• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JAZZZ: Jako $100 per kWh by byla naprosta pecka. To by jsme se dostali k tomu co rikam celou dobu. 200kWh baterka do 0.5M CZK, pak by stredni trida auta za 1M CZK s dojezdem 1000+km byla normalne mozne, produkce realizovatelne a jeste profitabilni pro automobilku.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    Tesla's secret Roadrunner project: new battery production at $100 per kWh on a massive scale - Electrek
    https://electrek.co/2020/02/26/tesla-secret-roadrunner-project-battery-production-massive-scale/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: CNG je většinou ještě o kousek levnější. Citigo na CNG jezdilo snad za 80 halířů nebo nějakej takovej nesmysl.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jasně ten fusion byl jen pro srovnání, jak vychází LPG u něčeho většího. Dost by mě zajímalo jak by vycházelo CNG, ale to sem už nepatří. :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: No a Panda je výrazně menší a lehčí než Fusion, takže bude žrát míň.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: mám LPG fusiona a jsem někde kolem koruny za kilo.etr možná o fous vic.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Model 3 místo Mazdy6 je trochu jiná rovnice než Citigo iV místo normálního Citigo. Ta trojka nestojí zas o tolik víc než ta Mazda a je to reálně spíš konkurence pro trojkový BMW, který stojí cca jako ta Tesla. Plus lepší zůstatková hodnota, nižší údržba a k tomu navíc ta úspora na palivu. Jasná volba, taky bych si koupil spíš Model 3 než trojkový BMW.

    Ale dát půl milionu za Citigo je dost pekelný, zvlášť když je to auto nepoužitelný na delší cesty, ergo s tím nenajezdíš tolik a tím pádem se to nemá šanci pořádně vyplatit. Plus to Citigo iV nežere o tolik míň než Tesla, ale benzínový/plynový Citigo žralo půlku toho, co benzínový auta ekvivalentní Tesle, tedy úspora je menší.

    Na cokoliv, na co by bylo dobrý Citigo iV, bude stejně dobrá nebo lepší Panda 1.2 LPG, která stojí 271 000 Kč, jezdí asi tak stejně blbě jako to Citigo nebo možná o trochu líp, a dá se s ní dojet kdykoliv kamkoliv. A provozní náklady tý Pandy budou něco pod korunu na kilometr. Citigo nabíjený z veřejných nabíječek bude jezdit za podobnou cenu, z domácího nabíjení při ceně 3 Kč/kWh (což je pokud vím hodně levný) tak 40-50 halířů.

    Tedy aby si "vydělalo" těch 200 000 Kč cenovýho rozdílu, bude potřeba s ním najezdit 400 000 km. Kromě toho, že tou dobou už nejspíš začne být problém s baterkou, bych se radši šel zabít než najezdit 400kkm v Citigo.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    este k tomu nabijaniu ako tu prebehlo, tak v tomto videu ukazuje typek rozne moznosti nabijania doma

    Reálné ceny nabíjení elektromobilů 2020 (po zdražení) | Electro Dad #62
    https://www.youtube.com/watch?v=q0jHGx4H2Qw&t=225s
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JANOS: model 3 je ale iny segment ako citigo, s tym uz sa da jazdit aj dalej ako po meste :)
    JANOS
    JANOS --- ---
    Jako nevim vo co jde. Ve svy Mazde jsem za 7 let projezdil na 490.000 Kc benzinu. Pri domaci cene energie cca 20% to je uspora 400.000 korun, takze neni o cem.

    Ted ma muj Model 3 presne 1 rok, a najezdil jsem zatim 24000km. Never going back.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    BOBASH: proc neni nechat si vydat kartu od PRE tak jednoduchy?
    (mel jsem v planu pro ni zitra jit, tak at se dusevne pripravim:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Za těch 480 tisíc by to možná mohlo dávat ekonomickej smysl na rozvoz pizzy. Po městě to 250 kilometrů asi i najede, takže by to teoreticky mohlo stačit nabíjet přes noc na levnej noční proud (nebo to vozit do Lidlu na nabíjení zadarmo, hehe), čímž to bude jezdit za třeba 20-30 halířů na kilometr. Takže se to vyplatí už za třeba 200 000 kilometrů oproti benzínovýmu autu. Blbý je, že proti autu na CNG nebo LPG se to vyplatí tak asi za 300 tisíc, ne-li víc, a to s tímhle nikdo nenajede.
    KEB
    KEB --- ---
    TOXICMAN: dokážu si představit model, kde město přispěje třeba charitě, co jezdí sestry ke starým lidem, nebo firmám co rozváží obědy atd. Pro ně by to bylo asi v pohodě, ale jinak nevím nevim
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOXICMAN: Právě. Sedět v autě za půl mega, který je reálně auto za 200 s motorem a baterkama za půl mega, je trochu divný :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Důkladná recenze bude na Penize.cz, dám sem pak link.
    TOXICMAN
    TOXICMAN --- ---
    BOBASH: jako čistě městský vozidlo to asi fungovat může, ale je to i tak drahý
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: díky moc za recenzi! :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tesla killers, nebo aspoň soupeři pro Teslu, budou první konkurenční auta, který budou postavený jako rozumný EV (tedy na "placce" - žádný EV udělaný z benzínovýho auta nebude nikdy nic jinýho než bastl a krám) a budou mít dojezd 500+ kilometrů, a budou stát rozumný peníze.

    Cokoliv do tý doby, viz Citigo iV, je jen legrácka a pokus.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Jízdní vlastnosti – prostě Citigo, jen neřadí, nedělá kravál a trochu líp jede v nižších rychlostech, v dálničních jede stejně nebo hůř.

    Nabíjel jsem zatím střídavě u Lidlů a na E.On nabíječkách, dobití o cca 120-140 kilometrů městskýho provozu za půlhodinovej nákup je velmi slušný, na ježdění po městě by teoreticky stačilo dobíjet takhle (plus na nabíječce PRE na Jugoslávský, což mám dva bloky daleko, ale nechat si vydat kartu na nabíjení od PRE není tak jednoduchý :)).

    Nicméně mimo město je to furt nepoužitelný, respektive použitelný se zásadníma obtížema. Cesta z Prahy do Pardubic (105 km) je s použitím veřejných dobíječek na hraně, protože u toho Lidlu typicky nabiješ 80 % (těch posledních 20 % by trvalo další hodinu) a to znamená reálnej dojezd po dálnici tak 140 kilometrů. A rezerva 35 kilometrů je fakt málo, mimo jiný to pod 50 km dojezdu přepne do eko režimu, kde to kupříkladu netopí (a taky to nejede přes 120 a hůř to zrychluje).

    Cesta Pardubice - Humpolec - Praha (s nabitím v Lidlu před odjezdem, takže asi 70 %), která má asi 190 kilometrů, už vyžadovala strávit při dvou zastávkách 50 minut na nabíječkách a to jsem k tý druhý nabíječce dojížděl s rezervou asi 10 kilometrů, přičemž jsem posledních třeba 30 kilometrů jel po dálnici stovkou mezi kamionama.

    Jo a stejně jako všechny malý a slabý elektra to má hroznej problém s vnějšíma vlivama, jako jsou kopce nebo protivítr. Člověk musí počítat s tím, že když jede do kopců, užere mu to strašným způsobem dojezd (a naopak).

    Pro nadšence možná dobrý, ale pro normálního člověka, kterej chce vzít auto a prostě někam jet, aniž by musel přemýšlet, jak moc fouká a jak moc je to do kopce, je to nesmysl.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    zeby to boli konecne tie tesla killers o ktorych sa tolko pise, ale stale ich nikto nevidel? uz aby to bolo, konkurencia a masova vyroba budu tlacit ceny dolu
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam