DZODZO: Ten článek je absolutní blábol napsanej nějakým Tesla sektářem s naprosto nulovou znalostí automobilovýho průmyslu.
Naprosto špatně je už základní premisa. Ano, Tesly ztrácí cenu pomaleji než jiný auta – stejně jako ostatní elektromobily. Důvod je, že elektrických aut je málo, nový jsou drahý a tím pádem je po ojetých obrovská poptávka, která drží ceny nahoře. Až se elektrický auta stanou běžnýma, bude jejich pokles hodnoty vypadat jinak – a to ještě nikdo neví, co s tím udělají odcházející baterie.
Odlišnost byznysmodelu – OTA updaty už umí víceméně všechny automobilky, možná je nepoužívají v takový míře jako Tesla, ale používají.
Průběžný vylepšování hardware mimo změny v modelových letech – přesně tohle bude při provozování starší ojetý Tesly STRAŠNEJ PRŮSER. Změny dílů v náhodnejch časech, tak jak jim to zrovna vyjde, bývaly typický třeba pro některý francouzský a tuším občas i japonský auta. U ojetiny je to potom peklo, protože nevíš, jakej díl máš objednat, aby byl kompatibilní. Dokud bude Tesly opravovat jen Tesla, tak dobrý. Ale to je dlouhodobě neudržitelný, nebo to bude zásadní konkurenční nevýhoda Tesly a lidi si radši koupí elektrický auto od normální automobilky.
Životnost, servis – opět to není o tom, že by Tesly byly výjimečný, jen o tom, že elektrický auta jsou o něco jednodušší. Tahle konkurenční výhoda zmízí s tím, jak tradiční automobilky začnou vyrábět konkurenceschopný elektromobily (což už nastává).
Absence modelovýho cyklu – teoreticky hezká myšlenka, naposledy to takhle dělal Henry Ford a vydrželo mu to až do 30. let. Pak GM přišlo s modelovým cyklem a hierarchií modelů a značek a Ford málem zkrachoval.
Dělat furt vizuálně stejný auto, který půjde upgradovat, je teoreticky fajn a bylo by to možná udržitelný, kdyby to auto bylo natolik jedinečný, aby nebyla jiná možnost na trhu.
Ve chvíli, kdy budou tradiční automobilky chrlit desítky rozmanitých a stále vylepšovaných modelů elektrických aut s parametrama srovnatelnýma s Teslou (což bude v následujících dvou letech), bude pro Teslu mnohem těžší prodávat pořád auta, který už budou 10 let stejný...