• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    Hodnoty dovolených proudů pro vodiče (kabely) - proudová zatížitelnost - Elektrokomponenty AZ
    http://www.eshop.elektrokomponenty.cz/...dovolenych-proudu-pro-vodice-kabely-proudova-zatizitelnost/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo sorry, já přehlíd generaci. Tak to jo – nicméně je to přesně ta věc, který se většinou říká liftback :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: mazda 6 gg co je modelovy rok 2002-2007 urcite v hatchbacku existuje, snad nejazdim 6 rokov na fatamorgane
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Mazda6 jako hatchback neexistuje, to mají chybu v systému. Šestka je jen sedan nebo kombi. Hatchback mají od trojky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: K pointě a tomu, co se tím lidi snaží říct – Škoda Octavia není hatchback a především není malá. Je to auto velikostí odpovídající sedanu střední třídy, velikostně téměř přesně odpovídá BMW řady 3, Tesle Model 3 a podobným autům. Třeba v nabídce Volkswagenu je Octavii mnohem blíž Passat (4 779 mm vs. 4 689 mm u Octavie), než Golf, který má 4,26 m.

    To, co Musk očividně myslel, když o novém autě mluvil, navíc nebylo to, čemu bychom v Evropě řekli "malý hatchback". Malý hatchback je v Evropě auto velikosti cca Fabie, případně konkurenčních aut (Renault Clio, Citroen C3, Opel Corsa, Toyota Yaris a podobně), tedy auto spíš do města, o celkové délce kolem 4 metrů, spíš těsně pod.

    Musk měl na mysli auto odpovídající evropskému hatchbacku nižší střední třídy, což je typicky VW Golf, Seat Leon, Peugeot 308, Renault Mégane, Ford Focus a podobně.

    Takovou věc by dávalo smysl postavit na zkráceném podvozku Modelu 3 s menší baterií a cenově by výsledek mohl konkurovat Volkswagenu ID3, což je elektrický ekvivalent Golfu.

    Takže bych očekával v nejbližších pár letech nějakou Teslu, která bude mít 4,20 – 4,30 m na délku, bude používat většinu techniky z Modelu 3, ale bude mít menší baterii, tak 40 - 70 kWh v různých verzích, a její základní cena bude tak 700-800 tisíc Kč, u nejvyšší verze kolem milionu.

    Jinak tady je ten článek, ze kterýho to Autobible převzala, včetně původního tweetu:

    Elon Musk says Teslas are too expensive, hints at new compact electric car
    https://uk.motor1.com/news/436132/elon-musk-tesla-too-expensive-compact-model/

    On ve výsledku ani moc neřekl, konverzace byla následující:

    Tweet

    M Jaunius Kapkan
    @mjkapkan

    Model Y is still too big for some cities in Europe. What about smaller European style hatchback?
    Elon Musk
    @elonmusk
    ·
    Jul 10
    Probably a good one to design & engineer in Germany

    "Menší hatchback v evropském stylu." A je to jen odpověď na něco, dovozovat z toho, co to přesně bude, je dost těžký. Teda jestli vůbec něco bude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH:
    Brzdové destičky pro MAZDA 6 Hatchback (GG) přední a zadní Eshop
    https://www.automobilovedily24.cz/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda/mazda/6-hatchback-gg
    MAZDA 6 Hatchback (GG)
    https://www.profidily.cz/nahradni-dily/mazda/6-hatchback-gg-2002/
    Náhradní díly pro MAZDA 6 Hatchback (GG) » Speciální nabídky na autodoplňky AUTODOC
    https://www.autodoc.cz/nahradni-dily/mazda/6/6-hatchback-gg

    nemam nejaku pomerne strmu zadnu stenu, podoba sa to dost na tu octavku, skoda, ze uz to nevyrabaju, nove sestky su pekne, ale kombi je pre mna ble a sedan neprakticky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ... pak se do toho ještě přidávají MPV, SUV, crossovery, kupé, čtyřdveřový kupé, ale to už by bylo úplně složitý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ach jo.

    Ono to dělení karoserií je trochu složitý a v různých jazycích se liší. Ale obecně:

    Hatchback je ve většině jazyků 3- nebo 5dveřová karoserie s výklopnou zadní stěnou, obvykle poměrně strmou, a s krátkým zadním převisem.
    Příklad: VW Golf


    Combi má taky výklopnou zadní stěnu, ale má delší zadek. Obvykle se jako rozdíl bere to, jestli má nebo nemá další okno v kufru, ale není to pravidlem. Existujou auta "na pomezí", třeba Rapid Spaceback nebo Audi A3 Sportback. Někdo tomu řekne kombi, někdo hatch.
    Příklad: Golf Variant


    Sedan (v britské angličtině saloon, v němčině limousine) má delší zadek (obvykle je stejně dlouhý jako kombi) a zadní kapotu.
    Příklad: VW Jetta


    Liftback je karoserie na pomezí hatchbacku a sedanu. V některých zemích a kontextech se považuje za sedan, protože má podobný proporce, někdy za hatchback, proto se mu kufr otevírá i se zadním sklem. Existují případy, kdy stejný auto existuje jako liftback i sedan, aktuálně třeba Ford Mondeo, v minulý generaci Opel Insignia, tehdy se ty auta liší tím, že jednomu se s kufrem zvedá zadní sklo a druhýmu ne.

    Může dokonce existovat auto, který je zároveň liftback a sedan, i když se to stalo pokud vím jen jednou. Byl to minulej Superb, kterej mohl být liftback nebo sedan podle toho, který tlačítko kufru jsi zmáčknul:

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: hatchback, jak jiz bylo zmineno dole, neni nutne typ karoserie, jako spise vlastnost karoserie. Ze to nekdo da mezi hlavni znaky, podle kterych se daji tridit auta, je jeho problem.
    Napriklad na auto.de neuvadi ani "hatchback" ani "sedan" (protoze takove deleni nedava zadny smysl), bud je to pro ne "combi", "limousine" nebo "coupe". Proste jsi sem prisel psat zase svoje otravne nesmysly, namisto toho, abys zacal premyslet, co se tim lidi snazi rict.

    Pro americany je Liftback marketingove oznaceni toho sameho, co je hatchback. Rozdil je pry v uhlu klopeni zadku karoserie, resp. ve vysce otevreni kufru. Ehm. na diskuzi pod clanky moto rubrik to asi vyda, ze? Tam asi budes za skutecneho odbornika ;)
    Liftback - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Liftback

    Diky za tve srovnani delky, a co sirka? Octavii jsem tak dlouhou nevnimal asi proto, ze je tak dlouha jenom diky protahlemu kufru za zadnimi koly.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Druhá věc, liftbacky se s podobnou pravděpodobností řadí mezi hatchbacky a mezi sedany.

    V Německu je Octavia braná jako "limousine", tedy sedan. Ne jako hatchback.

    Tesla Model S, která je taky liftback, se vesměs řadí mezi sedany.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, není. Termín liftback používají i jiní výrobci a běžně se používá i v médiích v jiných zemích – třeba:

    Buick Regal - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Regal#Sixth_generation_(2018)

    On April 4, 2017, an all-new sixth generation Buick Regal was introduced at GM's Design Dome in Warren, Michigan as a 2018 model in both liftback and station wagon versions. Buick Regal began sales in China on July 21, 2017.[52] Similar to the previous generation, it is related to the Opel and Vauxhall Insignia sold in Europe and Holden ZB Commodore in Australia, and like the previous generation, the vehicles were developed and are produced by Opel in Germany.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Takže znovu a polopaticky:
    "Liftback" neexistuje.
    Je to jen marketingový BS Škodovky, používaný výhradně v Česku.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ještě jednou:
    - Tomu typu karoserie, který je Octavia, se říká liftback. V některých zemích se liftbacky řadí mezi hatchbacky, protože mají výklopnou záď (Británie), v jiných zemích mezi sedany, protože mají dlouhej zadek (Německo) a v jiných zemích se tomu říká liftback (Česko).

    - Kombi opravdu není hatchback. Ne každý auto, kterýmu se odklápí celej zadek, je hatchback.

    - Octavia je ve srovnání s Modelem 3 kratší přesně o 1 mm. Těžko tedy bude příkladem auta, které Musk myslel, když mluvil o potenciálním novým autě, o třídu menším než Model 3.

    Můžeš, prosím, zkusit přestat poučovat lidi o věcech, kterým ty nerozumíš a oni se jimi živí? Je to zbytečné plýtvání časem a úsilím.
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: aha, takze se ted maji vsichni otacet podle marketingu Skovky?
    Nejemene polovine aut/modelu Otavie se otevrenim kufru otevre cely zadek, a je mi jasne, ze je to hatchback.
    Ty mas proste jenom asi zakodovano, ze combi neni hatchback, protoze je to combi. Nebo ze MPV neni Hatchback, protoze to je MPV apod.

    Octavia je ve srovnani s Modelem 3 mensi, a dost casto je hatchback. Jeji zarazeni do seznamu je naprosto spravne.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Mlho, o kousek níže jsem vysvětloval, že britská angličtině termín "liftback" nezná a používá pro to hatchback. Kdyby to byl žebříček AutoBildu, tak je Octavia zase mezi sedanama.

    Pointa je, že jsi zařadil mezi malý hatchbacky auto identicky velký jako Model 3.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak jsem do googlu hodil "best european hatchback" a první výsledek:
    Top 10 Best Hatchbacks 2020 | Autocar
    https://www.autocar.co.uk/car-news/best-cars/top-10-best-family-hatchbacks

    A copak to máme na krásném 6. místě...?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: No vidíš. Jinak viz níže, v britský angličtině termín liftback neexistuje a říkají všemu hatchback, v ostatních jazycích někdy existuje, někdy ne, a někdy liftbackům říkají hatchback a někdy sedan, protože je to něco mezi.

    Tady ale komunikujeme v češtině a v češtině slovo liftback existuje a Škodovka ho pro Octavii používá.

    Jinak zrovna překládání tohohle termínu jsem docela dost řešil, protože pro Škodovku dělám docela dost textů a překladů a na téma "jak přeložit liftback do britský angličtiny" jsme měli s mojí korektorkou docela dlouhou debatu, stejně jako jsme to řešili u němčiny.

    Ale jinak ano, neumím žádný jazyk a vím o autech jen to, co si přečtu v češtině ;)
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: mas pravdu, neotevrel jsem, nasel jsem hromadu jinych ale tento byl prvni
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Pointa mojí reakce na COMODOR_FALKON: byla hlavně v tom, že Octavia opravdu nemůže být příkladem malého evropského hatchbacku, který měl Musk na mysli, když mluvil o menším modelu od Tesly.

    Už třeba proto, že Octavia je téměř přesně stejně velká jako Tesla Model 3 (Octavia má 4 689 mm, Model 3 má 4 690 mm) a má ve výsledku i dost podobnou siluetu, rozdíl je akorát v tom, jak se kterýmu z těch aut otevírá kufr :)

    To je ostatně víceméně definice liftbacku. Je to něco, co zvenku vypadá, že by to mohl být sedan, ale kufr se tomu otevírá bez zadního skla.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ABS: V USA by tomu řekli se stejnou pravděpodobností sedan (třeba Tesla Model S je tam podle nich sedan, i když je to taky liftback), liftback nebo fastback. Třeba Buicku Regal, což je americká verze Opelu Insignia, říkají "liftback sedan".

    V UK angličtině se slovo liftback opravdu nepoužívá a říkají tomu buďto hatch, nebo normálně saloon. Škodovka používá pro Octavii označení "hatchback", ale často se v Británii řadí mezi "saloons" (tedy sedany). Třeba wikipedie používá "liftback saloon".

    V Němčině se Octavia liftback oficiálně nazývá "limousine", včetně interní komunikace Škodovky nebo velkých médií:

    https://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-limousine-2020-kofferraum-motoren-preis-16744263.html

    Takže výrobce označuje Octavii jako liftback (v češtině), Britové tomu říkají hatchback, ale někdy taky saloon, Američani by tomu říkali taky něco mezi sedanem a hatchbackem, Němci to rovnou fláknou mezi sedany.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam