SHEFIK: Mimochodem, těch 30 tisíc ročně ti nevystačí ani na to, aby sis na každej víkend v roce půjčil neautonomní auto přes P2P carsharing. Jeden víkend s levnou ojetou plečkou přes HoppyGo tě vyjde tak na 2-3 tisíce. A to se bavíme o autě, jehož koupě nestojí milion, ale tak sto tisíc.
Nový auto za milion stojí přes třeba to HoppyGo typicky tak 2-3 tisíce DENNĚ.
Stejně tak různý minutový sharingy jako je Car4Way nebo Anytime jsou dobrý, když jsi na Žižkově a potřebuješ bejt za 10 minut na Vinohradech, protože za to dáš 60 korun, což je ve dvou skoro jako autobus.
Jet s takovým autem na dvouhodinovej nákup do obchoďáku už přestává dávat smysl, leda by ses mohl spolehnout, že tam to auto můžeš nechat a že pak najdeš jiný. Ale to se spolehnout nemůžeš, takže si ho necháš půjčený po dobu nákupu, protože jinak by se ti mohlo stát, že skončíš s nákupem bez auta.
Ono tohle všechno vypadá teoreticky strašně super a v praxi to má spoustu fakt užitečnejch využití, ale představa, jak všichni budeme všechno používat přes nějakej sharing, je dost naivní.
Plus teda je tu ten fakt, že kromě P2P nic z toho není sharing, všechno je to autopůjčovna. Stejně jako AirBnb je většinou hotel bez licence a ne sdílení vlastního bytu.