SHEFIK: Problém je, že AI funguje jinak než člověk a není schopná si poradit s nepředvídatelným nebo nepředvídaným. Četl jsi ty články, co jsem linkoval, hlavně ten v PC Magu?
Problém není jen v tom, že Tesla má problém rozeznávat bílý náklaďáky napříč silnicí a občas u toho někoho zabije. Problém je, že tohle je jen jeden příklad toho, co to auto neumí, a většina těch případů, který to auto neumí, jsou v kategorii dost vzácných situací aby se je byl problém učit, dost pravděpodobných aby nastaly a dost nebezpečných aby někoho zabily.
A to teď vidíme jen situace, který Tesla nezvládá a který se dějou v situacích, kdy mají lidi zapnutý autopiloty. Což je typicky dálnice, přehledná silnice atd. – protože na blbě značenejch silnicích nebo třeba za špatnýho počasí autopilot leckdy prostě nefunguje, nebo lidi nemají chuť/odvahu ho použít.
Když si neporadí s obrovským náklaďákem přes cestou za jasnýho dne, jak bude dávat širokej traktor v protisměru za zatáčkou v noci za deště na mokrý silnici?
Nebo jak si to třeba poradí s náledím? S čímkoliv nestandardním, jako je skupina chodců na silnici, pomalej traktor v zákazu předjíždění, kdejaká kravina, se kterou i nepříliš schopnej řidič nemá problém?
AI je v mnoha ohledech schopnější než člověk, ale v mnoha jiných zaostává a naučit jí řídit tak, aby se auto dalo provozovat jako robotaxík jinde než v dobře zmapovaným centru metropole za hezkýho počasí, bude ještě těžký a dlouhý.