• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Auto na LPG v týhle debatě mimo není, protože existence toho auta na LPG je pro spoustu lidí důvodem, proč si nekoupí auto na elektriku, protože se dá být ekologickej i levněji.

    OMNIHASH: Nechápu, co chceš říct tím odkazem na čínský auto. Že existuje i další věc co má podobnej dojezd? Pro nás irelevantní, protože je to čínský a tudíž pravděpodobně na našem trhu neprodejnej krám.

    OMNIHASH: Malý elektrovozítka primární elektrickej trh nejsou, protože nedávají žádnej ekonomickej smysl. Primární elektrickej trh jsou Tesly, protože jsou zatím (s výjimkou těch dvou korejskejch věcí) jediný auta na elektriku s rozumným dojezdem, a proto, že aby se v ceně auta ztratila nákladná elektrická technologie, musí se udělat dostatečně drahý. Tesla je srovnatelně drahá jako odpovídající auto na benzín, stejně tak bude nejspíš srovnatelně drahá jako odpovídající auto na benzín ta Škodovka.

    Elektrický miniauta jsou okrajová záležitost, která reálně dává smysl jen pro rozvozce pizzy a pak pro lidi, který mají dost peněz utratit statisíce za druhý auto do města. I výrobcem dotovaná Škoda Citigo stojí skoro půl milionu, přičemž její benzínová verze stála 200 tisíc. Dacia za půl milionu s udávaným dojezdem 200 kilometrů taky díru do světa neudělá, protože lidi co si kupujou Dacie obvykle nejsou lidi, co si kupujou 2-3 auta. A jako jediný auto to nebude fungovat.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    KEB: došel jsem a zjistil jsem, žes tohle OT rozjel ty a ještě se tím chlubíš...
    KEB
    KEB --- ---
    OMNIHASH: vrať se na začátek diskuze, kde byla jako důvod proč je super Tesla použita benzínová Mazda.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: nevím co je to za auto, ale ten kočárek bych tam nedal ani bez té nádrže. Jinak já mám nádrž v díře na rezervu. Jak jsou velké tyhle válcové nádrže nevím. V reálu jsem ji viděl jen jednou u vozidla autoškoly.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: cool, akorát je LPG v diskuzi o elektroautech asi tak k věci, jako nejnovější vývoj parních motorů v diskuzi o TGV...

    BOBASH: https://en.wikipedia.org/wiki/Xpeng_G3

    BOBASH: eh? tyhle skoro/městský pidivozítka jsou primární elektrickej trh.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: LPG když ho vypustíš do vzduchu možná skleníkovej plyn není, ale když ho spálíš, tak ti vznikne CO2 a vznikne ho sice o něco míň než při spalování benzínu, ale mám pocit že o něco víc než při spalování CNG.

    Pořád ale platí, že v případě člověka, kterej nejezdí moc a má omezenej rozpočet, je malý auto na LPG asi nejekologičtější řešení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Taky to je obří nádrž, běžný jsou 40 l toroidy, který se dají místo rezervy.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Tesla je montuje sama z článků, který pokud vím furt vyrábí Panasonic.

    Tedy je na tom úplně stejně jako Škodovka, která ty baterky taky skládá v Boleslavi.

    A hlavně oboje je zákazníkovi buřt. Podstatný je, že Škodovka bude mít za cca milion až milion a půl elektrický auto, který bude mít srovnatelný výkony a dojezd s Modelem Y, ale při zachování toho, že se to bude ovládat a bude to vybavený jako normální auto, bude se to dát servisovat jako normální auto a tak podobně.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    hm ale ta nadrz je dost velka, to znizuje prakticnost vozidla, akoze do tohoto by som nemal ani kam dat nakup, nie to este kocar pre decko :D

    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: ještě drobnost LPG není samo o sobě skleníkový plyn viz ten článek z tzb. CNG ale ano, vážně by mě zajímalo jestli nižší stopu CO2 při spalování CNG nevyrovná jeho CO2 ekvivalent při únicích, ale to tu nejspíš nerozlouskneme.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH:
    MRAKY: co udělat na nástěnce věšteckou anketu nebo tipovaci okénka a za rok to porovnat. Vítěz dostane virtuální křišťálovou kuličku :-)
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tesla je v bateriach napred napriklad v tom, ze si ich vyraba sama a nemusi sa spoliehat na dodavatelsky retazec, ako ked sa ipace nepredaval, lebo sa nemal ako vyrobit
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: u baterek pristi rok porovnejme pomer ceny/kapacita. Ale fakt se o tom nechci bavit ted. Napsal jsi tu nejake tvrzeni, ja taky, tak tohle otevreme az za rok :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Cena se hádám zveřejní při oficiálním představení v úterý. Můj odhad je, že základ bude těsně pod milion a top výbava bude o něco dražší než teď stojí Kodiaq RS, ale ne o moc. Tipuju nejdražší verzi tak 1,6 - 1,7 milionu (RS iV, 300 koní, 80 kWh).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: V čem konkrétně je Tesla v bateriích o 5 let napřed?

    Dtto automatizace, Tesla umí reálně cca to samý co jiný automobilky, jen tomu jinak říká.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ano 110 typicky, ked obieham kamion tak zrychlim, obehnem a zasa sa zaradim do praveho pruhu, ano divam sa do spatneho zrkadla, ano nevjizdam tam rychlejsie iducim vozidlam, takze to nie je ziadna nebezpecna vec :)

    este ma zaujima cena tej skody enyaq, lebo tu 80kWh baterku bude mat najvyssia vybava, ja by som bral aj tu najnizsiu, na ten moj dojazd co potrebujem to ma aj s rezervou stale dost
    MRAKY
    MRAKY --- ---
    BOBASH: uvidime ;) muj predpoklad je, ze v bateriich budou o 4-5 let napred a v automatizaci o 10. I ten pristi rok. ;) nechme to ted stranou a vratme se k tomuhle pristi rok :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MRAKY: Prodeje Tesly se dost pravděpodobně zvýší, protože roste celej segment. Ale Tesla v tom segmentu ztratí svoji dosavadní absolutní dominanci. Zvlášť to bude platit v Evropě a speciálně u nás. Klidně se s tebou vsadím, že Enyaqů (a pak dalších elektrických Škodovek, co přijdou po něm) se u nás příští rok prodá tak minimálně dvakrát tolik co Tesel.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Průměrných 110 km/h myslíš jako že dosáhneš průměru 110 km/h, nebo že typicky jedeš 110 km/h?

    Průměr je samozřejmě vždycky výrazně nižší než ta standardní rychlost kterou jedeš.

    A jet 110 km/h na dálnici je fakt dost nestandardní a podle mě dokonce nebezpečná věc (člověk už musí předjíždět kamiony, ale zároveň ho předjíždějí normální řidiči, takže se tam furt motá a musí sledovat provoz vpředu i vzadu. Jako nejtypičtější rychlost na našich dálnicích mi přijde tak těch 140-150.

    A ad auta na sídlišti – ano, i lidi bydlící na sídlišti jezdí autama. Podívej se někdy na nějaký sídliště. A protože lidí na sídlišti je nejvíc, tak abychom mohli přejít na elektroauta všichni, musí být použitelný i pro ty lidi na sídlišti. A to nebudou ještě dlouho.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    KEB: miestnym honicom v autickarskych kluboch 130 km/h na dialnici nestaci, to som sa tu dozvedel, ze - niekde - neviem kde, sa jazdi na dialnici typicky 150 km/h, to ja som si pripadal so svojimi priemernymi 110 km/h na dialnici ako exot :)

    "auto do mesta" "clovek na sidlisti" ... mne pride ze viac autami jazdia lontaci, ktori maju vlastny dom a vlastnu zasuvku, ale opat tu som exot, lebo ja aj z lontu jazdim do mesta MHDckou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam