• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: MHD nebo Taxi. U Ostravy se i vlak + taxi vyplatí finančně líp než náklady na auto.
    Ostrava je fakt blbej příklad, musíš vymyslet něco jinýho:)
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    MINER: to ja taky, ale potrebuju byt v ostrave mobilni.
    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: Zrovna do Ostravy bych jel radši 3 h vlakem a něco u toho dělal, než 4 h autem a kroutil kolečkem.
    MINER
    MINER --- ---
    MRAKY: Mezi 40-70 % lithiovky skoro nedegradují. Nejlepší na nicnedělání. U Tesly si jde třeba nastavit maximum, ve kterém se přestane nabíjet, když nepotřebuješ full.
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: ted sice v cesku trvale neziji, ale i pred tim, za 5 let v praze, jsem mel jizdy maximalne do ostravy ( ~430km ) Vetsina jizd pod 50km. Co mas presne na mysli? Vim, ze nekteri jezdi autem do chorvatska, ale to neni z meho okruhu lidi.

    //me u elektrickeho autatrapi jina vec. Jak jeto s odstavenym autem.Co udela baterce 2 mesice bez vybijeciho cyklu/pohybu - predpokladejme, ze bude nazacatku tech 2 mesicu plna
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    kam jinam "musis"? na dovolenku do chorvatska?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Já bych asi místním autistům doporučil, ať si zkusí týden v životě normálního člověka, kterej občas musí i jinam než na chatu a zpátky, s elektromobilem.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: blbost, z paneláku si vyhodím prodlužku. Jo ta exploze nabíjecích stanic u nás v 50k městě znamená slovy 5. Už běžím koupit elektromobil dvakrát dražší než spalovací ekvivalent, co tam máme dál?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, po týhle "obrovský explozi" nabíjecí infrastruktury je více méně dostatek nabíjecích stanic pro stávající počet elektromobilů na silnicích, což je zlomek procenta (a něco kolem jednoho procenta ze všech prodaných aut).

    Teď si navíc kupujou elektromobil ti, pro který se hodí a ti, pro který jsou jeho nevýhody velkou překážkou, si koupí něco jinýho.

    Aby se daly fosilní auta zakázat, musí být elektromobil reálně použitelnou alternativou pro úplně všechny. Tedy včetně těch, kdo bydlí v paneláku na sídlišti a občas potřebujou dojet do Berlína a zpátky.

    Když nebude, budou tihle lidi dál udržovat starý diesely.

    Leda by se jim zakázaly, ale to by patrně skončilo revolucí.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: aj nabijacia infrastruktura sa preberala v tom videu, ze od roku 1999 alebo kedy ked sa zacala budovat do roku 2017 sa postavilo 500000 nabijacich stanic a za dalsie 3 roky dalsich 500000, na grafe by to vyzeralo asi ako explozia nakazenych pri koronaviruse, takze je to maximalne silene, ale urcite nie nemozne
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Tesla Smart Summon patent highlights progress in 3D labeling for full self-driving features
    https://www.teslarati.com/tesla-smart-summon-patent-fsd-progress-3d-labeling

    auto na zaklade treningovych dat predikuje kam ma ist, takze kam ist uz vie, teraz ostava uz len pocitat s dynamickymi prvkami
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    GIOMIKY: A teď si představ, že se zjistí, že auto, který to způsobilo, bylo autonomní...

    To je přesně důvod, proč je potřeba klidnit nadšený blázny, co by to nejradši první zavedli a pak řešili potenciální problémy. Protože když se to udělá po Muskově způsobu, tak to skončí nějakým průserem, kterej to celý odsune třeba o deset let.
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    Ja si vzycky predstavuju neprilis vzdalenou budoucnost, kdy budou jezdit jenom elektroauta.
    A bude jich plnej tunel. A jedno narazi do zdi tunelu. A vsechno bude horet. A nikdo se odtamtud
    nedostane zivy. A nikdo to nebude schopnej uhasit.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    SHEFIK: V 50 km/h už může mít uhýbání smysl, třeba ve 30, což bude hádám typická rychlost robotaxíku v centru města, je brzdná dráha tak krátká, že uhýbání nemá smysl. Ze třicítky zastavíš na pár metrech a uhýbání je typicky docela jedno.

    Ad uhýbání zvířatům – jde o to, co je to za zvíře. Když je to zajíc, tak je nejlepší ho prostě přejet. Divoký prase už je horší, ale dejme tomu, už je to docela rána a odepíšeš auto, ale furt v pohodě.

    Srna a cokoliv většího je jasně na úhybný manévr. Proto taky ve Švédsku dělají "losí testy", tedy test schopnosti auta udělat rychlej úhybnej manévr ve vysoký rychlosti. Když totiž potkáš losa, tak fakt nechceš brzdit a doufat, protože ten hajzl je vysokej a váží asi tunu, takže mu tím autem podrazíš nohy a on ti přistane v klíně.

    Nechceš mít losa v klíně, protože má tunu.

    U nás si místo losa dosaď jelena, kterej je sice menší a lehčí, ale furt se mu chceš radši vyhnout.
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    SHEFIK: a jeste dodam, ze u srn, ktery nahle skoci pod auto, se naopak nema nikam uhejbat, zpusobis si v nejlepsim smyk, ohrozis ostatni, nebo sjedes ze silnice

    Když vám do cesty vběhne zvěř, je třeba vyhnout se dvěma častým chybám | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/...dyz-vam-do-cesty-vbehne-zver-je-treba-se-vyhnout-se-dvema-castym-chybam/
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    BOBASH: rozdal sem ti par plusu, ale tady si zas dost ustrelil. samozrejme ze ve meste se musis vyhejbat nahly prekazce, kdyz ti tam skoci dite za micem, chodec na cervenou, nebo vjede auto z bocniho pruhu, tak se vyhnout musis. brzdeni uz ti v ty vterine rozhodne nepomuze, nebo ani danou situaci nevyresi - napr nekdo najede do neprehledny krizovatky kam jedes taky - zastavis tam pred nim a pak co?

    naopak na vesnici a dalnici krom tvyho prikladu srn, vetsinu resis brzdama, protoze mas vetsi prehled o situaci a mene promennych (za hezkeho pocasi, abysme se zas netocili na tom cernochovi ve tme)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Tak očividně to nepozná nejen AI v roboautě, ale ani voliči v prezidentských volbách. Ale to je na jinou diskusi...
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Nechci vám ztěžovat už tak složitou diskuzi, jenom bych rád poznamenal, rozeznat člověka od prasete je někdy překvapivě těžké:)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Hele airbagy jsou úplně jedno. Lidi stejně přijmou autonomní auta až tehdy, když budou věřit, že prostě bourat nebudou. Jestli má airbag nebo ne už bude jedno.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Ano, já žiju v bublině reality. Ty žiješ v bublině toho, že se prostě rozhodneš, že budou elektrický roboauta a celej svět se spojí, aby se tomu přizpůsobil. Ani hovno.

    Ad ban na fosilní auta a moje odhady – 2030, což je za 10 let, je wishful thinking i v UK, který je jednou z nejrozvinutějších zemí světa. Momentální obecně přijímaná realita je, že by k zákazu prodeje v EU mohlo dojít ve 2040.

    Což je těch 20 let, po který se ještě fosilní auta budou prodávat, o kterých tady mluvím.

    A taky to znamená, že poslední fosilní auta budou nejspíš jezdit ještě minimálně 30 let, spíš 40 – myšleno v běžným provozu, ne nějaký relikvie jako dneska parní lokomotivy.

    Zakázat prodej fosilních aut za 10 let by teoreticky možná šlo, v nejbohatších zemích, ale je to neuvěřitelně náročný a politicky nejspíš neprůchozí, protože by to mimo jiný strašlivě sejmulo automobilovej průmysl.

    Nemluvě o tom, že postavit infrastrukturu na nabíjení takovýho množství aut za 10 let je šílený až nemožný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam