• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: slovy klasika, ale pyču. Až to bude aktuální začne se to řešit nejlevnější možnou technikou, jestli bude mít robotaxík problémy s venkovskejma silničkama, tak se holt čáry nakreslej i na ně. Popř. se bude do tý bílý barvy přidávat něco, co ty robotaxíky zvládnou vidět a trasovat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COLBEN: Pokud vím, tak ten blinkr je právě povel aby Tesla přejela z pruhu do pruhu.

    Což ano, je v tuhle chvíli tuším jediná, kdo to v sériovým autě nabízí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Máš pravdu, že ani tlačítka člověk nepoužívá úplně poslepu. Ale stačí kouknout periferním viděním a jsi v pohodě. Lovit něco na dotykáči vyžaduje víc pozornosti a navíc se obvykle musíš někam natahovat.

    Ostatně moje srovnání posledních dvou testovaček to přesně vystihuje – v Golfu je na dotykáči i nastavení výhřevů sedaček a téměř celý ovládání ventilace/klimatizace. Cokoliv nastavuješ, jde přes dotykáč.

    V BMW je kolečko iDrive, před kterým je několik tlačítek, kde se jedním zmáčknutím (a tady to jde poslepu) dostaneš do podmenu navigace, telefonu, médií atd., a kolečkem pak můžeš celej systém ovládat tak, že na něj čumíš jen napůl (on je totiž BTW problém nejen to, že se někam díváš, ale i že se k tomu displeji musíš trochu natáhnout a prostě se soustředíš úplně jinak).

    Proč to má BMW (a Mercedes a Audi a Lexus...) takhle a Golf na dotykáč? Protože to BMW je dražší.

    Hlavním důvodem použití touchscreenů je úspora nákladů.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: jj, sorry, mas pravdu, ten blinkr jsem prehlidl
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: to je smutný. možná je to jen přechodnej glitch a až se auta budou fakt sama řídit, tak bude fuk, že lidi stráví tolik času matláním po displeji.
    já osobně bych ale scallu nechtěl byť je to v podstatě navoněná fábka s tabletem. pro mně je auto pixla na přesouvání rodiny z místa na místo, pro někoho je to zas nástroj prodloužení penisu a je možný, že sdílený auta tímhle zamíchaj, lidi si budou ty skořápky ráno půjčovat nabité a budou potřebovat do nich plácnout svůj telefon jakože srdce auta, které z něj udělá to "jejich."
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: tak ten minor issue hlavne dobre vysvetli poldum, az te zkasnou za cumeni na displej. U nas to dela tusim 200CHF.

    Ja moc nechapu jak to auto vubec mohli na ty silnice pustit.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JANOS: Jo no, M3 :) Ale pořád platí, že ten ovladač na páčce vyvolá ovládání manuálních režimů, ne?

    BLOWUP: Sám nejsem nějakým fanouškem dotykového ovládání v autě, ale tohle je zase virtuální problém. Ve chvíli, kdy máš dostupnou metodu vstupu, při které nemusíš dané nastavení lovit v menu, je to minor issue. Dlouho jsem si myslel, že většinu nastavení na středové konzoli dělám poslepu, bez vizuální kontroly, dokud mi nepřestal svítit středový panel :) Problém nastává, když musíš jít v tom dotykovém rozhraní hlouběji, ale tomu se dá u těch důležitých funkcí předejít a většinu z nich lze poměrně snadno integrovat na volant.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: V Tesle je hlasové ovládání také, ale prý není moc dobré v rozpoznávání...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Jinak třeba bezmezně miluju ovládání vyhřívanejch sedaček na dotykovým displeji. Třeba ten Golf to má tuším na tři kliky. To jsou tak 2-3 vteřiny (60-100 metrů jízdy při normální rychlosti mimo město), kdy čumíš na obrazovku, protože si chceš zapnout/vypnout výhřev.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: V každým autě, který navrhoval někdo příčetnej, je fyzickej ovladač na nastavení intenzity stěračů. I v Modelu S je, protože tam ještě někdo příčetnej vzal páčky z Mercedesu.

    U Modelu 3 převládl pocit, že minimalismus je božský a že je potřeba dělat věci hlavně jinak než ostatní, takže se páčky daly pryč, daly se pryč budíky a nechal se tam jeden obří tablet.

    Přičemž se tam ani nedal head-up displej.

    Typickej příklad toho, jak to dopadne, když se něco dělá aby to vypadalo a ne aby to fungovalo.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    BOBASH: já mám ve fábce na intezitu stěračů na jejich přepínači mechanický volič

    hlasove ovladani bych ocekaval pro navigaci, media, stav vozidla samozrejme klimatizaci pokud ma ovladani pouze pres displej a a ideale by skrz to melo byt mozne ovladat vsechno co je v menu. protoze jinak si v aute za dve mega nemuzes v nekterych zemich ani pustit blbou klimatizaci protoze je fakt, ze s mechanickym ovladanim to zvladnes i po slepu. zas maji ale autopilota, tak az ho povoli, budes si ho moct na preputi klimosky zapnout. holt pokrok :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Základní funkce jako stěrače obvykle hlasový ovládání nemají. A hlasový ovládání ve většině značek je na píču.

    Na důležitý funkce mají prostě být tlačítka.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    kazda picovina ma dneska hlasove ovladani a v nejmodernejsich autech, kde to fakt ma zivotne dulezitej smysl, lidi neco lovi v menu na touchscreenu.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: aha, ale blinkr tam dava manualne, jsem koukal.
    Ale fakt furt nevidim nic, co by se technologicky vymykalo novymu drazsimu autu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Ano, základem jsou koridorový silnice.

    O tom tu mluvíme už notnou dobu, Mlho. Je snadný udělat autonomii na dálnici nebo na vyhrazených silnicích ve velkým městě.

    Udělat auto, který úplně samo (třeba bez řidiče uvnitř, aby mohlo fungovat jako robotaxík) dojede pro babičku v Dolních Kotěhůlkách, je nesrovnatelně náročnější.

    Druhá možnost je přestavět kvůli tomu kompletně celou silniční síť.

    Já vím, že vy ajťáci v tom nevidíte problém, protože rozvody koaxem se taky předělaly na optiku, ale silnice jsou trochu dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Zapomalovat v zatáčkách a podle rychlostních limitů umí Škoda Superb, například :)

    Mimochodem, mám pocit, že Tesla nemá vzadu radar. Vtipný je, že třeba Škoda Scala má radary tři, jeden dopředu a dva dozadu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COLBEN: Technologická úroveň, senzory, schopnost vidět věci a tak je přibližně stejná, jen Tesla má v autech všechno, co aspoň trochu funguje a dělá na řidičích betatestování, normální automobilky to dají do auta až tehdy, když je to důkladně otestovaný a funguje to spolehlivě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Řidič naboural, protože Tesla má nastavování cyklovače stěračů v infotainmentu. Na páčce je můžeš jen zapnout nebo přepnout na automatiku (a automatický stěrače ne vždycky fungujou správně).

    Dát ovládání stěračů na infotainment může jen kretén.

    Mě stačí tenhle tejden ten zamrdanej Golf, u kterýho když chci vypnout Lane Assist (kterej je, jako u všech značek, skvělej na dálnici a stupidní ve městě), tak musím zmáčknout dotykový tlačítko a pak třikrát ťuknout na displej, na kterej u toho musím čumět, místo abych prostě zmáčknul tlačítko.

    Věci, který jsou potřeba ovládat za jízdy, by měly mít fyzický tlačítko, povinně.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PSYCHO: ...což je úplná rezignace na problém "auto musí jezdit po takové silnici, která je k dispozici." Takže pokud takové auto narazí na takovou non-silnici, může pokrčit rameny a spontánně vzplanout, protože to není OPRAVDOVÁ silnice.

    To je dobrý tak do volebního programu, ale do auta moc ne.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: ale on neprezjidi z pruhu do pruhu podle vyhozenyho blinkru. borec proste jede z dalnice A na dalnici B a to auto mu celej ten manevr samo udela vcetne zmen pruhu atd.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam