• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    VACA: Třeba u malejch aut je CNG většinou lepší volba i z ekologickýho hlediska. Viz oblíbený příklad Škody Citigo (jedno z mála aut co existovalo továrně na benzín, CNG i elektřinu). To mělo emise 82 g/km, což je v našem energetickým mixu nejspíš dost podobný elektrickýmu Citigo iV. A jezdilo i podobně levně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ja teda planujem aj benzinky, aby som vedel kedy pojdem okolo benziny kde maju vervu 100
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Je to nepraktický ve srovnání s benzínem/naftou. Nemáš benzínku na každým rohu, ale na každým druhým rohu, většinou máš o něco menší nádrž, takže tankuješ třeba jednou za 500 kilometrů, a to tankování dýl trvá, protože nemůžeš tankovat sám. A hlavně, nemůžeš do podzemek.

    Pár aut na LPG jsem měl a bylo to nepraktický v rovině "jo, jednou za 14 dní když jedu tankovat, tak se musím zamyslet, kdy pojedu kolem benzínce s LPG" místo "po cestě na nákup potkám 4 benzínky".

    Ve srovnání s elektromobilem, kde neplánovaná 100 km cesta může znamenat, že někde budeš hodinu stát a čumět, je to ale zanedbatelný.
    VACA
    VACA --- ---
    KEB: Ano, to s tebou souhlasim, ze s tim cng jsou tyhle problemy ohlende mensi rozsorenosti, a s tim souvisejici vyssi ceny.
    Prptoze za to nikdo nelobuje, protoze to neni z hlediska velkyho businesu a roztaceni kol konzumu zajimavy.. :)
    KEB
    KEB --- ---
    VACA: s CNG je problém ten že konverze je dražší, palivo je dražší (myslím nejsem si jistý) než LPG stanic je o dost méně než LPG a těch aut na CNG je obecně mnoho hem méně. LPG aita jsou běžně v bazarech CNG auto jsem v bazaru snad ještě neviděl. A i tovární výroba LPG je IMHO běžnější než CNG.

    CNG se dost často používá u MHD a konečně začíná lng prosakovat do nákladní dopravy což je jenom dobře.
    VACA
    VACA --- ---
    KEB: Jo je tam nevyhoda ze mas zakaz do vetsiny podzemnich garazi.
    Ale ten zakaz je z titulu ze jejich provozovatele odmitaji investovat do patricne ventilace, jinak problem neni. A i takove podzemni garaze existuji. Jen jich je malo a muze to byt omezujici kdyz chces do tesca v centru mesta a nesmis tam zaparkovat.
    Pak si taky nejsem jistej jak je to napr na trajektech s lpg.
    Taky u spousty beznych aut to znamena vyresit problem kam s tou nadrzi coz je dalsi omezujici faktor.
    Asi to sem uplne nepatri, je to diskuze o elektromobilech, precejenom :)
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: v čem ti přijde nepraktický? Benzinek s LPG je dost a přibývají další jen za rok u nás plus dvě co vím.
    KEB
    KEB --- ---
    NIGHTHUNTER: toho jsem si byl vědom, že si jablka hrají vlastní hru je problém jejich a jejich uživatelů. S tím ceckem je to bohužel pravda a popravdě jsem nepochopil v čem je lepší. Dost mi to připomíná začátky digitální fotografie a paměťových karet. Časem se to plus mínus ustálilo na SD.

    Čímž uznávám že jsem problematiku dobíjení telefonů dost zjednodušil...
    VACA
    VACA --- ---
    Jen tak, pro zajimavost ;)


    LP Gas Stations and service centers finder - LPG Stations
    https://lpgstations.com

    Cena za kg lpg je vetsinou srandovni. Ma to nezanedbatelne mensi emise nez benzin.

    Jakoby kdyby se se mnou nekdo chtel bavit o ekologii, tak bych privedl rec na cng, ktery ma jeste zase mensi emise nez lpg. A kteryho jsou zejmena na vychode pod tajicim permafrostem tak obrovsky loziska, ze nevedi co s tim. A jehoz uvolnovani do atmosfery muze prinest (a prinese) obrovsky problemy z hlediska klimatu. Nouzove se musi ty pole zapalovat protoze kdyz vyhori tak to neni pro atmo zdaleka takova pritez jako kdyz se tam dostane ve sve puvodni pdobe. Proc ho masove nespalovat v autech, jejichz uprava by byla realna i u stavajicich a melo by to okamzitej pozitivni prinos na emise?
    Prptpze to by nebylo to spravny lobby podporujici konzum a vyrobu milionu novejch aut rocne ;)

    Ale vy se tady o pure ekologii bavit nechcete, ja bych ten klub prejmenoval na “spolek fanousku elektromobility”;)

    Jo, jsem pripravenej na ten linč a zaplavu kamenu co me ted ceka :D
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    KEB: všechny telefony fakt nemaj mikro-USB... když pominu 25% lidí v ČR s iPhonem, který nikdy neměl mikro-USB, tak dneska se většina nových telefonů prodává s USB-C... tudíž mikro-USB začne být brzo opravdu v menšině a netvrdil bych, že ho dnes mají všichni ;-)
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DZODZO: OMG
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Mě taky přijde LPG mírně nepraktický, ale furt tě, s výjimkou parkování v podzemkách, reálně v ničem moc neomezuje. Jen máš menší výběr benzínek.

    Proti omezením, který v praktickým životě přináší elektrický auto, je to nesrovnatelný.

    Předpokládám, že tvoje praktický zkušenosti s LPG budou asi tak stejný jako s elektromobilama, tedy... žádný?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Tak to druhé je kosmetická záležitost, z technického hlediska zcela irelevantní...

    To první je chyba řidiče, který si neuvědomuje, jak se range mění v závislosti na stylu jízdy...

    Ale uvědomuju si, že v téhle cenové kategorii se už začínají víc řešit nesmysly, než technikálie...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: vsak to nie je problem iba tesly, aj drahsie "premiove" znacky maju svoje bolistky, do fugy medzi dverami v ghibli nacpes kludne tubu od zubnej pasty

    Here's Why the Maserati Ghibli Is a Terrible Way to Spend $85,000
    http://www.youtube.com/watch?v=nOZnqnB6xDo&t=372
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: proč by meli, když to stojí jen půl druhého milionu :-D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Jj, vsechno veci ktery zakaznici v tehle cenove kategorii jaksi neocekavaji ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: LPG nepovažuji za použitelný etalon, z mého pohledu to je zoufalá snaha ušetřit za každou cenu, praktickým dopadům navzdory.

    Ta infrastruktura fakt není nic moc + ani nelze mít zálohu v garáži (benzín vydrží cca půl roku, když na to přijde)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: No, I podle tohohle článku ty "problémy s kvalitou" souvisí hlavně s "menším, než očekávaným dojezdem", "nepřesným ukazováním dojezdu" (Surprise! Dojezd je přepočítáván podle aktuálních dat, včetně rekuperace), špatným slícováním panelů (až o 2mm rozdíl, jaká tragédie) a barvou oprýskanou solí v zimě...
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KEB: ja bych to tady nerozebiral je to hodne OT, pro me to krok dolu je, protoze me to sere, stejne jako skoro nemoznost koupit rozumnej telefon s diplayem pod 5 palcu (vim ze neco existuje), vetsina jsou padla jak ke kajakum, nebo "vylepsovani" layoutu klavesnic u laptopu protoze to tak lidi "chtej". Ale zpatky k prodluzkam, taky tu jednu mam, delal jsem ji sam, bezi na ni michacka klidne cely den, tak myslim, ze bych s ni nejaky auto nabijet mohl.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jo přesně to tvrdí obávám se, že auto na plyn viděl maximálně na obrázku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: no a pozeram ze zrovna ani ta mazda tam nejako nezahviezdila :D certa spominaj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KASPAREK: Jo, ale ten chytrej telefon používáš úplně jinak a na jiný věci (a na víc věcí) než tu Nokii.

    Tesla ti pořád nabídne principiálně stejnou službu jako 10 let starý BMW.
    KEB
    KEB --- ---
    KASPAREK: není to krok z komfortu protože na cihle sis neobdlouzil dům nevyřešil poštu neposlal peníze atd atd a telefony máj dnes všechny mikro USB.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo, to jsem si všimnul až teď...

    Vážně tady tvrdíš, že jezdit s elektromobilem a tahat prodlužky a řešit dojezd 200 km je úplně v pohodě, ale LPG, na který ta Panda nebo Duster ujedou třeba 500 km, který mají tak na každý třetí benzínce včetně těch na malejch městech, a jehož natankování trvá asi 5 minut, je problém s infrastrukturou?
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KEB: Pointa je ten krok dolu z komfortu, tahat sebou powerbanku, nebo resit jestli kdyz spim u kamose, bude mit tu spravnou nabijecku, nebo ji tahat sebou. A vubec, v podstate jsme se naucili non-stop sledovat kolik procent ma baterka. Kdyz jsem mel cihlu s antenou, tak jsem mel nabijecku akorat v praci a daval to na ni nekdy, ani nevim. Jednou za cas si telefon rekl.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: Tesla landet in Qualitäts-Studie auf dem letzten Platz
    20min - Tesla landet in Qualitäts-Studie auf dem letzten Platz
    https://www.20min.ch/story/tesla-rasselt-im-qualitaetstest-durch-905126893864
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    K ty kvalite novejch aut ted vysly vysledky srovnani vsech znacek v USA. Tesla je tam srovnavana poprve a skoncila na poslednim 32 miste. Zajimavy jsou i ostatni mista, tradicni znacky ktery bejvaj vetsinou brany jako kvalitativni etalony nedopadly taky moc dobre :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: jo a ještě si můžeš nechat na LPG prebastlit co uznáš za vhodné. Při ceně LPG 13kc litr (a to je drahota)
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: ty vážně žiješ na jiné planetě. LPG má perfektní infrastrukturu, perfektní dostupnost paliva i servisu. Jednou jedinkrát jsem měl problém zaparkovat v podzemí. Cena je kolem koruny za kilometr a když náhodou dojedeš na konec světa, kde LPG není, tak prostě odjedeš na benzín.
    KEB
    KEB --- ---
    KASPAREK: můžu si koupit powerbanku za 500 a nosit ji sebou, nabít mobil trvá dvě hodiny doma na lince v kuchyni, co umí elektrický auto navíc od spalováku?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam