COMODOR_FALKON: Asi už jsem se na to ptal, ale zapomněl jsem odpověď.
JEZDIL JSI NĚKDY S ELEKTROMOBILEM?
Já jo, s hodně různejma, hodně jsem jich v různejch situacích musel dobíjet a zkoušel jsem je v různých situacích praktickýho života. A pár poznatků:
1) Nabíjení prodlužkou z okna? To si asi děláš prdel. Zkus si to někdy. Když pominu fakt, ŽE ELEKTROMOBIL NEJDE NABÍJET PŘES PRODLUŽKU (je to zakázaný výrobcem snad u všech – důvod je, že žádná prodlužka není stavěná na nabíjení elektromobilu, kdysi dávno s Citroenem C-Zero jsem takhle kamarádovi při podobným pokusu lehce očadil), tak tahat každej večer prodlužku někde na sídlišti není nic, co by si normální člověk představoval pod pojmem "běžná použitelnost". Nemluvím o tom, že musíš mít možnost zaparkovat někde u toho okna, což je na sídlišti většinou nemožný.
2) Postavení nabíječky. Jo, zkus si to. Bude určitě skvělej zážitek řešit s radnicí a sousedama, že chceš postavit nabíječku. A ještě že k ní chceš vyhrazený parkovací místo.
3) Dojezd – ty to máš na chalupu 130 km. Ok. Jsou lidi co to mají 200 km. A třeba na tý chalupě nemůžou dobíjet, protože se třeba nedá dojet k zásuvce (opakuju, nabíjet přes prodlužku je dost blbej nápad). Nebo potřebuješ udělat něco jako že dojedeš z jednoho místa na druhý a pak potřebuješ na třetí a není tam cestou pořádně kde dobít.
Když jsem měl Citigo iV, tak jsem schválně zkoušel kolečko Praha - Pardubice (kde jsem dřív bydlel a mám rodiče) - Herálec u Havl. Brodu (kde máme chalupu). Musel jsem v Pardubicích stát 40 minut v Lidlu, a potom na D1 u Humpolce sedět 40 minut na benzínce, a potom v Průhonicích dalších 20 minut.
Nevím jak ve tvým světě, ale ve světě normálních lidí, co si za svoje peníze kupujou auta, je tohle dost zásadní problém, zvlášť u něčeho, co stojí o stovky tisíc víc než ekvivalentní auto na benzín.