DZODZO: Není to rozdíl. Když už je v něčem rozdíl, tak v tom, že v BMW je mnohem víc počítačů, protože v Tesle není těch X řídících jednotek, který ovládají motor a převodovku.
Jinak to, že ta věc je celá v podstatě CAN-Bus počítačová síť s x-počítačema, to platí třeba u BMW pro úplně každý z nich už tak 20 let. U většiny dnešních aut už pomalu i to, že stáhneš okýnko, jde přes řídící jednotku, tedy počítač.
Ad dotykový ovládání - tady má
COMODOR_FALKON: naprostou pravdu. A je to taky vidět na tom, že drahý auta od levnejch se dneska typicky liší tím, že ty levný mají infotainment celej přes dotykáč, ty dražší (BMW, Audi, Mercedes, Lexus) mají nějakou formu fyzickýho ovladače, typicko kolečko/mačkátko/kroutítko s tlačítkama okolo jako je iDrive u BMW. Plus třeba ovládání gestama nebo něco.
Ovládání čistě přes dotykáč je neskonale debilní a existujou v podstatě jen dva důvody to tak dělat.
1) Futuristickej "čistej" vzhled.
2) A to je hlavní důvod – prachy. Dotykovej displej je levnější než fyzický tlačítka.