COMODOR_FALKON: A ty myslíš, že lidi na venkově mají Favority proto, že by nechtěli novější auto? Nebo třeba proto, že, nevím... to nový auto stojí půl milionu a ten nemaj?
Navíc se zase bavíš o uživatelích aut z druhý až pátý ruky.
Uživatelé nových aut mají tendenci je měnit mnohem dřív, než skončí jejich životnost, protože prostě chtějí nový.
A ano, životnost aut se prodlužuje. Běžný moderní auto vydrží opravdu 30 let/300 000 km, dost možná 30 let/600 000 km a nebude to vyžadovat nějakou extrémní péči, jako vyžadovaly auta dřív.
Nechávají si lidi 30 let starý auta? Ne.
20-30 let starý auta si kupujou lidi, který nemají peníze, protože 20-30 let starý auto obvykle stojí maximálně 10 % ceny novýho auta, často spíš jednotky procent. Kupříkladu svoje aktuální auto jsem kupoval za cca 3 % jeho pořizovací ceny.
Tím, že přijdou elektrický auta, se možná trochu prodlouží interval výměny, protože nebude tak patrnej technickej vývoj (na elektromotoru není tolik co zlepšovat) a bude možná o kousek větší reálná životnost. Ale ne o moc.
Spousta moderních spalovacích motorů vydrží klidně milion kilometrů. Ty auta kolem nich dřív shnijou, vylágruje se jim podvozek, celý se rozmrdaj. A nebo taky ne. Pětadvacetiletá Toyota Corolla furt funguje super. Chce jí někdo? Jo, ale jen pokud stojí měsíční výplatu.