• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ADAM
    ADAM --- ---
    JANOS:
    Pokud se ten kabel dotkne země nebo špinavého auta, není špinavý?
    JANOS
    JANOS --- ---
    ADAM: Spinavy kabel? Od ceho prosim? Kabel od mixeru doma mas taky spinavy?
    ADAM
    ADAM --- ---
    A já mám benzín a ten taky 1000km občas dá. (2.0tsi Arteon, tedy Passat). A je to příjemný.

    Mimochodem:
    Sahat doma na špinavý, těžký kabel každý druhý den je pro mě trochu downgrade pohodlí.

    Můžu nabíjet doma, takže vím jistě, že u obchodu bych na kabel nechtěl sahat už vůbec.

    Není todle trochu opruz?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ale teda nejdelší jeden zátah jsem měl asi 350km a bylo to o hubu s močákem :D
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Moje octavka má v létě taky 1000-1050, v zimě 900 (1.9TDi, rv2003)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Jj, V70.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Hádám, že to bude něco velkýho v naftě? Typicky velký sedany a kombíky na naftu ujedou kolem tisíce, protože mají relativně velkou nádrž a malou spotřebu.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: Moje volvo na plnou tech 1000 da, pokud dodrzuju rychlostni limity. Coz je prijemny.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JANOS: ja v brne cakam na stojan na benzinke v komarove celkom casto a to nie je preto, ze by som zrovna cestoval niekam 600 km daleko, ale preto, ze uz mam sucho v nadrzi a doma si doliat nemozem... na benzinke po ceste na slovensko som cakal mozno asi raz, ale s EV by som nepotreboval ani to, mam to relativne blizko nejakych 170 km
    JANOS
    JANOS --- ---
    DZODZO: Raz na sviatky som musel cakat tych 25 minut, to bola najhorsia situacia. A inak snad nikdy. Castejsie sa ale stalo ze bolo obsadene napr. 6/8 a teda zbyvajuce stojany davali max 50kW energie. To potom planovanu zastavku natiahlo o 20 minut.

    Na stojan na benzinke... hm mozno ten raz ked boli tie sviatky, prinajhorsom. Ale skor ani raz.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FORTRESS: ale bobash pisal, ze s tym citigo nejazdi jak posranej cili jako typickej elektromobilista, takze nesrovnava jabka a hrusky
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    BOBASH: Jenže ten dojezd 390km u toho 5.0 Supercharged při 90-105l nádrži platí pro nějaký městský nebo hodně svižný ježdění. Pokud s tim pojedeš na dálku jak posranej čili jako typickej elektromobilista tak se prodlouží klidně na 600+ a "dobiješ" jí za pět minut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: To by ale předpokládalo, že tam zrovna najdeš nabíječku, že nebudeš potřebovat vyrazit ve chvíli, kdy nemáš 100 % nabito a podobně.

    Strávil jsem teď tejden s Citigo iV (250 km dojezdu dle WLTP) a na bezstarostný ježdění to fakt není.

    Těch 400-500 je dostačujících, se 600 už jsi úplně v pohodě.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: nevim jak ty, ale si potrebuju nejdyl po 200km dat par minut oraz, protahnout nohy, vypit kafe a to mi zabere tak akorat cas na rychlodobiti takovy baterky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: 300 km nestačí ani u auta na benzín. 600 km už jo.

    Stačí se podívat na to, jak velký nádrže mají benzínový a naftový auta, kde je cena za větší dojezd o dost menší – dojezd 300 km a míň mají jen extrémní případy, typicky něco jako Impreza WRX STI, tedy auto založený na něčem "normálním", ale osazený šíleným motorem se šílenou spotřebou, kde zkrátka nebyl prostor to předělávat kvůli větší nádrži, nebo Range Rover 5.0 Supercharged (stejnej případ, víceméně – nejsilnější užraná motorizace).

    Naopak dojezd přes 1 000 km nemá víceméně nic, kolem tisíce mají některý úsporný diesely, který musí sdílet velikost nádrže s něčím žravějším.

    Normální auta mají většinou dojezd něco plus mínus kolem 500-600 km, protože to dává smysl.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: presne. pokud by se dalo za 15minut dobit u kazde lampy, tak by dojezd 300km bohate stacil.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: S tím, že 300 km dojezd je tragický, souhlasím. Ale zároveň to neznamená, že je nutně potřeba 1 200 – ne za cenu toho, že by tam musela bejt dvojnásobná baterka proti současný.

    Model S Long Range má aktuálně dojezd 630 km ze 100 kWh, to už mi přijde použitelný pro většinu situací. Cpát do toho dalších 100 kWh "pro jistotu" je za stávající ceny, velikosti a hmotnosti baterek kravina.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JANOS: kolkokrat sa ti stalo za ten cas, ze si cakal na stojan? pri sucasnej infrastrukture... keby to porovname s tym, kolko existuje cerpacich stanic a stojanov na benzin, myslis si ze by si vobec kedy musel cakat na stojan v takomto pripade? lebo mne pride, ze tych ludi co budu chargovat mimo domova bude aspon o polovicu menej ako vsetkych ludi co chodia na pumpu (lebo za barakom nemaju ropny vrt co je ekvivalent domacej zasuvky v garazi)
    JANOS
    JANOS --- ---
    BOBASH: Mam Model 3 LR, tvrdi ze ma dojezd nejakych 480km. Pred tyden jsem jel 800km Praha-Zürich, a tedy v tom orkanu a zime to bylo dost o drzku. 130kmh na autobahnu a 300km dojezd. Nedokazu si predstavit existovat v aute ktere by melo teoreticky dojezd treba jen 300km.
    V lete to bylo lepsi, tam jsem si mohl dovolit i vetsi blbnuti.

    Za rok co jsem najezdil 24000 km, tak superchargery po Evrope supr. Dve vyhrady = Aichstetten mel dlouho jenom 2 stojany kompatibilni s Modelem 3, a jednou jsem tam 25 minut cekal na uvolneni stojanu. Jindy jsem zas poprosil typka s Modelem S aby preparkoval vedle (vubec nevedel ze blokuje jeden ze 2 stojanu na M3).
    Ellwangen ma zas nejakou blbou trafostanici a porad se tam nabiji kolem 50kW, v lete kdyz bylo horko to bylo docela tristni. Ted v zime to sice slo 90kW, ale zas tam bylo hodne aut, takze se to delilo.

    Tesla superchargery jsou neskutecne bozi v porovnani s ostatnima sitemi, ze kdyz nekam prijedu v jednu noci tak proste zastrcim kabel a muzu jit drimat, vse probiha samo. Nemusim se nikam autentikovat, spoustet nabijeni, vytahovat chipy, karticky atd. Proste mi to samo stahne z karty.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Ten graf co jsem dal dole ma "starou baterku" na 600kg. "Nova" 200 kWh baterka vazi 833 kg. Vysledna vaha teoretickeho Model S 200 kWh by byla 2250 kg - 600 kg + 833 kg = 2483 kg.

    Ono by to teda u stavajicho modelu S neslo, protoze by se tam ta baterka nevesla vyskou, viz par prispevku nize nekdo jiny, ale to ted neresme.

    Krome toho by to melo v dnesni dobe silenou cenu, ale za par let viz probihajici pad ceny baterii.

    Jestli by si to nekdo priplatil nebo ne s dovolenim necham na Teslu a na budouci zakazniky modelu S.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam