sam :-)

    Dneska u me byl elektrikar, opravoval mi nejakej spinac na rozvodny tabuli. Sam od sebe se rozpovidal o "tom pruseru do kteryho se diky energiewende ritime", prisambu sem ho nijak neprovokoval :-) Duvodem bylo spis ze dneska navzdycky odpojujou nedalekou atomovou elektrarnu, oba to povazujeme za chybu.
    DYNK
    DYNK --- ---
    Kde to tankujes, proboha? 15 minut snad není cekacka ani na tu nejlevnější benzínku v kraji
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    cuduj sa svete, ja by som kazde rano z garaze vyjizdal s plnou, takze by som nemusil riesit zajizdanie na pumpu a stracat tam 20 minut svojho zivota :)
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    DZODZO: nepřeháněj. Elektromobil je výborný koncept ale musí se prosadit sám, aniž by někdo popíral jeho stávající nedostatky, které se musí řešit. "Fosila" tankuju bez prolémů a v nádrži ho najdu stejně i po svátcích, pokud mi někdo nevypáčí víčko od nádrže. Elektrické auto má v uskladnění energie prostě zatím hodně slabé místo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Pred vianocami tankovat fosila to je skoro ako nabijat EV, najprv cakate v rade na stojan asi 15 minut, potom 1:43 minuty tankujete a potom stojite 3 minuty frontu na volnu pokladnu
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    Free of Heavy Metals, New Battery Design Could Alleviate Environmental Concerns | IBM Research Blog
    https://www.ibm.com/blogs/research/2019/12/heavy-metal-free-battery/
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BLOWUP: vyrabet vodik elektrinou z uhli je ultrapicovina, ale to je cinska mentalita. at si ten smog dejchaj vidlaci na venkove. ani mi nejak moc nevadi, ze je zdimou lichvari z homecreditu. cim driv tam bude revoluce, tim lip.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Cina se odvraci od elektromobility.
    Prodej elektroaut a hybridu po abruptnim omezeni subvenci o 75% poklesl v radu desitek procent, vlada mluvi o metanolu a vodiku. Za tim je hospodarska strategie sobestacnosti, pravdepodobne vyvolana nejnovejsimi obchodnimi blokadami: metanol lze vyrabet z uhli ktereho ma Cina dostatek, vodik elektrolyzou pomoci elektriny z uhelnych elektraren. Po zastaveni subvenci poklesl prodej elektroaut o 29% a hybridu o 57%.

    [ BLOWUP @ Komentare, aktuality a zajimavosti z nemecky mluviciho prostoru ]
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    Baterie bude možné díky světlu nabíjet neuvěřitelně rychle, slibují američtí vědci – VTM.cz
    https://vtm.zive.cz/...nu-mozne-diky-svetlu-nabijet-neuveritelne-rychle/sc-870-a-201021/default.aspx
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JPLABS: Ten hydroplan je, pokud se nemylim, prestaveny klasicky hydroplan kde v ramci tehdejsiho technickeho designu nebyla konstrukce elektro aero zohlednena. Je to technologicke demo, experiment.

    Smysluplne elektro letadlo je tadyto : [ PETER_PAN @ Elektromobily ]

    Letajicich letadel par je, vetsinou jsou tu ultralighty pro 1-2 pasazery. Rozmach elektroletadel lze predpovidat v dobe kdy kapacita baterek bude 400+ Wh/kg. Dneska jsme na cca 300 Wh/kg (Lithium-ion battery), kdyz zacinaly pred lety tak prvni optimalizovane meli jen okolo 100 Wh/kg. Tzn. za 2 dekady je tu ohromny vyvoj a 400 Wh/kg je dosazitelnych. V nekterych experimentech uz dnes, ale to neni hotova baterie.

    Jak pisu jinde, treba tady: [ PETER_PAN @ Elektromobily ] Kazda dalsi generace baterek se zacne vyrabet az dojede planovana zivotnost stavajicih linek. Technologicka zivotnost vyrobniho programu je ruzna, ale u treba mikroelektronickych komponent to byva klidne i jen 5-6 let nekdy. Tj. vyrobni zivotni cyklus je kratky. To plati dneska teda i pro auta, mobily (jeste kratsi).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JPLABS: denne nebudes dobijat celu bateriu, takze nemusis nabijat plnou kapacitou nabijacky, na dobitie denneho 50km dojazdu po meste ti bude stacit 10kWh, t.j. staci 1kW na auto, to mas ako usporny vysavac
    JANOS
    JANOS --- ---
    JANOS: Taky ten vypocet ukazuje ze jedna 11kW nabijecka uzivi 32 elektromobilu. To je cerveny petikolik co mas v garazi.
    JANOS
    JANOS --- ---
    JPLABS: Prumerne auto najezdi rocne 15000km, pri prumerne rychlost 60kmh na to spotrebuje 250 hodin. Na dobijeni mu zbyva 354 dnu v roce. Na ujeti 15000km pri spotrebe 200Wh/km potrebuje 3MWh za rok, coz je prumerna spotreba 350 Wattu. No ja nevim, pri spravnem zasitovani myslim ze nejakych 350W na auto nic nerozhodi.

    A kdyz bude milion aut, tak si jejich spotrebu muzes opravdu prumerovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam