MRAKY: Tak je třeba běžný, že lidi potřebujou třeba pracovně do Ostravy a zase zpátky, a nemají tam kde nabíjet. Nebo chceš jet na výlet třeba z Prahy na Moravu (výlet 200 km je normální věc) a nemáš kde nabíjet. Nebo, co třeba dělá hodně lidí, potřebuješ jet na hory, což má ještě ten skvělej bonus, že kromě absence nabíječky máš ještě zimu.
Já osobně bych s elektrickým autem co má dojezd 500 km vyžil v pohodě tak 350 dní v roce. Možná 355. Ale těch 10 je furt nikoliv neřešitelnej problém, ale otrava.
Ale elektrický auta co mají dojezd 500 km stojej milion až dva a ještě dlouho stát budou.
A pak je tu ten drobnej problém s tím, že po tý "nabíječkový explozi" jsou momentálně problémy s přeplněním nabíječek i když je elektromobilů zanedbatelný množství a používají je obvykle lidi, který nepotřebujou řešit dálkový cesty.
Neříkám, že nedojde k masivnímu rozvoji elektromobilů a že jich za 10 let nebude třeba 20x tolik co je dneska. Možná i 40x. Což by bylo třeba, odhadem, 20% aut na silnici?
Ale zakázat prodej spalovacích aut by znamenalo, že by muselo být dost nabíječek úplně pro všechny. Ti, co jezdí nejvíc, většinou kupujou nový auta (úplně nejvíc najezdí služebáky) a představa, že bude v roce 2030 každej dnešní dieselovej Superb a Octavia, co hltají dálniční kilometry, nahrazenej elektromobilem a bude ho kde nabíjet, aniž by to způsobilo kolaps, je hodně optimistická.
Zákaz fosilních aut v horizontu 2040-2045, s tím, že v roce 2030 bude nejspíš úplně nebo téměř každý fosilní auto hybrid, už mi přijde jako realistickej, byť velmi náročnej, počin. Zákaz v roce 2030? To je šílená představa asi na milionu úrovní.