• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: to ze ty si nieco vykladas ako ze sa tesla snazi svojimi vyjadreniami niekoho zabit, ze dovolia uzivatelom betatestovat featury v aute, lebo o tom zrejme nemas velky prehlad este neznamena, ze sa tesla snazi svojimi vyjadreniami niekoho zabit :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Co má etickej standard "nebudeme pouštět na trh něco, v čem by se mohli zabíjet lidi" společný s reklamou?
    OMNIHASH: Nebo se spotřebou?

    Netvrdím, že automobilky jsou svatý, naopak mnohokrát dokázaly, že nejsou. Ale Tesla se svým přístupem "budeme tomu říkat autopilot, mluvit o autonomním řízení a o tom, jak jsme úplně jinde než ostatní, a prodáme tak lidem sadu asistentů za těžký prachy" je dost extrém.

    A to, že nikdo z odborníků moc nevěří tomu, že "full self driving capability" u současných Tesel je reálná, víte?

    Hlavně se pomodlete k Muskovi...
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: mno jestli ti tohle přijde jako porušení etickejch standardů, co si normální automobilka nedovolí, tak co byly všechny ty akce se spotřebou posledních pár let?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: eticke standardy automobiliek? daj si na youtube vyhladat "<automobilka> banned commercials" az vidis tie eticke standardy, ktore propaguju ci uz rasove alebo rodove stereotypy :)
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: o robotaxíkách a Tesle nic nevím, ale co sem slyšel, tak 80% ujetejch kilometrů maj ve Státech na bedrech fleetový flotily, tak předpokládám, že podobný akce by se rekrutovaly od nich.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Nejde o to, co mají na webu, ale o to, jak to prezentují a že jak oficiální zprávy a videa, tak Muskovy kecy mluví o tom, že Tesly jsou "připravené na samořízení" a podobně, a o tom, že vlastně zbývá jen pár updatů a bude to autonomní auto.

    To si žádná jiná automobilka nedovolí, protože automobilky mají jiný etický standardy než výrobci mobilů.

    Bohužel, když do průmyslu, kterej na rozdíl od IT pracuje s reálným světem a můžou v něm reálně umřít lidi, přijdou ajťáci, vypadá to občas takhle. Nebo jako v týhle debatě, kde mám občas pocit, že byste nejradši nahráli auta do cloudů.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Reálný dojezd jako Model 3 má momentálně na našem trhu Kia e-Niro a Hyundai Kona.

    Ani jedno nemá takový zrychlení, což většině lidí nevadí. Zase jsou výrazně levnější než Model 3 Long Range, což je pro lidi důležitý.

    Responzivní displej je většině lidí u prdele, respektive ovládání Tesly založený jen na tom displeji většinu lidí odrazuje.

    Hry v infotainmenty a Netflix? Koho to, dopíči, zajímá?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    LOPIK: kde sa to tu predava pod nazvom doslova self driving autopilot?

    https://www.tesla.com/model3/design#autopilot
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Nebudeš ho potřebovat, necháš ho samostatně jezdit – ale to mluvíš o soukromým elektroautě.

    Tady se mluvilo o tom, že Tesla nepotřebuje prodávat spoustu aut, protože je přece bude pronajímat jako robotaxíky a žádný soukromý auta nebudou, protože Musk někde řekl, že bude dělat i robotaxíky, tak si z toho místní pošuci domysleli, že to budou JENOM robotaxíky.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DZODZO: Ono se to jmenuje doslova self driving autopilot, ale jen hlupák co si to nepřečte pořádně to může pochopit tak, že to je fakt self driving autopilot.. ¯\_(ツ)_/¯
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: ktory elektromobil od regulernej automobilky ma realny dojazd a zrychlenie ako tesla? ktora ma tak responzivny displej? ktora ma v infotaimente hry a netflix?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: hele podobný story jsem slyšel už před třiceti letama, jak si frajer dojel do Holandska pro karavan, a pak ho našli vybouranýho v Německu na autobahnu, protože zapnul tempomat a odešel smažit vajíčka...

    KEB: ano chápeš to správně, takhle fungujou všechny záležitosti xaas. Že si to nedokážeš představit, nebo si myslíš že tahle funkce pro tebe není, neznamená, že to význaná část potenciálních klientů může vidět jinak.

    BOBASH: proč by měl, je to stejný, jako používat elektroauto jako baterku do sítě... nebudeš ho potřebovat, necháš ho samostatně jezdit v danej čas, on ti zatím vygeneruje prachy, a vrátí se tak, aby se stačil nabít před tvojí jízdou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Jinak jen takovej podotek, proč mi debata s tebou začíná připadat legrační.

    Nejvtipnější je samozřejmě to, že dle tvojí logiky jsou moje názory na auta nerelevantní, protože se tím, vědět věci o autech, živím. Předpokládám, že v tom případě pokud se budeme bavit o IT, budu mít pravdu já, protože o tom vím prd :)

    Druhá věc – podívej se někdy, jak svět opravdu funguje a ne jak si představuješ, že by fungovat měl. Zjistíš zajímavý věci.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON:

    1,2,8 To, že auto je spotřební zboží je možná anarchronistická představa, ale taky je to realita. Je to sice extrémně trvanlivý spotřební zboží, ale spotřební zboží. Lidi ho tak kupujou a ještě dlouho kupovat budou.

    Já vycházím z toho, jak svět funguje, ty z toho, jak si myslíš, že by idealisticky měl.

    4 Na neznalosti procesů mimo centra je právě postavená představa toho, že budou na venkově fungovat robotaxíky. Nebo je možná založená na neznalosti fungování taxíků.

    Taxík (je jedno jestli robo nebo člověčí) k tomu, aby se vyplatil, potřebuje vytíženost. Člověk k tomu, aby se mu taxík vyplatil, potřebuje dostupnost. V reálu to znamená, že potřebuješ, aby taxíků i zákazníků bylo v místě tolik, že taxík po vykonání zakázky odjíždí na jinou zakázku. V nejhorším může mít "downtime" třeba 50%. Něco takovýho mimo centrum velkýho města nejde. V nejlepším případě bude sice furt jezdit, ale najezdí 3x tolik, protože bude lítat pro vzdálený klienty. Ergo bude drahej a bude se na něj čekat.

    6 Ty jsi tvrdil, že Tesla nepotřebuje vyrábět miliony aut, protože jejich byznysmodel je jinej. Takže předpokládám, že když nepotřebujou vyrábět miliony aut, tak ty auta asi vypadnou z cloudu?

    9 Tesla MĚLA technologický náskok 10 let. Už ho nemá, na trhu jsou auta plně schopná se vyrovnat Tesle.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: autopilot neni self-driving, interpretuju si to tak iba hlupaci, ktori si to neprecitaju poriadne a taki si tu darwinovu cenu zasluzia, akurat skoda auta no :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Ano, teď to tam někde píšou. A dokonce i samotný auto otravuje s tím, že máš chytit volant, vím o tom, řídil jsem ho.

    Ale přesto je svět plnej kreténů, který si myslej, že to má řídit samo, protože se to jmenuje Autopilot a Musk furt mluví o autonomním řízení a podobně. A občas se ty kreténi zabijou nebo přizabijou, jako ten poslední v Koreji nebo kde, co se před ním převrátil náklaďák a on ho sice viděl, ale nic neudělal, protože očekával, že autopilot zastaví sám.

    Tesla k tomuhle dojmu aktivně přispívá. Ostatní automobilky, i když mají auta vybavený stejnou technologií a stejnýma senzorama, nepřipouštějí možnost interpretace asistenčních systémů jako "self-driving", protože k tomu přistupujou se zodpovědností automobilky a ne technologický společnosti.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DAN_F: a co este taky autopilot u lietadiel, vsetci ti piloti uz mali davno prist o pracu! :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Tesla vyvolává v lidech dojem, že je autonomní? Tady máš citaci přímo z webu Tesly, ať to není ovlivněné nějakou mojí interpretací, schválně co si z toho dokážeš odvodit:

    "Autopilot enables your car to steer, accelerate and brake automatically within its lane.

    Current Autopilot features require active driver supervision and do not make the vehicle autonomous."
    JANOS
    JANOS --- ---
    VITEKK: Jj, U tesly existujou 4 varianty:
    1. NOTHING
    2. BASIC AUTO PILOT
    3. ENHANCED AUTO PILOT
    4. FULL SELF DRIVING

    Kdysi se prodavali auta ve variantech 1,3,4, kdezto ted je default 2 a muzes si priplatit za 4.
    Nepamatuju si rozdil mezi 2 a 3 uplne presne, ale myslim ze 3 ma prave ty stopky a zmeny pruhu, tedy v soucastnosti 3==4
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: ten prostoj asi nebude tak horentna suma, pokial bude tato sluzba konkurovat klasickym pujcovnam aut
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam