BOBASH: Škoda na tom údajně prodělává, to jsem slyšel taky, ale to je dáno hlavně tím, že je to celkově neefejtivní korporátní moloch, co navíc EV neumí a snaží se to nějak zflikovat drahou improvizací.
A pořád tu je to, že ve chvíli, kdy s tím autem najedeš 100 kkm, tak jsi ušetřil cca 300-400 kKč, což při nájezdu okolo 10kKm ročně a technické životnosti vozu cca 20 let znamená rezervu cca 600 kKc oproti ICE verzi.
1) "spojení prodlužek" - takže 2 nebo víc low-end prodlužek, kdy některá v řetězci zahořela "na straně u auta"...
2) I běžný člověk z města může obden (dojezd max do 200km) nebo jednou za týden (dojezd max do 500km) zastavit u dobíječky a udržovat SoC na 80-90 %
3) Ten exotický segment trhu o velikosti cca 1% je sice možná "většina kupců nových aut v Praze", ale celkově určitě ne - tím jsou spíše venkované, kteří obecně mají 1 auto, kde jsou prvními majiteli, parkuje v garáži a jezdí s ním do práce a pak 2-3 auta v různém stadiu rozpadu zaparkovaná před domem, ve kterých vozí pytle s cementem.
Ne, Ty se nepohybuješ v reálném světě. Ty se pohybuješ v bublině pražských motožurnalistů a obchoďáků.
BOBASH: Jet do Chorvatska autem...? U Jednorožce PROČ...? Civilizovaný člověk tam poletí letadlem a půjčí si auto tam...
BOBASH: Velikost OK, cena OK, ale konstrukčně je to mimo - nedovedu si třeba představit, jak bych v tom odvezl skříň z IKEA - což do mého Swiftu nějak nacpu, když nedovřu kufr...
BOBASH: Octavie za 700k je spíš auto do fleetu.
Neznám nikoho, kdo by si ho koupil pro sebe. Buď si koupí celá rodina BMW X5, protože "tank do pražského provozu", venkovani zas kupují jako "primární auto" spíš Fabii Combi v nejslabší motorizaci.