COMODOR_FALKON: Ty rozdíly nejsou o detailních parametrech, to, že každej model se vyrábí se šesti motorama a v patnácti výbavách je jiná věc. Tady jde o to, že se každý auto vyrábí v X-typech karoserie.
To s elektromobilama naopak zintenzivní, protože u elektrickýho auta máš menší prostor udělat rozdíl technikou. Máš akorát větší baterku/menší baterku a případně jeden nebo dva motory, případně silnější motor. Žádný že uděláš rozptyl od naftovýho čtyřválce po benzínovej osmiválec jako třeba u pětkovýho BMW.
A jen reklamou tohle určitě není, to je prostě rozmlsaností zákazníků. Příklad třeba u toho BMW:
Dřív lidem stačilo trojkový BMW, který bylo dvoudveřový a čtyřdveřový. Pak se v 80. letech přidal kombík a kabriolet. Pak začali dělat zkrácenou verzi Compact.
No a pak to cca v posledních 20 letech začalo nabírat grády. Z trojky se v poslední generaci dělalo:
- čtyřdveřovej sedan
- kombi
- liftback s trochu vyšší kastlí (3 GranTurismo)
a pod označením řada 4 (původně vymyšleným pro kupé):
- kupé
- kabrio
- liftback s trochu nižší kastlí (4 GranCoupe)
K tomu ekvivalentní X3 (SUV) a X4 (SUV "kupé")
Představa že tam, kde normální automobilka udělá z jednoho auta 8 karosářskejch variant a dohromady nabízí 20-30 modelů (platí třeba pro BMW a Mercedes, což jsou přímí konkurenti Tesly), si Tesla může dlouhodobě dovolit fungovat se čtyřma, je naivní.
Teď to jde, protože Teslu kupujou fanboys, kterým to nevadí, protože to vymyslel Musk, a potom lidi, co prostě chtějí funkční elektromobil a žádnej jinej na trhu není. Ale tahle doba výjimečnosti Tesle končí. Už teď mají konkurenceschopný EV Hyundai a Kia, ještě letos přijdou VW ID3, Škoda Enyag, Audi A4 e-tron a Cupra el-Born jakožto první auta na platformě MEB (dohromady na ní má přijít asi 30 modelů do roku 2025), Ford začne tuším ještě letos vyrábět Mustang Mach E, BMW i4 nebo i5 nebo jak se ten sedan má jmenovat přijde taky do roka, a tak dále.
Potom už nebude Tesla jediná volba a automobilka, která dělá čtyři auta, prostě neudrží takovej podíl na trhu.