VITEKK: Ano, já nikde netvrdím, že elektrický auto je špatný. Už dneska, s teprve se rodící infrastrukturou a s tím, že naprostá většina elektrickejch aut na trhu jsou šidítka vzniklý kvůli marketingu nebo emisím (s výjimkou Tesel, Kie e-Niro, Hyundaie Kona a pár aut, co přijdou v blízký době, jako Mustang Mach E nebo všechny věci od VW Group na platformě MEB), je spousta případů, kdy elektrický auto dává perfektní smysl.
Dokonce je těch případů výrazně víc, než by odpovídalo podílu EV na trhu, protože ten je ovlivněnej konzervaitvností a strachem zákazníků. Teď je to v západním světě někde mezi 1 - 2 % prodejů novejch aut, reálně si myslím, že by v současnosti bylo elektrický auto opravdu smysluplným řešením pro 5 - 10 % lidí, co si kupujou nový auto.
Ale vysoká spotřeba a nízkej dojezd při vyšších rychlostech jsou jeden z problémů, který to omezujou, byť jeden z těch menších, mnohem větší je dobíjení a dojezd jako takovej. Nicméně pořád je to jeden z důvodů, proč bude přechod na elektrický auta trvat ještě dalších 20-40 let.