• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: sorry ale "obchodni cestujici" pre mna nie je model "vetsiny ridicu" a z brna do pardubic by som teda radsej siel vlakom, lebo by som usetril hodinu cesty, tam nie je po ceste ziadna dalnica, kde by som si to mohol kotlit 160, zalezi to pripad od pripadu
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: "400. Ale je nemálo lidí, pro který to prostě je problém." jasne. muj dotaz byl ciste ohledne toho narustu.
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    MRAKY: Ipace při využívání potenciálu auta tak 250km range, kámošovo EQC (první konfigurovanej kus v ČR) 240km. Mercedes má ale limit rychlosti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: 27 je pohoda, je to víceméně jako Audi e-tron žere normálně. Mě šlo o ten rozdíl (třeba ten e-tron při těch 160 bude žrát hádám tak 40). Ostatně totéž bylo vidět na tom videu s Teslou, co sem někdo dával – když jedeš 200, tak to sice jde, ale ujedeš asi 180 kilometrů, než se to úplně vybije.

    Pro spoustu lidí to není žádnej problém, ve 130 km/h to funguje dobře a ujede to těch 400. Ale je nemálo lidí, pro který to prostě je problém.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Asi už jsem se na to ptal, ale zapomněl jsem odpověď.

    JEZDIL JSI NĚKDY S ELEKTROMOBILEM?

    Já jo, s hodně různejma, hodně jsem jich v různejch situacích musel dobíjet a zkoušel jsem je v různých situacích praktickýho života. A pár poznatků:

    1) Nabíjení prodlužkou z okna? To si asi děláš prdel. Zkus si to někdy. Když pominu fakt, ŽE ELEKTROMOBIL NEJDE NABÍJET PŘES PRODLUŽKU (je to zakázaný výrobcem snad u všech – důvod je, že žádná prodlužka není stavěná na nabíjení elektromobilu, kdysi dávno s Citroenem C-Zero jsem takhle kamarádovi při podobným pokusu lehce očadil), tak tahat každej večer prodlužku někde na sídlišti není nic, co by si normální člověk představoval pod pojmem "běžná použitelnost". Nemluvím o tom, že musíš mít možnost zaparkovat někde u toho okna, což je na sídlišti většinou nemožný.

    2) Postavení nabíječky. Jo, zkus si to. Bude určitě skvělej zážitek řešit s radnicí a sousedama, že chceš postavit nabíječku. A ještě že k ní chceš vyhrazený parkovací místo.

    3) Dojezd – ty to máš na chalupu 130 km. Ok. Jsou lidi co to mají 200 km. A třeba na tý chalupě nemůžou dobíjet, protože se třeba nedá dojet k zásuvce (opakuju, nabíjet přes prodlužku je dost blbej nápad). Nebo potřebuješ udělat něco jako že dojedeš z jednoho místa na druhý a pak potřebuješ na třetí a není tam cestou pořádně kde dobít.

    Když jsem měl Citigo iV, tak jsem schválně zkoušel kolečko Praha - Pardubice (kde jsem dřív bydlel a mám rodiče) - Herálec u Havl. Brodu (kde máme chalupu). Musel jsem v Pardubicích stát 40 minut v Lidlu, a potom na D1 u Humpolce sedět 40 minut na benzínce, a potom v Průhonicích dalších 20 minut.

    Nevím jak ve tvým světě, ale ve světě normálních lidí, co si za svoje peníze kupujou auta, je tohle dost zásadní problém, zvlášť u něčeho, co stojí o stovky tisíc víc než ekvivalentní auto na benzín.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: ok, slo mi,jestli se to da dat s rezervou i pri normalnim jezdeni ( 110-160). Jestli to bralo 27, tak to je stale pohoda
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Zkoušel jsem e-Niro na D11. Dva průjezdy, jeden s tempomatem na 130 km/h, druhej na 160 km/h. Poprvé spotřeba necelých 14 kWh/100 km, podruhý asi 27 kWh/100 km.

    Mimochodem, všude kromě tý dálnice se s tím dalo jezdit tak, že udávanej dojezd 450 km zhruba odpovídal realitě, což mě dost nadchlo. Ta věc je spolu s elektrickou Konou v tuhle chvíli asi jedinej reálně smysluplnej elektromobil na trhu, kterej není Tesla.

    Teda kromě elektrickýho Mini. Elektrický Mini je super, protože jezdí líp než normální Mini, a Mini si stejně signifikantní část zákazníků kupuje jako druhý, třetí, čtvrtý auto do rodiny na ježdění po městě. Takže nevadí, že s elektrickým Mini (dojezd 232 km) je cesta Praha – Pardubice důvodem k mírné nervozitě, Praha – Brno už na nabití nejspíš nedáš a Praha – Ostrava radši pojedeš vlakem, protože tím autem bys to jel tak 5 hodin.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: "Venkovem" myslím cokoliv, co není Praha.

    V Praze je dobíjení v pohodě, na D1 taky. Ale třeba v Pardubicích jsou tři veřejný nabíječky, z nichž jen jedna je u Lidlu, ty druhý jsou v místech, kde nic není a nedá se odtamtud nikam jít. Takže budeš hodinu sedět na zadku a čekat, až se to dobije.

    Pokud potřebuješ na obchodní schůzku z Brna do Pardubic s autem, co má udávaný dojezd 300 km, tak to prostě nedáš bez nabíjení. Nezbude ti tudíž, než buďto prodloužit jednu z cest o hodinu na nabíjení, nebo dojet do Pardubic, nechat auto na nabíječce a jet tágem. Nebo tak něco.

    Prostě to kurva nefunguje jako normální auto. Já jsem pro elektromobilitu fakt nadšenej, i když to tady tak nemusí znít. Ale lidi, kteří šíří bláboly o tom, jak už teď je to řešení pro většinu řidičů, akorát v běžný populaci vytvářejí dojem, že je to celý nesmysl a lidi co tomu věří jsou blázni.

    Pro většinovýho řidiče bude elektrický auto realistickým řešením za 10 let.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH:tak obchodaci mivaji taky rozdelene oblasti, ktere pokryvaji...

    me spise zaujal ten vysoky narust spotreby ve vyssich rychlostech... zkousel jsi teslu na d1 ? nebo neco podobneho s 400+ dojezdem ?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Bavíme se o lidech, kteří si kupujou nový auta. Lidi, kteří najedou 200 km za týden, si obvykle nekupujou nový auta, protože se jim nevyplatí. A už vůbec si nekupujou nový auta za milion.

    Typickej zákazník novýho auta je buďto firma (asi 50 % jsou služební) nebo někdo, kdo jezdí hodně – lidí, co si koupí nový auto na nájezd pod 20 000 km ročně, je fakt minimum, takoví lidi si kupujou spíš ojetiny. Nebo si koupěj Dacii za 200 tisíc. A nefunguje u nich ekonomická výhoda elektromobilu, protože než by se jim zaplatil, trvá to pět let.

    Ty jsi příklad extrémně málo jezdícího řidiče, kterýmu by samozřejmě stačil elektromobil. Ale taky jsi příklad člověka, kterej si to nový auto nekoupí.

    Pro lidi, co jezdí hodně, je elektrický auto super třeba na ježdění do práce a zpátky. Ale málokdo si kupuje auto jen na to, většinou ty lidi zároveň potřebujou občas dojet někam daleko. A potřebujou to udělat tehdy a tak rychle, jak potřebujou, ne cestou třikrát řešit nabíjení.

    S Modelem 3 LR a nabíjením doma už třeba 80 % řidičů může žít, aniž by je to nějak omezovalo.

    Ale to pořád lidi, pro který je použitelný elektrický auto, limituje na ty, který mají barák s garáží nebo byt s garážovým stáním, kde mají 380V, a kteří si můžou dovolit 1,5 milionu za Teslu.
    VITEKK
    VITEKK --- ---
    ja bydlim v praze v byte takze doma taky nabijet nebudu, nabijecku mame v praci, coz btw taky je cim dal castejsi, v pripade potreby mam cestou do prace asi tri komercni nabijecky, prumerny najezd mam cca 500 tydne, wallbox na chalupe kam jezdime na vikend (70km od prahy). Muj predpoklad je ze dobiju jednou na chalupe a pak jednou max dvakrat v praci a budu bohate pokrytej na nejaky pochuzky/jezdeni po praze, po dalnici jezdivam 150-160 nehodlam na tom nic menit, takze za me se vlastne zmeni jen to ze nebudu muset jezdit k benzinkam a usetrim spoustu penez na benzinu
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    obchodak vo firme na venkove je ozaj bizarna predstava a to je zrovna to 1% ktore bude jazdit diesel
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JANOS: Viz moje poslední věta bodu 2) – Tesla to asi dá, zvlášť když jedeš někudy, kde jsou Superchargery.

    Ale představ si obchoďáka, kterýho pošleš do firmy někde na venkově, kde nemají nabíječku a je fakt pitomý si říkat o prodlužku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ne, tou většinou lidí opravdu nemyslím sebe, protože pro mě by třeba elektromobil fungoval naprosto bez problémů, neby bydlím v centru města a mám parkování.

    Mimochodem, fun fact – mezi svými kolegy motoristickými novináři a jinými petrolheady bývám považován za fanatického a nekritického obhájce elektromobility...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: nemas brecet tu ale na radnici, a doufam, ze ti reknou, ze uz maji vice zadatelu a ze to uz uz budou resit .. nebo ma snad tvuj dum podzemni garaz? Mate pobliz parkovaci dum? Volil jsi ve volbach nekoho, kdo rikal, ze nabijecky/chranena parkoviste postavi? Kolik lidi jsi s tim oslovil?
    Jestli sis myslel, ze si zajdes do samosky a tam si koupis noveho mazlika, tak ti doporucuji hybridy, ne plug-iny, at te to moc netrapi.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: hl v Oslo tiez asi tych 2000 nabijaciek nemali zo dna na den

    Why Norway is full of Teslas
    http://www.youtube.com/watch?v=zSjYra7cYqY&t=241
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: dobře. takže pokud srovnáváš sekání zahrady a grilování na streše s asi obdenním nabíjemím auta z okna s asi 100m prodlužkou (jak půjdu ven schválně si to nakrokuju) vedenou přes veřejně přístupný a veřejně průjezdný prostor sídliště, tak se asi nemáme moc o čem bavit.

    Ale až nějakého blázna tohle uvidím na sídlišti praktikovat, tak se ti ozvu a veřejně se ti omluvím, že jsem tvoje vize tady a teď veřejně nazval od reality odtrženým blábolením.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    KEB: To je zhruba jako kabel k sekačce, když na chalupě sekám zahradu...
    Takže ne, no problem...
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DZODZO: Tam nejde o 200kmh, to ve meste jako Basel nemuze jet nikdo. Tam jde o opakovane zrychleni, kdyz honej zlodejsky bandy s alsaska tak to frezujou s kvicicima gumama i 150, ale hlavne musej furt brzdit a hned zas na to dupat. A to prej to okridleny teslacky monstrum udela asi trikrat a pak prepne do nejakyho uspornyho modusu ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam