• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: Tak to druhé je kosmetická záležitost, z technického hlediska zcela irelevantní...

    To první je chyba řidiče, který si neuvědomuje, jak se range mění v závislosti na stylu jízdy...

    Ale uvědomuju si, že v téhle cenové kategorii se už začínají víc řešit nesmysly, než technikálie...
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: vsak to nie je problem iba tesly, aj drahsie "premiove" znacky maju svoje bolistky, do fugy medzi dverami v ghibli nacpes kludne tubu od zubnej pasty

    Here's Why the Maserati Ghibli Is a Terrible Way to Spend $85,000
    http://www.youtube.com/watch?v=nOZnqnB6xDo&t=372
    KEB
    KEB --- ---
    BLOWUP: proč by meli, když to stojí jen půl druhého milionu :-D
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    COMODOR_FALKON: Jj, vsechno veci ktery zakaznici v tehle cenove kategorii jaksi neocekavaji ;)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: LPG nepovažuji za použitelný etalon, z mého pohledu to je zoufalá snaha ušetřit za každou cenu, praktickým dopadům navzdory.

    Ta infrastruktura fakt není nic moc + ani nelze mít zálohu v garáži (benzín vydrží cca půl roku, když na to přijde)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BLOWUP: No, I podle tohohle článku ty "problémy s kvalitou" souvisí hlavně s "menším, než očekávaným dojezdem", "nepřesným ukazováním dojezdu" (Surprise! Dojezd je přepočítáván podle aktuálních dat, včetně rekuperace), špatným slícováním panelů (až o 2mm rozdíl, jaká tragédie) a barvou oprýskanou solí v zimě...
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KEB: ja bych to tady nerozebiral je to hodne OT, pro me to krok dolu je, protoze me to sere, stejne jako skoro nemoznost koupit rozumnej telefon s diplayem pod 5 palcu (vim ze neco existuje), vetsina jsou padla jak ke kajakum, nebo "vylepsovani" layoutu klavesnic u laptopu protoze to tak lidi "chtej". Ale zpatky k prodluzkam, taky tu jednu mam, delal jsem ji sam, bezi na ni michacka klidne cely den, tak myslim, ze bych s ni nejaky auto nabijet mohl.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: jo přesně to tvrdí obávám se, že auto na plyn viděl maximálně na obrázku.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BLOWUP: no a pozeram ze zrovna ani ta mazda tam nejako nezahviezdila :D certa spominaj...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KASPAREK: Jo, ale ten chytrej telefon používáš úplně jinak a na jiný věci (a na víc věcí) než tu Nokii.

    Tesla ti pořád nabídne principiálně stejnou službu jako 10 let starý BMW.
    KEB
    KEB --- ---
    KASPAREK: není to krok z komfortu protože na cihle sis neobdlouzil dům nevyřešil poštu neposlal peníze atd atd a telefony máj dnes všechny mikro USB.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jo, to jsem si všimnul až teď...

    Vážně tady tvrdíš, že jezdit s elektromobilem a tahat prodlužky a řešit dojezd 200 km je úplně v pohodě, ale LPG, na který ta Panda nebo Duster ujedou třeba 500 km, který mají tak na každý třetí benzínce včetně těch na malejch městech, a jehož natankování trvá asi 5 minut, je problém s infrastrukturou?
    KASPAREK
    KASPAREK --- ---
    KEB: Pointa je ten krok dolu z komfortu, tahat sebou powerbanku, nebo resit jestli kdyz spim u kamose, bude mit tu spravnou nabijecku, nebo ji tahat sebou. A vubec, v podstate jsme se naucili non-stop sledovat kolik procent ma baterka. Kdyz jsem mel cihlu s antenou, tak jsem mel nabijecku akorat v praci a daval to na ni nekdy, ani nevim. Jednou za cas si telefon rekl.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BLOWUP: Tesla landet in Qualitäts-Studie auf dem letzten Platz
    20min - Tesla landet in Qualitäts-Studie auf dem letzten Platz
    https://www.20min.ch/story/tesla-rasselt-im-qualitaetstest-durch-905126893864
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    K ty kvalite novejch aut ted vysly vysledky srovnani vsech znacek v USA. Tesla je tam srovnavana poprve a skoncila na poslednim 32 miste. Zajimavy jsou i ostatni mista, tradicni znacky ktery bejvaj vetsinou brany jako kvalitativni etalony nedopadly taky moc dobre :)
    KEB
    KEB --- ---
    KEB: jo a ještě si můžeš nechat na LPG prebastlit co uznáš za vhodné. Při ceně LPG 13kc litr (a to je drahota)
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: ty vážně žiješ na jiné planetě. LPG má perfektní infrastrukturu, perfektní dostupnost paliva i servisu. Jednou jedinkrát jsem měl problém zaparkovat v podzemí. Cena je kolem koruny za kilometr a když náhodou dojedeš na konec světa, kde LPG není, tak prostě odjedeš na benzín.
    KEB
    KEB --- ---
    KASPAREK: můžu si koupit powerbanku za 500 a nosit ji sebou, nabít mobil trvá dvě hodiny doma na lince v kuchyni, co umí elektrický auto navíc od spalováku?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Není to rozdíl. Když už je v něčem rozdíl, tak v tom, že v BMW je mnohem víc počítačů, protože v Tesle není těch X řídících jednotek, který ovládají motor a převodovku.

    Jinak to, že ta věc je celá v podstatě CAN-Bus počítačová síť s x-počítačema, to platí třeba u BMW pro úplně každý z nich už tak 20 let. U většiny dnešních aut už pomalu i to, že stáhneš okýnko, jde přes řídící jednotku, tedy počítač.

    Ad dotykový ovládání - tady má COMODOR_FALKON: naprostou pravdu. A je to taky vidět na tom, že drahý auta od levnejch se dneska typicky liší tím, že ty levný mají infotainment celej přes dotykáč, ty dražší (BMW, Audi, Mercedes, Lexus) mají nějakou formu fyzickýho ovladače, typicko kolečko/mačkátko/kroutítko s tlačítkama okolo jako je iDrive u BMW. Plus třeba ovládání gestama nebo něco.

    Ovládání čistě přes dotykáč je neskonale debilní a existujou v podstatě jen dva důvody to tak dělat.
    1) Futuristickej "čistej" vzhled.
    2) A to je hlavní důvod – prachy. Dotykovej displej je levnější než fyzický tlačítka.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: 2 Kč/km se ale týkají Tesly, která už od začátku nepotřebuje nic moc umazávat, protože stojí stejně jako to BMW.

    Citigo iV nebo Zoe oproti Pandě na LPG ušetří tak 0,2 Kč/km, když to půjde dobře (nebudeš téměř vůbec používat veřejný dobíjení). Proti Pandě na benzín s bídou korunu. Proti něčemu malýmu na naftu něco mezi.

    Přitom všechny ty malý levný EV kromě dotovanýho Citigo stojej 700 tisíc a vejš, i to Citigo je o 250 tisíc dražší než ekvivalentní ICE. Tzn. začne se vyplácet po 250 000 km.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    DZODZO: Zrovna ten all-controlling dotykáč je IMHO fail, protože vyžaduje vizuální pozornost...
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH:
    1) I pokud přistoupím na Tvoje čísla, 2 Kč/km pořád znamenají, že se těch 400k rozdíl v kupní ceně umaže jen na palivu - reálně ještě dřív skrze náklady na opravu dílů, které u EV buď nejsou vůbec, nebo se mnohem méně opotřebovávají.

    LPG je spíš slepá ulička s bídnou infrastrukturou, která se špatně používá ve městě (parking) a ještě hůř na vesnici (dostupnost paliva).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ten rozdiel je ze tesla je skor pocitac na kolesach, kdezto bmw je auto s pocitacom v kabine a srandovne je ako vsetci prechadzaju na ovladanie cez dotykac miesto tlacitiek, to co tesle na zaciatku vycitali, tak ako sa ostatne telefony zacali opicit po iphone ked prisiel s dotykacom miesto tlacitiek, tiez to uz bol skor pocitac, ktory vedel telefonovat, nez telefon s kalkulackou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam