MINER: na co narážím je to, že ty algoritmy co to vyhodnocují jsou všude +- stejně náročný, a to, jestli potřebuješ vidět 200 metrů před sebe nebo 2 metry záleží pouze na tom, kolik máš času na zpracování a na reakci. a jakmile detekuješ překážku, tak se jí musíš nějak vyhnout a je jedno, jestli jedeš v 1,5 tunovym autě nebo s 10kg robotem ;)
Takže pokud garážisti jsou schopní udělat dost vysokou autonomii s kamerama a ultrazvukem, někteří majetnější i s lidarem, tak pro automobilku je to taky cesta ;)
Navíc lidi se chodcí vůči robotům velmi agresivně - jednou mi jeden klučina stepoval před robotem a ohromě ho bavilo, jak se mu robot snaží vyhnout a asi 5x si stoupnul znova přímo před něj. což se bude dít i u aut a tam není žádný rozhodčí nebo dospělý člověk, co tomu parchantovi vlepí pohlavek.
Ale jinak metody pro výpočet objízdné trasy, pro rozpoznání situací atp jsou +- stejný. I roboti řeší hybnosti, setrvačnosti a poloměry otáčení, a i oni se často pohybují na svých konstrukčních limitech, jen je to přihlížející člověk nepozná, protože se pohybuje člověku podobnou rychlostí.