• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    stojí za shlédnutí
    Jack Rickard’s “The Tesla Conspiracy” | In Depth
    https://www.youtube.com/watch?v=vfILTM_xcOE
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    ElringKlinger fuel cell stacks exceeded expectations in EU-funded GiantLeap; trailer-attached hydrogen range extender for electric buses https://www.greencarcongress.com/2020/02/20200207-elringklinger.html
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    not bad!
    Fisker Ocean Unveiling: Watch the $29,999 Tesla Model Y rival's full reveal event
    https://www.youtube.com/watch?v=tK-YaiyZ7KM
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PER2: vypada to nadherne!
    PER2
    PER2 --- ---
    tohle se mi tak libi, skoda, ze mam jen dve ledviny ;)
    Honda e: the EV that electric car haters love // Jonny Smith CarPervert
    http://www.youtube.com/watch?v=x6G-3_Aasao
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SHEFIK: jo to urcite nie, bude zaujimave sledovat ako sa s tym tesla popasuje napr. nejake syncovanie refresh rate toho obrazu, kedy by to zapocitalo, ze niektore snimky nie su vykreslene nieco ako shutter effect

    Rolling Shutter Explained (Why Do Cameras Do This?) - Smarter Every Day 172
    https://www.youtube.com/watch?v=dNVtMmLlnoE
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    DZODZO: o to tu nejde. jen si nemyslim, ze ten hack byl delanej z duvodu, aby se ospravedlnil lidar.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Lidar vie citat znacky a semafory?
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    SHEFIK: ukazuje se, ze hromada kamer je opravdu levnejsi a lepsi nez LIDAR tak je treba vymyslet dyvod proc ho do aut montovat, kdyz za jeho vyvoj dala spousta firem tolik penez
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    How a $300 projector can fool Tesla’s Autopilot | Ars Technica
    https://arstechnica.com/cars/2020/01/how-a-300-projector-can-fool-teslas-autopilot/
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    ŠKODA CITIGOe iV v zimě – týdenní test elektromobilu | Electro Dad
    https://www.youtube.com/watch?v=vRsPSDt4t-s
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    paci sa mi jak to video nie je sexisticke a nechali tam nakonci zensku tlacit zdechlu teslu k chargeru #womenpower #metoo #etc

    We drove these electric cars until they DIED!
    https://www.youtube.com/watch?v=ZH7V2tU3iFc
    JANOS
    JANOS --- ---
    GESTO: Zvenku je to hezke, uz jen aby doladili kuci i software
    GESTO
    GESTO --- ---
    VW ID3


    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Už koukám na nějakej žebříček a na to, že ta věc má mít ten dojezd podle WLTP. Takže platí, co jsem řekl – 14 kWh na sto podle tabulek to dá, to je něco mezi Ioniqem a elektrickou verzí Nira.

    Že to v reálu bude kravina, jak to u WLTP bývá, je jiná věc.

    (jsem si teď vzpomněl na všechny plug-in hybridy, jejich nesmyslný spotřeby a tím fejkově získaný EL značky s parkováním všude a otvírá se mi kudla v kapse)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak trebars ioniq dokaze jazdit realne a v zlom pocasi v zime za 13,5kWh/100, tak toto by mohlo za pekneho pocasia po meste dat tych 15

    Hyundai Ioniq 38 kWh Geilo test
    https://www.youtube.com/watch?v=48k7hrKM_ig
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Pochopil jsi to trochu jinak než jsem to myslel. Pointa je v tom, že ICE žere míň ve vysoký ustálený rychlosti než v přískocích po městě.

    Ergo pokud ta věc bude jezdit fakt pomalu, třeba do 80 km/h, tak si TEORETICKY dokážu představit, že to bude nějak teoreticky podle nějakých pošahaných testů spotřeby (WLTP, NEDC) schopný dostat na takhle nesmyslnou spotřebu. Že je to hranatý je jedno, protože hranatost začíná vadit až ve vyšších rychlostech.

    Nicméně o tom, že by to fakt reálně jezdilo za 0,15 kWh mám pořád víc než velký pochybnosti.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak tohle je perla těžkého kalibru: "(...)výhodu větší účinnosti při ustáleným tempu/vyšší rychlosti jako spalovací motor,(...)"
    ...aneb jak eufemisticky napsat, že ve vyšších rychlostech se u ICE snižují ztráty z chodu mimo optimální otáčky...

    Spotřeba kinetické energie u všech vozidel závisí na jejich rychlosti, hmotnosti a pak různých koeficientech fyzikálních interakcí s prostředím - valivý odpor, aerodynamický odpor, atp.

    Sion je velká krabice a to, že váží o 200 kg méně než TM3 s 1,5x větší baterkou to fakt nevytrhne. O možnosti úzkých ol bych měl také pochyby...
    A jakmile by se to třeba rozjelo na 80 km/h na Jižní Stojce...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: O to nejde, největší spotřebu mají EV při vyšší rychlosti, protože elektromotor nemá výhodu větší účinnosti při ustáleným tempu/vyšší rychlosti jako spalovací motor, takže "žere" tím míň čím pomaleji jedeš. Takže po městě je sice dojezd 255 kilometrů na 35 kWh hodně, ale minimálně v dojezdu podle WLTP nebo spíš NEDC bych tomu i věřil. V reálu to ujede tak 160.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam