• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    COMODOR_FALKON: lol, data z roku 2007 :-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Zobrazuje to pouze velmi krátkou dobu, jen 800.000 let, ale pro demonstraci nesmyslnosti oteplovačského náboženství, Gretenismu, je to myslím postačující:
    https://www.ncdc.noaa.gov/global-warming/temperature-change
    FORTRESS
    FORTRESS --- ---
    Elektromobil Škoda Enyaq unikl před oficiální premiérou! Podívejte se na první fotky | auto.cz
    https://www.auto.cz/...skoda-enyaq-unikl-pred-oficialni-premierou-podivejte-se-na-prvni-fotky?foto=8

    leak od auto.cz *surprised pikachu face*
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    BOBASH: Ono už při představení HW3 padlo, že se pracuje na HW4, z toho se nedá zas tak moc vyvozovat.
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: 19h
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    V kolik bude to představení Enyaqu?
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    https://oenergetice.cz/...omobilita/stat-da-na-dobijeci-stanice-pro-elektromobily-dalsich-60-mil-kc/

    Stát poskytne na výstavbu dobíjecích stanic pro elektromobily dalších 60 milionů korun. Použije na to evropské peníze. Ministerstvo dopravy o tom informovalo v tiskové zprávě. Další stovky milionů korun z evropských peněz na vybudování dobíjecích stanic ministerstvo poskytlo už v minulých letech, celkem by z nich mělo do roku 2023 vzniknout minimálně 800 stanic. V Česku je v současné době přes 400 aktivních dobíjecích stanic.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: no, přeju si aby se ty prodeje ostatních EVs fakt zvedly jak předpovídáš :-)
    KEB
    KEB --- ---
    MINER: ok, máš pravdu, už mlčím.
    MINER
    MINER --- ---
    COMODOR_FALKON: na oteplovačky se prosím koukni na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=XMYoDooXd9w

    Nehejtujme prosím. Když to někdo nesleduje, tak na internetu je spousta informací vytržených z kontextu a je snadný podlehnout.
    Taky jsem naletěl, když jsem viděl poprvý takovej ten film o 9/11, dokud jsem tomu nedal „2nd thought“…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Já bych rád žil dlouho, takže si myslím, že mám šanci i na to, aby se dožil Level 5 aut.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Já myslel že si dělá srandu. Opravdu ten člověk zároveň věří, že klimatická změna je hoax, ale chtěl by nacpat všechny lidi do elektromobilů co ujedou 200 km, protože to přece stačí?
    KEB
    KEB --- ---
    COMODOR_FALKON: oteplovacske teorie jsou hoax... Ok to potom vysvětluje mnohé.
    KEB
    KEB --- ---
    BOBASH: necekas že se jich dožijes že ne? :-)
    MINER
    MINER --- ---
    borci, zase rozjíždíme diskuzi, kterou nemáme šanci vyřešit.

    TEAPACK: Pokud si myslíš, že autonomie robůtků je stejně složitá jako autonomní auta ve městě, ozvi se prosím borcům z
    bringauto.com / roboauto.tech

    Buď to vysvětlíš ty jim nebo oni tobě.

    Pojďme to už dál neřešit. Díky
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KEB: Dálnicím vyhrazeným pro autonomní auta věřím mnohem víc než Level 5 autonomním autům, co můžou všude. Prostě manuální auta pojedou jinudy. To se dá řešit.

    Čipy v patníkách jsou horší :)
    KEB
    KEB --- ---
    TEAPACK: právě jsme se v debatě vrátili o 14 dní v čase zpět. Konkrétně čipy v každém patniku. Což jsou tvoje dálnice jen pro autonomy.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    BOBASH: no, autonomní auto si ale nemůže dovolit jet rychlostí vyšší, než jakou bezpečně uřídí ;) viz bouračka na jaře na D1, kde to polský kamion poslal do stojící kolony a asi sedm aut očesal... Kdyby to bylo autonomní auto, tak jede 40, spíš 30 a víc ani ťuk, protože by měl brzdnou dráhu větší než viditelnost. Stejně tak na mokré vozovce, tam autonomní auta budou jezdít 80 a ať se pasažéři třeba poserou, ale pokud je nemá ohrozit, tak mají smůlu. A nebo můžou vzít řízení do vlastních rukou... ;)
    A při 100 km/h potřebuješ koukat spíš 300 m, možná půl kilometru před sebe, nebo tu trasu musíš znát a musíš vědět, jakou dopravu můžeš čekat. Takže pokud se máme dočkat plně autonomních aut na dálnici, tak se nejspíš dočkáme uzavřených dálnic pouze pro autonomní auta a budou tam fungovat jako swarm, protože jinak jsi pořád limitovaný brzdnou dráhou a tím debilem, který ti hodí myšku rovnou před haubnu, aby stihnul ten kamion předjet o dvě vteřiny dřív =)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TEAPACK: Rozdíl je, že jsi sám říkal, že robot když neví, může "zastavit a počkat".

    Autonomní auto žádnou takovou možnost nemá, plus některý věci potřebuje řešit na vzdálenost, na kterou už určitý senzory nemusí fungovat (překážku potřebuje při normální rychlosti "vidět" třeba aspoň 100 m dopředu, spíš dál.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MINER: na co narážím je to, že ty algoritmy co to vyhodnocují jsou všude +- stejně náročný, a to, jestli potřebuješ vidět 200 metrů před sebe nebo 2 metry záleží pouze na tom, kolik máš času na zpracování a na reakci. a jakmile detekuješ překážku, tak se jí musíš nějak vyhnout a je jedno, jestli jedeš v 1,5 tunovym autě nebo s 10kg robotem ;)
    Takže pokud garážisti jsou schopní udělat dost vysokou autonomii s kamerama a ultrazvukem, někteří majetnější i s lidarem, tak pro automobilku je to taky cesta ;)

    Navíc lidi se chodcí vůči robotům velmi agresivně - jednou mi jeden klučina stepoval před robotem a ohromě ho bavilo, jak se mu robot snaží vyhnout a asi 5x si stoupnul znova přímo před něj. což se bude dít i u aut a tam není žádný rozhodčí nebo dospělý člověk, co tomu parchantovi vlepí pohlavek.

    Ale jinak metody pro výpočet objízdné trasy, pro rozpoznání situací atp jsou +- stejný. I roboti řeší hybnosti, setrvačnosti a poloměry otáčení, a i oni se často pohybují na svých konstrukčních limitech, jen je to přihlížející člověk nepozná, protože se pohybuje člověku podobnou rychlostí.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam