COMODOR_FALKON: Ne, to chápeš špatně. Jen málokdo dokáže přiřadit správný označení ke správnýmu Mercedesu nebo BMW.
Zákazník ale nepotřebuje vědět, jak se ta věc jmenuje, respektive jak se jmenujou všechny ostatní. Ale ty rozdíly samozřejmě pozná, protože ty rozdíly jsou především o tom, jak to auto vypadá.
Zákazník přijde třeba k tomu BMW, a ví, že chce nějaký středně velký auto. Takže mu prodejce ukáže trojku. Ta vypadá takhle (používám jako příklad minulou generaci, současná je čerstvá a ještě od ní nejsou všechny verze):
Zákazník by ale chtěl něco sportovnějšího, takže mu prodejce ukáže čtyřku, která vypadá takhle. Technicky stejný auto, ale vypadá sportovnějc a víc cool:
Jenomže zákazník si uvědomí, že občas vozí vzadu lidi, takže mu nevyhovuje dvoudveřový auto. Proto mu prodejce ukáže 4 GranCoupe, což vypadá takhle. Už zase je to čtyřdveřový, ale oproti čtyřce je to nižší a víc cool (za což se zaplatí menším prostorem uvnitř):
Zákazníkovi se to líbí a chce si to koupit, ale v tom mu manželka řekne, že se jí to nelíbí, protože z toho bude blbě vidět a určitě to není tak bezpečný jako vyšší auta. Takže je prodejce zavede k X3, což vypadá takhle:
Ženě zákazníka se to líbí, ale on by chtěl přeci jen něco sportovnějšího. Takže mu prodejce ukáže X4, což je vlastně X3, ale trochu míň praktická a víc cool. Zákazník je spokojenej, protože on má něco co vypadá sportovně a žena je spokojená, že má vysoký bezpečný auto. Kupujou X4 a jdou do prdele.
Když odcházej, už si nepamatujou, jak se půlka z těch aut jmenuje, a je jim to úplně jedno. Když si kupuješ telefon, tak si většinou taky nepamatuješ, jak se jmenuje, jsou to nějaký písmenka a čísla, víš, že nechceš ten úplně velkej, protože se ti nevejde do kapsy, ale chceš ten co má dva foťáky a líbí se ti zahnutej displej. Víš píču, jak se to jmenuje, ale kdyby vyráběli jen jeden, tak by sis nevybral přesně to, co chceš.