• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Jinak jen tak na okraj – psaní textů a jejich překládání pro nejrůznější firmy a média v automotive je moje primární obživa už zhruba 15 let, a podle reakcí klientů se zdá, že o tom asi něco vím, protože mě za to platěj.

    Úvaha nad tím, jak se rozdělujou jednotlivý typy karoserií, je úplně přesně to, co do mojí náplně práce spadá.

    Nevím, čím se živíš ty, ale předpokládám, že v automotive to nebude. Takže, prosím, přestaň plýtvat mým i tvým časem a nehádej se o věci, který nerozumíš, s odborníkem v oboru. Děkuju.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ach jo. Pleteš dohromady úplně různý věci.

    To, co jsi našel v áčkách, není výběr karoserie. Tam, stejně jako v případě třeba HoppyGo, opravdu nemají rozdělení liftback/hatchback, pravděpodobně proto, že pro průměrnýho zaměstnance áček by to bylo moc složitý.

    Nicméně nejvíc aut u nás neprodá AAA, ale Sauto, a tam ve volbě karoserií liftback mají. AutoESA má v nabídce liftback taky. Automobilky obvykle označují Octavii jako liftback.

    Ale ještě jednou zopakuju nejdůležitější věc:

    Například v Německu je Octavia řazená mezi SEDANY. I když mají kategorii hatchback. Je to tím, že někdo to dělí podle typu otvírání kufru a někdo podle toho, jak je to auto velký a jak vypadá.

    Liftback je věc, která vypadá jako sedan, a může se jí otevírat i zadní sklo.

    Pro to, o čem jsme tu mluvili, je podstatná ta velikost. Jestli Musk chce dělat menší auto, tak do odpovědi nepatřila Octavia, PROTOŽE TA JE KURVA STEJNĚ VELKÁ JAKO MODEL 3.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---


    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: ach jo. tve rozdeleni aut je nepouzitelne. Prilis komplikovane, nesedi na vsechna auta, a jine snadno spadnou do vice kategorii.
    Ten kdo vymysli system kategorii musi dbat i toho, jak to budou vnimat druzi, ne jenom nasledovat svuj pupek.
    Takze kdyz odhlednu od redakci moto-sekce, kde inteligenta spise nepotkas, podivam se, jak s tim samym problemem nakladaji lidi, jejichz bussiness primo stoji na prodani co nejvetsiho poctu modelu aut. To skutecne nejsou automobilky ani vyhradni distributori, ale centralni preprodejni mista jako auto.de, autoscout24.de apod.

    Nejvetsi prodejce aut v CR jsou asi AAA Auto, ti maji kategorie:
    Skoda, SUV, Rodina, Combi, Male, Luxus, Marketing, Shity, Eco, B2B, drzgresle a Dodavky.

    Jak vidis na tve deleni serou skutecni odbornici z vysoka. Hatchback/Liftback je vlastnost auta, asi jako jestli ma blinkry i po stranach, nikoli jakekoli zakladni deleni.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Mno, když se lidi baví o hothatches tak si představím třeba Civic typeR, Focus rs, Golf gti, peugeot 205 gti :) prostě auta s useklou prdelí...
    A teda rozhodně ne Octavia rs...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak jen abych doplnil, udělal jsem si ze zvědavosti menší rešerši:

    Ve Francii je Octavia "berline", což se do češtiny překládá jako sedan, ale zároveň jsou "berline" i Fabia a Scala, což jsou hatchbacky.

    V Itálii je to "berlina", což je to samý.

    ... a pak mě to přestalo bavit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Limousine v angličtině znamená to, co popisuješ, a český slovo limuzína se obvykle používá v tomhle výrazu.

    V němčině znamená limousine to, co česky a v americký angličtině sedan nebo v britský angličtině saloon. Akorátže Němci to určujou víc podle proporcí auta (jestli má zadní kapotu a dlouhou prdel), než podle toho, jestli se kufr otevírá nebo neotevírá s čelním sklem.

    Takže v Německu je se naše Octavia liftback označuje jako Octavia limousine:
    Das ist die neue Skoda Octavia Limousine - autobild.de
    https://www.autobild.de/artikel/skoda-octavia-limousine-2020-kofferraum-motoren-preis-16744263.html

    Ups, bist Du ein Mensch? / Are you a human?
    https://suchen.mobile.de/...tegories=Limousine&dam=0&isSearchRequest=true&ms=22900&sfmr=false&vc=Car

    Fun fact:
    Trabant existoval ve dvou karosářských variantách, Limousine (dvoudveřový sedan) a Universal (kombi).
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BOBASH: Ja nevim jestli uz ste to opustili, ale dpc, limousine jako sedan? Limousine ma stredovej sloupek kvuli tomu, aby v zadu bylo vic mista. Limousine je delsi sedan s mnohem vic prostorem vzadu a casto i jinou upravou sedaciho mista.

    Superb sedan a Superb limo jsou napriklad uplne jiny auta.
    CHEVALIER
    CHEVALIER --- ---
    Hodnoty dovolených proudů pro vodiče (kabely) - proudová zatížitelnost - Elektrokomponenty AZ
    http://www.eshop.elektrokomponenty.cz/...dovolenych-proudu-pro-vodice-kabely-proudova-zatizitelnost/
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jo sorry, já přehlíd generaci. Tak to jo – nicméně je to přesně ta věc, který se většinou říká liftback :)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: mazda 6 gg co je modelovy rok 2002-2007 urcite v hatchbacku existuje, snad nejazdim 6 rokov na fatamorgane
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Mazda6 jako hatchback neexistuje, to mají chybu v systému. Šestka je jen sedan nebo kombi. Hatchback mají od trojky.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: K pointě a tomu, co se tím lidi snaží říct – Škoda Octavia není hatchback a především není malá. Je to auto velikostí odpovídající sedanu střední třídy, velikostně téměř přesně odpovídá BMW řady 3, Tesle Model 3 a podobným autům. Třeba v nabídce Volkswagenu je Octavii mnohem blíž Passat (4 779 mm vs. 4 689 mm u Octavie), než Golf, který má 4,26 m.

    To, co Musk očividně myslel, když o novém autě mluvil, navíc nebylo to, čemu bychom v Evropě řekli "malý hatchback". Malý hatchback je v Evropě auto velikosti cca Fabie, případně konkurenčních aut (Renault Clio, Citroen C3, Opel Corsa, Toyota Yaris a podobně), tedy auto spíš do města, o celkové délce kolem 4 metrů, spíš těsně pod.

    Musk měl na mysli auto odpovídající evropskému hatchbacku nižší střední třídy, což je typicky VW Golf, Seat Leon, Peugeot 308, Renault Mégane, Ford Focus a podobně.

    Takovou věc by dávalo smysl postavit na zkráceném podvozku Modelu 3 s menší baterií a cenově by výsledek mohl konkurovat Volkswagenu ID3, což je elektrický ekvivalent Golfu.

    Takže bych očekával v nejbližších pár letech nějakou Teslu, která bude mít 4,20 – 4,30 m na délku, bude používat většinu techniky z Modelu 3, ale bude mít menší baterii, tak 40 - 70 kWh v různých verzích, a její základní cena bude tak 700-800 tisíc Kč, u nejvyšší verze kolem milionu.

    Jinak tady je ten článek, ze kterýho to Autobible převzala, včetně původního tweetu:

    Elon Musk says Teslas are too expensive, hints at new compact electric car
    https://uk.motor1.com/news/436132/elon-musk-tesla-too-expensive-compact-model/

    On ve výsledku ani moc neřekl, konverzace byla následující:

    Tweet

    M Jaunius Kapkan
    @mjkapkan

    Model Y is still too big for some cities in Europe. What about smaller European style hatchback?
    Elon Musk
    @elonmusk
    ·
    Jul 10
    Probably a good one to design & engineer in Germany

    "Menší hatchback v evropském stylu." A je to jen odpověď na něco, dovozovat z toho, co to přesně bude, je dost těžký. Teda jestli vůbec něco bude.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH:
    Brzdové destičky pro MAZDA 6 Hatchback (GG) přední a zadní Eshop
    https://www.automobilovedily24.cz/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda/mazda/6-hatchback-gg
    MAZDA 6 Hatchback (GG)
    https://www.profidily.cz/nahradni-dily/mazda/6-hatchback-gg-2002/
    Náhradní díly pro MAZDA 6 Hatchback (GG) » Speciální nabídky na autodoplňky AUTODOC
    https://www.autodoc.cz/nahradni-dily/mazda/6/6-hatchback-gg

    nemam nejaku pomerne strmu zadnu stenu, podoba sa to dost na tu octavku, skoda, ze uz to nevyrabaju, nove sestky su pekne, ale kombi je pre mna ble a sedan neprakticky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ... pak se do toho ještě přidávají MPV, SUV, crossovery, kupé, čtyřdveřový kupé, ale to už by bylo úplně složitý.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SEJDA: Ach jo.

    Ono to dělení karoserií je trochu složitý a v různých jazycích se liší. Ale obecně:

    Hatchback je ve většině jazyků 3- nebo 5dveřová karoserie s výklopnou zadní stěnou, obvykle poměrně strmou, a s krátkým zadním převisem.
    Příklad: VW Golf


    Combi má taky výklopnou zadní stěnu, ale má delší zadek. Obvykle se jako rozdíl bere to, jestli má nebo nemá další okno v kufru, ale není to pravidlem. Existujou auta "na pomezí", třeba Rapid Spaceback nebo Audi A3 Sportback. Někdo tomu řekne kombi, někdo hatch.
    Příklad: Golf Variant


    Sedan (v britské angličtině saloon, v němčině limousine) má delší zadek (obvykle je stejně dlouhý jako kombi) a zadní kapotu.
    Příklad: VW Jetta


    Liftback je karoserie na pomezí hatchbacku a sedanu. V některých zemích a kontextech se považuje za sedan, protože má podobný proporce, někdy za hatchback, proto se mu kufr otevírá i se zadním sklem. Existují případy, kdy stejný auto existuje jako liftback i sedan, aktuálně třeba Ford Mondeo, v minulý generaci Opel Insignia, tehdy se ty auta liší tím, že jednomu se s kufrem zvedá zadní sklo a druhýmu ne.

    Může dokonce existovat auto, který je zároveň liftback a sedan, i když se to stalo pokud vím jen jednou. Byl to minulej Superb, kterej mohl být liftback nebo sedan podle toho, který tlačítko kufru jsi zmáčknul:

    SEJDA
    SEJDA --- ---
    BOBASH: hatchback, jak jiz bylo zmineno dole, neni nutne typ karoserie, jako spise vlastnost karoserie. Ze to nekdo da mezi hlavni znaky, podle kterych se daji tridit auta, je jeho problem.
    Napriklad na auto.de neuvadi ani "hatchback" ani "sedan" (protoze takove deleni nedava zadny smysl), bud je to pro ne "combi", "limousine" nebo "coupe". Proste jsi sem prisel psat zase svoje otravne nesmysly, namisto toho, abys zacal premyslet, co se tim lidi snazi rict.

    Pro americany je Liftback marketingove oznaceni toho sameho, co je hatchback. Rozdil je pry v uhlu klopeni zadku karoserie, resp. ve vysce otevreni kufru. Ehm. na diskuzi pod clanky moto rubrik to asi vyda, ze? Tam asi budes za skutecneho odbornika ;)
    Liftback - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Liftback

    Diky za tve srovnani delky, a co sirka? Octavii jsem tak dlouhou nevnimal asi proto, ze je tak dlouha jenom diky protahlemu kufru za zadnimi koly.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Druhá věc, liftbacky se s podobnou pravděpodobností řadí mezi hatchbacky a mezi sedany.

    V Německu je Octavia braná jako "limousine", tedy sedan. Ne jako hatchback.

    Tesla Model S, která je taky liftback, se vesměs řadí mezi sedany.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Ne, není. Termín liftback používají i jiní výrobci a běžně se používá i v médiích v jiných zemích – třeba:

    Buick Regal - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Regal#Sixth_generation_(2018)

    On April 4, 2017, an all-new sixth generation Buick Regal was introduced at GM's Design Dome in Warren, Michigan as a 2018 model in both liftback and station wagon versions. Buick Regal began sales in China on July 21, 2017.[52] Similar to the previous generation, it is related to the Opel and Vauxhall Insignia sold in Europe and Holden ZB Commodore in Australia, and like the previous generation, the vehicles were developed and are produced by Opel in Germany.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Takže znovu a polopaticky:
    "Liftback" neexistuje.
    Je to jen marketingový BS Škodovky, používaný výhradně v Česku.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam