• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PSYCHO: ...což je úplná rezignace na problém "auto musí jezdit po takové silnici, která je k dispozici." Takže pokud takové auto narazí na takovou non-silnici, může pokrčit rameny a spontánně vzplanout, protože to není OPRAVDOVÁ silnice.

    To je dobrý tak do volebního programu, ale do auta moc ne.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: ale on neprezjidi z pruhu do pruhu podle vyhozenyho blinkru. borec proste jede z dalnice A na dalnici B a to auto mu celej ten manevr samo udela vcetne zmen pruhu atd.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: zpomalovani v zatackach a treba prace s plynem podle vyskovyho profilu trasy v navigaci nebo nechavani auta plachtit z kopce - to je znam odjinud.
    Ano, prejizdeni z pruhu do pruhu dle vyhozeneho blinku ne, jina auta jen hlidaji, kdy je ve vedlejsim pruhu volno a nechteji te nechat to do nekoho narvat, ale sama nezatoci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: Mozna by sis mel nejdriv precist ten clanek :)

    V podstate ale vubec nejde o to co na tom displeji delal. Ta diskuse o kterou tu pred par dny slo smerovala spis tim smerem, ze dotykovej displej kterej tesla fanboyove povazujou za ultimatni pokrok v designu je pro ovladani behem jizdy nevhodnej a v nekterych zemich za to budes pokutovanej stejne jako za cumeni do mobilu. Je to tak pro tebe srozumitelnejsi?
    JANOS
    JANOS --- ---
    DAN_F: Packou? Mam Teslu ale tu packu jsem jeste nenasel... :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Které můžeš nastavit i páčkou a mají automat, takže si hrál s infotainmentem. Nechápu ten thrill.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: On si nehral s infotainmentem, ale nastavoval rychlost steracu ;)

    Vzrusujiciho? Pro me?? Haha :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: God, co to je za reakci? Nepozorný řidič naboural, protože se nevěnoval řízení. Hrát si s infotainmentem během řízení bys neměl v žádném autě, protože přesně tohle se pak může stát. Nechápu, co je na tom pro tebe tak vzrušujícího.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: vzdyt v zasade to na tech videich to jede samo z bodu a do bodu b. zpomaluje to v zatackach, samo to umi menit pruhy atd. mrkni na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=D3xo_mPoWIE 36 minut, nesahne na volant, na pedaly nic. vubec se to s tim klasickym asistentem, kterej ti mirne pomaha s volantem a umi zpomalit podle auta pred sebou, nejde srovnat
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: ja furt vidim to co znam u jinych aut:
    - kdyz jsou pekne nakreslene pruhy, tak to maka, kdyz ne, tape to
    - umi to udrzovat vzdalenost od ostatnich aut
    - cte to dopravni znacky
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to je hodně neznalej pohled na věc. V IT ti fungujou věci tak často, jak potřebuješ (a zaplatíš), jsou servicy,kdy občasnej výpadek nevadí nikomu, a jsou služby, který jsou zálohovaný i proti 3. světový. Zrovna pracuju na službě, co má dvě odělený datacentra, dvě výpočetní centra, dostupnost 99,997%, schopnost se sama nahodit a uvést do funčního stavu a řešíme, jak zajistit, aby se nevypnuly nebo nahodily i podpůrný služby.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: Tak spravnej tesla fanboy by slavil jako prulim v designu i kdyby mel blinkry v kufru pod kobereckem ;)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: to je dost uzkej pohled na vec. IT uz mas vsude, vcetne letadel, operaci lidi na dalku, platebnich operaci, atd.

    co si uvedl je pohled na IT v 80. letech a s takovym pohledem by napr. cloud computing nikdy nevznikl
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BLOWUP: Tesla samozrejme ma jak automatiku, tak packy, na displeji se afaik meni jen intenzita, pokud ti automaticky zvolena nevyhovuje (coz znamena vetsinou moc rychla).

    Jinak k ty autonomii, jasne, ze se tomu budou muset prizpusobit i silnice a vzniknou i novy, jiny pravidla. Jak uz jsem psal, zaklad pro autonomni dopravu jsou koridorovy silnice silnice ve mestech a 0 zivejch ridicu na silnici. Pak by stacilo L4, L5 je potreba kvuli lidskejm ridicum, ne kvuli detem a srnkam, detekce prekazek je uz ted na dostatecny urovni.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Jak tu byla rec o tech touchscreen tak dneska vysel v novinach clanek kterej potvrdil to co jsem tu psal - ze ovladani touchscreen za jizdy je posuzovany jako koukani na jakejkoli jinej displej a ma stejny dusledky - odebrani ridicaku.

    V clanku popisujou pripad z nemecka kde nekdo pomoci touchscreen chtel zmenit frekvenci steracu (sic! Tesla nema automatiku?) zpusobil nehodu a odebrali mu ridicak. V CH je trestny ovladani za jizdy i bez toho abys tu nehodu zpusobil.

    Tesla-Fahrer bekommt Ausweis entzogen – weil er Scheibenwischer einstellte
    Tesla-Fahrer bekommt Ausweis entzogen – weil er Scheibenwischer einstellte - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/...rer-bekommt-ausweis-entzogen-weil-er-scheibenwischer-einstellte-495270785004
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    BOBASH: nerikam, ze to je dokonaly. taky treba nerozpoznal bilou dodavku v protismeru. ja to jen poslal proto, ze se tu utvrzujete, ze tesla ma toho autopilota na stejny urovni jako ostatni znacky. mas nejaky video jiny znacky, ktera by umela dat sama takovej usek?
    a jeste treba tady je videt.. ze to pocitacovy videni ma fakt vyspely, vidi i jednoznacne auta, ktery prijizdej zezadu https://www.youtube.com/watch?v=D3xo_mPoWIE
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: To neni jen o tom co umis, proste velka cast silnic je bez krajnice v kazdy zemi, ja po takovy jezdim domu :) navic je klikata a neprehledna a ritej se po ni cyklisti v sebevrazednym modusu, vetsinou v protismeru.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COLBEN: A v tomhle videu je krásně vidět, jak to ta Tesla nedává, pokud nemá ideální podmínky - tedy silnici s jasně viditelnýma krajnicema. Jakmile je třeba ve vesnici nebo v jakýmkoliv složitějším prostředí, tak to vzdává, třeba na začátku, jak projíždí tou vesnicí, je to vidět – pokud na displeji nemáš vidět dvě modrý čáry jako krajnice, tak to auto neví, kde tu krajnici má a neumí se jít tudíž držet.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: musis se podivat na jiny video. https://www.youtube.com/watch?v=xQg_dBS40yk
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RAGNAROK: To nepopírám :)

    Ale zároveň to je prostě tak, že dokud nebudou automatický systémy schopný zvládnout fakt všechno, tak nikdo na ulici auto bez řidiče nepustí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam