• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    JAZZZ: V Tesle je hlasové ovládání také, ale prý není moc dobré v rozpoznávání...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JAZZZ: Základní funkce jako stěrače obvykle hlasový ovládání nemají. A hlasový ovládání ve většině značek je na píču.

    Na důležitý funkce mají prostě být tlačítka.
    JAZZZ
    JAZZZ --- ---
    kazda picovina ma dneska hlasove ovladani a v nejmodernejsich autech, kde to fakt ma zivotne dulezitej smysl, lidi neco lovi v menu na touchscreenu.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: aha, ale blinkr tam dava manualne, jsem koukal.
    Ale fakt furt nevidim nic, co by se technologicky vymykalo novymu drazsimu autu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    PSYCHO: Ano, základem jsou koridorový silnice.

    O tom tu mluvíme už notnou dobu, Mlho. Je snadný udělat autonomii na dálnici nebo na vyhrazených silnicích ve velkým městě.

    Udělat auto, který úplně samo (třeba bez řidiče uvnitř, aby mohlo fungovat jako robotaxík) dojede pro babičku v Dolních Kotěhůlkách, je nesrovnatelně náročnější.

    Druhá možnost je přestavět kvůli tomu kompletně celou silniční síť.

    Já vím, že vy ajťáci v tom nevidíte problém, protože rozvody koaxem se taky předělaly na optiku, ale silnice jsou trochu dražší.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LA_PIOVRA: Zapomalovat v zatáčkách a podle rychlostních limitů umí Škoda Superb, například :)

    Mimochodem, mám pocit, že Tesla nemá vzadu radar. Vtipný je, že třeba Škoda Scala má radary tři, jeden dopředu a dva dozadu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COLBEN: Technologická úroveň, senzory, schopnost vidět věci a tak je přibližně stejná, jen Tesla má v autech všechno, co aspoň trochu funguje a dělá na řidičích betatestování, normální automobilky to dají do auta až tehdy, když je to důkladně otestovaný a funguje to spolehlivě.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Řidič naboural, protože Tesla má nastavování cyklovače stěračů v infotainmentu. Na páčce je můžeš jen zapnout nebo přepnout na automatiku (a automatický stěrače ne vždycky fungujou správně).

    Dát ovládání stěračů na infotainment může jen kretén.

    Mě stačí tenhle tejden ten zamrdanej Golf, u kterýho když chci vypnout Lane Assist (kterej je, jako u všech značek, skvělej na dálnici a stupidní ve městě), tak musím zmáčknout dotykový tlačítko a pak třikrát ťuknout na displej, na kterej u toho musím čumět, místo abych prostě zmáčknul tlačítko.

    Věci, který jsou potřeba ovládat za jízdy, by měly mít fyzický tlačítko, povinně.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PSYCHO: ...což je úplná rezignace na problém "auto musí jezdit po takové silnici, která je k dispozici." Takže pokud takové auto narazí na takovou non-silnici, může pokrčit rameny a spontánně vzplanout, protože to není OPRAVDOVÁ silnice.

    To je dobrý tak do volebního programu, ale do auta moc ne.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: ale on neprezjidi z pruhu do pruhu podle vyhozenyho blinkru. borec proste jede z dalnice A na dalnici B a to auto mu celej ten manevr samo udela vcetne zmen pruhu atd.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: zpomalovani v zatackach a treba prace s plynem podle vyskovyho profilu trasy v navigaci nebo nechavani auta plachtit z kopce - to je znam odjinud.
    Ano, prejizdeni z pruhu do pruhu dle vyhozeneho blinku ne, jina auta jen hlidaji, kdy je ve vedlejsim pruhu volno a nechteji te nechat to do nekoho narvat, ale sama nezatoci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: Mozna by sis mel nejdriv precist ten clanek :)

    V podstate ale vubec nejde o to co na tom displeji delal. Ta diskuse o kterou tu pred par dny slo smerovala spis tim smerem, ze dotykovej displej kterej tesla fanboyove povazujou za ultimatni pokrok v designu je pro ovladani behem jizdy nevhodnej a v nekterych zemich za to budes pokutovanej stejne jako za cumeni do mobilu. Je to tak pro tebe srozumitelnejsi?
    JANOS
    JANOS --- ---
    DAN_F: Packou? Mam Teslu ale tu packu jsem jeste nenasel... :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Které můžeš nastavit i páčkou a mají automat, takže si hrál s infotainmentem. Nechápu ten thrill.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: On si nehral s infotainmentem, ale nastavoval rychlost steracu ;)

    Vzrusujiciho? Pro me?? Haha :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: God, co to je za reakci? Nepozorný řidič naboural, protože se nevěnoval řízení. Hrát si s infotainmentem během řízení bys neměl v žádném autě, protože přesně tohle se pak může stát. Nechápu, co je na tom pro tebe tak vzrušujícího.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: vzdyt v zasade to na tech videich to jede samo z bodu a do bodu b. zpomaluje to v zatackach, samo to umi menit pruhy atd. mrkni na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=D3xo_mPoWIE 36 minut, nesahne na volant, na pedaly nic. vubec se to s tim klasickym asistentem, kterej ti mirne pomaha s volantem a umi zpomalit podle auta pred sebou, nejde srovnat
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: ja furt vidim to co znam u jinych aut:
    - kdyz jsou pekne nakreslene pruhy, tak to maka, kdyz ne, tape to
    - umi to udrzovat vzdalenost od ostatnich aut
    - cte to dopravni znacky
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to je hodně neznalej pohled na věc. V IT ti fungujou věci tak často, jak potřebuješ (a zaplatíš), jsou servicy,kdy občasnej výpadek nevadí nikomu, a jsou služby, který jsou zálohovaný i proti 3. světový. Zrovna pracuju na službě, co má dvě odělený datacentra, dvě výpočetní centra, dostupnost 99,997%, schopnost se sama nahodit a uvést do funčního stavu a řešíme, jak zajistit, aby se nevypnuly nebo nahodily i podpůrný služby.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: Tak spravnej tesla fanboy by slavil jako prulim v designu i kdyby mel blinkry v kufru pod kobereckem ;)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: to je dost uzkej pohled na vec. IT uz mas vsude, vcetne letadel, operaci lidi na dalku, platebnich operaci, atd.

    co si uvedl je pohled na IT v 80. letech a s takovym pohledem by napr. cloud computing nikdy nevznikl
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BLOWUP: Tesla samozrejme ma jak automatiku, tak packy, na displeji se afaik meni jen intenzita, pokud ti automaticky zvolena nevyhovuje (coz znamena vetsinou moc rychla).

    Jinak k ty autonomii, jasne, ze se tomu budou muset prizpusobit i silnice a vzniknou i novy, jiny pravidla. Jak uz jsem psal, zaklad pro autonomni dopravu jsou koridorovy silnice silnice ve mestech a 0 zivejch ridicu na silnici. Pak by stacilo L4, L5 je potreba kvuli lidskejm ridicum, ne kvuli detem a srnkam, detekce prekazek je uz ted na dostatecny urovni.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam