• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Kategorie aut a kritéria pro zařazení do nich jsou dost nejasný a nejvíc nejasný je to u označení čehokoliv jako "sportovní". Od doby, co existujou sportovní SUV a už dávno nikomu nepřijdou divný sportovní kombíky, už označení "sportovní" dávno nemá ten význam co dřív, tedy věci, co by se používala primárně jako auto pro zábavu nebo dokonce "sport".

    Taycan je stavěnej jako auto určený jako dopravní prostředek, sice ne vrcholně praktickej (není to kombík, nemá to moc velkej kufr, nemá to super prostor na zadních sedačkách), ale furt na podobný úrovni jako třeba Panamera nebo BMW 6.

    Ani náhodou to není sportovní auto ve smyslu, že by bylo určený na okruh. Auta určený na okruh nemívají čtyři dveře, luxusní výbavu a podobně.

    Taycany budou sloužit stejně jako Mercedesy CLS, BMW 6, Panamery a spousta dalších "jakožesportovních" aut, který jsou ale stavěný primárně s cílem sloužit jako dopravní prostředky.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: tak neviem, otvoril som si namatkovo par reviews taycanu a dal v texte vyhladavat "family" a v ziadnej som neobjavil spojenie "family car" alebo "family sedan"

    tuto tiez pisu, ze to nikdy nebolo tak zamyslane, ale ja nie som autonovinar, tak idk ake su kriteria pre oznacenie vozidla takove alebo makove :)

    14 Differences Between the Porsche Taycan and Tesla Model S No One Is Talking About - The Drive
    https://www.thedrive.com/...ces-between-the-porsche-taycan-and-tesla-model-s-no-one-is-talking-about

    "The Taycan was never meant to be a family sedan; it's a sports car with four doors, and looks like one, with everything that comes with it."
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Jo, je.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Taycan je rodinnej sedan. Akorát hodně drahej a rychlej rodinnej sedan.
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: lol
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    SITH: pretoze porsche taycan turbo uz je "performance" a nie rodinny sedan?
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Hele fakt jde prostorem, podvozkem a komfortem srovnavat Model 3 s C-Class MB?
    SITH
    SITH --- ---
    DZODZO: proč se nenapíše jen Porsche taycan a model 3 performance track package? Tohle je strašný PR
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oops 2

    Proud Porsche Taycan Turbo gets humbled on the track by 'affordable' Tesla Model 3
    https://www.teslarati.com/tesla-model-3-vs-porsche-taycan-turbo-hot-lap-track-results/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    oops

    Selected U.S. Midsize Luxury Sedans' Unit Sales | Flourish
    https://public.flourish.studio/visualisation/1222779/
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ale bude ich tam parkovat menej, lebo je to auto za $150k a nie $50k

    tuto vo videu zaujimava idea pre vodikovu ekonomiku, ze by sa benzinky premenili na vodikove cerpacky s tym, ze by si vodik vyrabali same, akurat to by sa musela nejako dramaticky zvysit ucinnost elektrolyzy alebo solarnych panelov na streche cerpacej stanice, ktore budu pohanat masinku na vyrobu vodiku

    Hydrogen Fuel Cell Cars Aren't The Dumbest Thing. But... | Answers With Joe
    https://www.youtube.com/watch?v=xU-LDZ0HTGc
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A plánujou jich vyrábět desítky tisíc ročně...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: A Taycanem se jako nedá jezdit večer na nákupy do Tesca? Kufr to má, teda dokonce dva kufry. S dětma se s tím taky jezdit dá, od toho to má čtvery dveře.

    Akorát to není s dětma na dovolenou, ale lidi, co mají 4 miliony na Taycana, mají obvykle doma ještě něco dalšího, třeba Cayenne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: no to sa iba oklukou vraciam k tomu, ze naozaj nepotrebuju produkovat viac ako 250 baterii za tyzden
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    DZODZO: Jak to s tim souvisi? Jde snad o to kolik z tech co si koupi Taycana ho budou mit jako daily car a kolik jakoze v garazi na to si vyrazit na projizdku. A ja se domnivam, vzhledem k tomu co jsem o Taycanovi cetl, ze je to pouzitelny jako daily car uplne v pohode.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DZODZO: Single není podmínka. V případě "vrcholových manažerů" cesty s dětmi na chalupu a do Tesca řeší manželčino XC90 :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pak za nejakych 5 rokov si spocitame kolko bude na parkovisti u tesca tesiel a kolko taycanov
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PETER_PAN: Ne dost, naprostá většina. Tipuju tak 99%. Některý z nich možná pojedou někdy na okruh, tak jednou za život toho auta. Pár z nich možná i desetkrát. Ale primárně to budou normální auta.

    Stejně jako nikdo nejezdí na okruh s Panamerama a Cayennama, takhle těžký auta na okruhu jsou totiž blbost.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    PETER_PAN: neviem si predstavit skupinu "dost" lidi, pre ktore moze byt prakticke daily car sportovy sedan, zas tolko tu tych single bohatych vrcholovych manazerov bez zavazkov, ktori nepotrebuju jazdit vecer na nakupy do tesca nemame :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    BOBASH: IMHO si ho poridi dost lidi jako daily car.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Na okruh to není určitě, na okruh se nepoužívají dvoutunový čtyřdveřový elektromobily. Je to prostě rychlej supersedan, kterej bude většinu času (spíš všechen) trávit v normálním provozu, ale lidi si ho koupí pro pocit, že by na ten okruh mohli, kdyby chtěli.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam