• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    SHEFIK: Volocopter jsou Němci:)
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    VACA: neprehlidnul. emiraty totiz nejsou zadny pozemni zabari. testujou drone taxi od 2017 :)

    Dubai tests drone taxi service - BBC News
    https://www.bbc.com/news/amp/technology-41399406
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    iba rumor, ale verim, ze Tesla nespi na vavrinoch a standardne iterativne vylepsuje stavajuci FSD hardware:

    Tesla Next-Gen HW4 7nm Chip Possible for 4D FSD, Initial Production in
    https://www.tesmanian.com/...e-for-autopilot-rewrite-will-start-production-in-q4-2020-by-tsmc-report
    VACA
    VACA --- ---
    SHEFIK: Mozna jsem neco prehlidnul. Ale celkem me prekvapuje ze tam nejsou treba emiraty.
    Bohata zeme, ve ktery je do dnesnich dnu v pravnim systemu hodnota lidskeho zivota vycislena poctem velbloudu, bych skoro cekal ze budou prukopnici v oblasti autonomnich vozidel :D
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    The Moral & Ethical Considerations Of Self-Driving Vehicles
    https://cleantechnica.com/2020/08/19/the-moral-ethical-considerations-of-self-driving-vehicles/

    Germany is the only country that has devised a legal framework for the ethical considerations it thinks should be incorporated into self-driving systems. In 2017, a German government commission headed by Udo Di Fabio, a former judge on the country’s highest constitutional court, released a report that suggested a number of guidelines for driverless vehicles. Among the report’s twenty propositions, one stands out: “In the event of unavoidable accident situations, any distinction based on personal features (age, gender, physical or mental constitution) is strictly prohibited.”
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    10 robotaxi spolecnosti, najezdeny miliony km

    10 Robotaxi Services — Existing & Planned
    https://cleantechnica.com/2020/08/20/10-robotaxi-services-existing-planned/
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Nase EMPA testovala jak nebezpecny je pozar elektromobilu v tunelu.

    Dosazene teploty jsou podobne jako u pozaru auta se spalovacim mozorem, rozdil je hlavne v tom ze spaliny obsahuji jedovate tezke kovy. Po pozaru je nutne prostory od sazi nechat cistit specialistama v hazmatech.

    Wie gefährlich ist der Batteriebrand beim E-Auto?
    Test im Tunnel: Wie gefährlich ist der Batteriebrand beim E-Auto? - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/story/wie-gefaehrlich-ist-der-batteriebrand-beim-e-auto-433377806153
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    prijde dalsi snizeni nakladu

    Bentley Motors Looks To The Future of Electric Drive −
    https://evobsession.com/bentley-motors-looks-to-the-future-of-electric-drive/amp/

    Building on the UK’s leading electronics research, the resulting electric drive system exceeded the latest permanent magnet motor performance while simultaneously removing the need for both rare-earth magnets and copper windings, delivering a package both cost effective and recyclable at its end of life.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Mám, a tak mi to připomíná, že bych si měl udělat další (aka napsat do Škodovky že chci něco na plyn). Měl jsem nějakou dobu zpátky na test Octavii G-Tec, a předminulej tejden Golfa eTSI (mild-hybrid).
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: chtěl jsem se tě zeptat máš reálný zkušenosti s autem na CNG a mildhybridem? Zajímá mě pár věcí a nevím, kde se zeptat :-)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Já primárně nesrovnával auto vs. chození, ale obecně myšlenku chodit každej den někam 2x40 minut.

    COMODOR_FALKON: Jaká trasa zahrnuje Baranďák ve špičce, trvá půl hodiny a dá se ujít za 40 minut? I kdybych vybral nějaký místo, který se fakt reálně obejít dá, tak takovou trasu nenajdeš. Jako že je ježdění autem po městě často nesmysl je pravda, ale jediná trasa, kde mě napadá reálná šance, že by to byl takhle malej rozdíl, by bylo něco jako od Hlaváku do Ječný nebo tak.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    LA_PIOVRA: Skoro cokoliv, co zahrnuje Baranďák ve špičce...?
    SHEFIK
    SHEFIK --- ---
    Servis elektromobilů má být levnější. Plány údržby ale mohou skrývat drahá překvapení

    https://zpravy.aktualne.cz/...ac1f6b220ee8/?utm_source=mediafed&utm_medium=rss&utm_campaign=mediafed
    LA_PIOVRA
    LA_PIOVRA --- ---
    OMNIHASH: znas v Praze trasu, ktera by byla
    - bud 2x30 minut v zacpe na Magistrale
    - nebo 2x40 minut prijemne prochazky pesky
    -------------------------------------
    Ja se priznam, ze neznam a to bydlim v centru, jezdim po praze hodne autem i po ni chodim hodne pesky.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: no asi tak 5x zabavnejsi nez stravit 2x30 minut v zacpe na magistrale
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Vidíš, papuče jsem si včera koupil a navoskování by parketám prospělo!
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: navoskuj parkety, kup pořádný papuče a můžeš se klouzat :-D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Nebo to zkus na ženskou, co má děti, musí je vyzvednout ze školy/školky, uvařit, nakoupit nebo jakejkoliv shit matky vlastně dělaj.

    Jako já do práce pěšky chodím, ale u mě je trochu jiná situace. Auto se nevejde do výtahu, MHD mi po chodbě nejezdí a koloběžka i kolo by rušily sousedy :-))
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: tak pokud sedíš cel den v práci na zadku, tak to smysl dává. Ušetřiš za fitko atd. Zkus tohle vybalit na někoho, kdo v práci stoji nebo chodí.

    DZODZO: tak teď už to srovnání nedává smysl vůbec, ale to je asi stejně jedno.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jako jezdit do práce MHD nebo na kole, tomu samozřejmě rozumím. Ale vstávat o půl hodiny dřív, abych tam šel pěšky? Hele... fakt ne :)

    A to jsem jeden čas dojížděl do práce v Praze z Pardubic vlakem. Ale tam nebyla alternativa a ve vlaku se dalo pracovat. Strávit denně hodinu a půl chozením pěšky? Well...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam