• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: S touhle argumentací ti můžu maximálně kontrovat tak, že v mém LR mě za čumění na displej nejspíš nezkásnou :) Co se týče stávajících majitelů Tesel, je to pořád minor issue, protože Tesla akorát vydá update, který umožní nastavit cyklovač bez nutnosti inputu na dotykovém displeji, což ten nově vzniklý legislativní problém vyřeší. Zase říkám, nejsem nějaký fanoušek dotykového ovládání a kupodivu ani Tesly obecně, ale zrovna tohle nejsou ty zásadní problémy.

    BOBASH: Tak, ty pořád tvrdíš, jak je VW hrozně future, protože "má platformu" a "do roka bude mít 25 modelů". Bohužel, právě ty věci, jako SW, UI a jejich HW integrace jsou u nich v tuhle chvíli tak 10 let zpátky a tomu odpovídá celá UX. Jo, asi budou mít brzy auta s dojezdem Tesly, která budou jako auta pěkně zpracovaná, ale nevím, jak se to bude prodávat, když si za lepší peníze lidi můžou koupit něco, co jim dalších 10 bude parádně fungovat, jen to bude na benzín :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: Řidič naboural, protože Tesla má nastavování cyklovače stěračů v infotainmentu. Na páčce je můžeš jen zapnout nebo přepnout na automatiku (a automatický stěrače ne vždycky fungujou správně).

    Dát ovládání stěračů na infotainment může jen kretén.

    Mě stačí tenhle tejden ten zamrdanej Golf, u kterýho když chci vypnout Lane Assist (kterej je, jako u všech značek, skvělej na dálnici a stupidní ve městě), tak musím zmáčknout dotykový tlačítko a pak třikrát ťuknout na displej, na kterej u toho musím čumět, místo abych prostě zmáčknul tlačítko.

    Věci, který jsou potřeba ovládat za jízdy, by měly mít fyzický tlačítko, povinně.
    PISKVOR
    PISKVOR --- ---
    PSYCHO: ...což je úplná rezignace na problém "auto musí jezdit po takové silnici, která je k dispozici." Takže pokud takové auto narazí na takovou non-silnici, může pokrčit rameny a spontánně vzplanout, protože to není OPRAVDOVÁ silnice.

    To je dobrý tak do volebního programu, ale do auta moc ne.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: ale on neprezjidi z pruhu do pruhu podle vyhozenyho blinkru. borec proste jede z dalnice A na dalnici B a to auto mu celej ten manevr samo udela vcetne zmen pruhu atd.
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: zpomalovani v zatackach a treba prace s plynem podle vyskovyho profilu trasy v navigaci nebo nechavani auta plachtit z kopce - to je znam odjinud.
    Ano, prejizdeni z pruhu do pruhu dle vyhozeneho blinku ne, jina auta jen hlidaji, kdy je ve vedlejsim pruhu volno a nechteji te nechat to do nekoho narvat, ale sama nezatoci.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: Mozna by sis mel nejdriv precist ten clanek :)

    V podstate ale vubec nejde o to co na tom displeji delal. Ta diskuse o kterou tu pred par dny slo smerovala spis tim smerem, ze dotykovej displej kterej tesla fanboyove povazujou za ultimatni pokrok v designu je pro ovladani behem jizdy nevhodnej a v nekterych zemich za to budes pokutovanej stejne jako za cumeni do mobilu. Je to tak pro tebe srozumitelnejsi?
    JANOS
    JANOS --- ---
    DAN_F: Packou? Mam Teslu ale tu packu jsem jeste nenasel... :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: Které můžeš nastavit i páčkou a mají automat, takže si hrál s infotainmentem. Nechápu ten thrill.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DAN_F: On si nehral s infotainmentem, ale nastavoval rychlost steracu ;)

    Vzrusujiciho? Pro me?? Haha :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BLOWUP: God, co to je za reakci? Nepozorný řidič naboural, protože se nevěnoval řízení. Hrát si s infotainmentem během řízení bys neměl v žádném autě, protože přesně tohle se pak může stát. Nechápu, co je na tom pro tebe tak vzrušujícího.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: vzdyt v zasade to na tech videich to jede samo z bodu a do bodu b. zpomaluje to v zatackach, samo to umi menit pruhy atd. mrkni na tohle video: https://www.youtube.com/watch?v=D3xo_mPoWIE 36 minut, nesahne na volant, na pedaly nic. vubec se to s tim klasickym asistentem, kterej ti mirne pomaha s volantem a umi zpomalit podle auta pred sebou, nejde srovnat
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    COLBEN: ja furt vidim to co znam u jinych aut:
    - kdyz jsou pekne nakreslene pruhy, tak to maka, kdyz ne, tape to
    - umi to udrzovat vzdalenost od ostatnich aut
    - cte to dopravni znacky
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to je hodně neznalej pohled na věc. V IT ti fungujou věci tak často, jak potřebuješ (a zaplatíš), jsou servicy,kdy občasnej výpadek nevadí nikomu, a jsou služby, který jsou zálohovaný i proti 3. světový. Zrovna pracuju na službě, co má dvě odělený datacentra, dvě výpočetní centra, dostupnost 99,997%, schopnost se sama nahodit a uvést do funčního stavu a řešíme, jak zajistit, aby se nevypnuly nebo nahodily i podpůrný služby.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: Tak spravnej tesla fanboy by slavil jako prulim v designu i kdyby mel blinkry v kufru pod kobereckem ;)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: to je dost uzkej pohled na vec. IT uz mas vsude, vcetne letadel, operaci lidi na dalku, platebnich operaci, atd.

    co si uvedl je pohled na IT v 80. letech a s takovym pohledem by napr. cloud computing nikdy nevznikl
    PSYCHO
    PSYCHO --- ---
    BLOWUP: Tesla samozrejme ma jak automatiku, tak packy, na displeji se afaik meni jen intenzita, pokud ti automaticky zvolena nevyhovuje (coz znamena vetsinou moc rychla).

    Jinak k ty autonomii, jasne, ze se tomu budou muset prizpusobit i silnice a vzniknou i novy, jiny pravidla. Jak uz jsem psal, zaklad pro autonomni dopravu jsou koridorovy silnice silnice ve mestech a 0 zivejch ridicu na silnici. Pak by stacilo L4, L5 je potreba kvuli lidskejm ridicum, ne kvuli detem a srnkam, detekce prekazek je uz ted na dostatecny urovni.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Jak tu byla rec o tech touchscreen tak dneska vysel v novinach clanek kterej potvrdil to co jsem tu psal - ze ovladani touchscreen za jizdy je posuzovany jako koukani na jakejkoli jinej displej a ma stejny dusledky - odebrani ridicaku.

    V clanku popisujou pripad z nemecka kde nekdo pomoci touchscreen chtel zmenit frekvenci steracu (sic! Tesla nema automatiku?) zpusobil nehodu a odebrali mu ridicak. V CH je trestny ovladani za jizdy i bez toho abys tu nehodu zpusobil.

    Tesla-Fahrer bekommt Ausweis entzogen – weil er Scheibenwischer einstellte
    Tesla-Fahrer bekommt Ausweis entzogen – weil er Scheibenwischer einstellte - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/...rer-bekommt-ausweis-entzogen-weil-er-scheibenwischer-einstellte-495270785004
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    BOBASH: nerikam, ze to je dokonaly. taky treba nerozpoznal bilou dodavku v protismeru. ja to jen poslal proto, ze se tu utvrzujete, ze tesla ma toho autopilota na stejny urovni jako ostatni znacky. mas nejaky video jiny znacky, ktera by umela dat sama takovej usek?
    a jeste treba tady je videt.. ze to pocitacovy videni ma fakt vyspely, vidi i jednoznacne auta, ktery prijizdej zezadu https://www.youtube.com/watch?v=D3xo_mPoWIE
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    PSYCHO: To neni jen o tom co umis, proste velka cast silnic je bez krajnice v kazdy zemi, ja po takovy jezdim domu :) navic je klikata a neprehledna a ritej se po ni cyklisti v sebevrazednym modusu, vetsinou v protismeru.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COLBEN: A v tomhle videu je krásně vidět, jak to ta Tesla nedává, pokud nemá ideální podmínky - tedy silnici s jasně viditelnýma krajnicema. Jakmile je třeba ve vesnici nebo v jakýmkoliv složitějším prostředí, tak to vzdává, třeba na začátku, jak projíždí tou vesnicí, je to vidět – pokud na displeji nemáš vidět dvě modrý čáry jako krajnice, tak to auto neví, kde tu krajnici má a neumí se jít tudíž držet.
    COLBEN
    COLBEN --- ---
    LA_PIOVRA: musis se podivat na jiny video. https://www.youtube.com/watch?v=xQg_dBS40yk
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam